Mun käy oikeasti surku niitä perheitä, joille 10 € kuussa on liikaa.
Siis oikeesti, kun tää Suomi on luokkayhteiskunta mitä pieniin lapsiin tulee...en oo osannut ajatella, että joku olis niin tiukoilla, mutta kun näitä kirjoituksia lukee niin nyt osaan. Itse olen tavallinen 2500 ¿ kk ansaitseva , kahden lapsen tarhamaksut 380 ¿ kuussa, eli lapsilisä menee sinne ja " omasta" pussista vielä 180 ¿.
Ja onhan meitä kaksi, mies ansaitsee 1800 ¿ kk.
Kommentit (7)
Tulot tonnin kuussa (kaikki tulot yhteensä), vuokra liki 700 euroa. 2 lasta.
mutta mikä on oikea kanava? Jos vaikka siten voisi auttaa ja tuoda iloa muillekin. Vaatteet ovat tyttöjen H&M, Esprit, Benetton, Reima, Tutta. Pieniä meille... t -ap
Mitä te ruikutatte, jos teillä on noinkin ok-palkkaiset työpaikat ja ukot?? Meillä ukko opiskelee ja minä minimiäitiyspäivärahalla, silti en täällä valita!
Tuskin kellään on niin tiukkaa, etteikö voisi jotain jättää ostamatta tai vaihtaa halvempaan vaihtoehtoon. Joka muuta väittää, valehtelee.
Joko jättää kertomatta todelliset tulonsa tai sitten ei ole osannut hakea kaikkia saatavilla olevia tukia. Jos on kaksi lasta, niin toimeentulotukea pitäisi tulla noilla tuloilla jo aikamoinen määrä. Esim. yksinhuoltajalle laskettu käteen jäävä raha on noin 370e/kk ja lasten toimeentulotuki riippuen lapsen iästä noin 200-270e/kk. Tämä siis asumiskulujen jälkeen täytyy jäädä. Joten mars sossuun kolmonen!
mutta voin sanoa että toimeentulotukea ei heru muuta kuin mustalaisille ja maahanmuuttajille. Meillä oli sama tilanne aiemmin kuin kolmosella, oli kuukausi että jäin 4¿ käyttöön rahaa ja sossusta ei penniäkään tullut.
Tiukoilla ollaan.