Ei taida monella olla varaa ostaa kalatiskiltä savustettua lohta
Kommentit (41)
Ei se kalatiskin savulohi ole sen kalliimpaa kuin valmiiksi pakattu. Saa kyllä tosi köyhä olla jos ei loheen ole varaa, se on halvinta kalaa mitä kaupasta löytyy. Purkitettu tonnikalakin taitaa olla kalliimpaa nykyään.
Ap ei tiedä, että niissä kaupoissa ne savulohet on vanhentuneista lohista savustettu, koska niitä ei voi enää tuoreena myydä.
Ostan aina tuoreen lohen ja savustan sen itse. Norjan lohta ei ikinä🤢
Ap ei edes tiedä savulohen ja savustetun lohen eroa.
Vierailija kirjoitti:
Ja ajatelkaa nyt niitä luxusherkkuja, joita DI-mies ostaa.
Leikkeleitä, graaven lohta, jukurtteja…
Minulle luxus DI-puolisoni ostaa aina fiskassia. Sillä se sisältää kaiken mitä tarvitsemme.
Vierailija kirjoitti:
Ja ajatelkaa nyt niitä luxusherkkuja, joita DI-mies ostaa.
Leikkeleitä, graaven lohta, jukurtteja…
Ja liukuhihnan toisessa päässä näkyy kateudesta vihreinä olevia asiakkaita.
Pian on venetsialaiset. Sitten haetaan taas herkkuja. Koko miehen lääkärisuku on paikalla.
Kalastan ahventa ja siikaa itse verkoilla. Ihmiset ostaa minulta koska myyn fileenä 20 euroa kilo ja kaupassa makssaa 35 euroa kilo. Joskus saan teimenta. Myin viimeksi 4.4 kg taimenen 160 eurolla. Siitä en antanut alennusta.
Kuha on ihan hyvää, mutta en näe vaivaa kalastaa itse, vaan ostan suoraan tiskiltä.
Täysin mauton ja sikahintainen kala kuten siikakin.
Kastike on ainoa mikä tuossa maistuu.
Työttömänä on pakko kalastaan kun ei viitsi ostaa kallista kalaa. Merestä saan lähes ilmaiseksi. Veneen bensaan menee 40 euroa kk mutta tienaan yli 300 euroa.
Lapikoit jotain heveletin oranssia mössöä, josta olisi kasvanut lohi, jos se olisi saanut kasvaa vapaudessa säkin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuha on ihan hyvää, mutta en näe vaivaa kalastaa itse, vaan ostan suoraan tiskiltä.
Erittäin hyvä kala.
Joo ei ole vara ostaa savulohta, joutuu ihan itse savustamaan sekä lämminssavu että kylmäsavu versiot.
Aika moni on täälläkin köyhä. Ei ole varaa edes hernekeittoon.
Kokeile välillä kuhaa ja SAVUSTETTUA SIIKAA.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile välillä kuhaa ja SAVUSTETTUA SIIKAA.
En kokeile kun en tykkää.
Ja makrilli pala . Tai tuoreena tummaa tonnikalaa pala ja paista itse. Savustettuna silakoita . ÄLÄ JÄÄ JUMIIN YHTEEN.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on täälläkin köyhä. Ei ole varaa edes hernekeittoon.
Se onkin kuule siunaus että on köyhä niin ei kuole läskeihin. Ei tuki verisuonia rasvalla.
Ja Seiti Pakasteesta saat hyvän keiton perunaa purjoa tilliä.
Me savustetaan itse. On parasta tuoreena ja lämpimänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä kala.
Ja kallista jos tiskiltä fileenä ostat.
En pidä mistään savustetusta. Yök. Mökillä olen savustellut ettei tarvitse fileoida, mutta syöttänyt muille.