Tuttavan polyamorinen suhde ällöttää ja joudun olemaan tekemisissä monen osapuolen kanssa. Mitä teen?
Kommentit (119)
Jos häntä ällötää vaikka sinun lihan syönti tms.
Karkit ja herkut silti voi harrastaa. Kaikesta te murheet kehitätte, miten oma elämäsi? Muistako elää sitäkin etkä kyttää toisten ihmisten menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, en olisi itsekään vapaaehtoisesti vastaavien kanssa tekemisissä. Jännä, mikä sellainen tuttava on, jonka kanssa on pakko olla.
Ollaan samassa harrastuksessa, jota en halua lopettaa.
Onko harrastuksessa oleminen "tekemisissä olemista", etenkään tekemisissä.harrastajan puolisoiden kanssa?
Harrastavat yhdessä.
Mitä siellä harrastuksessa oikein harrastetaan, jos se häiritsee? Häiritsevän harrastuksen voi lopettaa 😌
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä suhteessa ällöttää niin paljon, ettet voi olla tekemisissä? Omat mielikuvasi, jossa kaveri harrastaa seksiä välillä Mikon ja välillä Matin kanssa? Mietitkö samalla tavalla kaikkien tuttaviesi seksielämää?
Voit joko työstää asiaa tai sitten katkaista välit. Jälkimmäinen on hyvä vaihtoehto etenkin niille tuttavillesi, sillä ei kukaan kaipaa toisten tekemisiä tuomitsevien ihmisten seuraa.
Minulla yksi polyamorinen kaveri. Muistan vain aina pikkujouluihin kutsuessa sanoa, että saa toki halutessaan tuoda useamman avecin. Muuten en mieti asiaa ollenkaan, enkä varsinkaan mitään hänen sänkytouhuja.
En ole ap, mutta minua ei kiinnosta kenenkään tutun seksielämä, enkä tiedä, harrastaako Maija tällä viikolla seksiä Mikon vai Matin kanssa vai kenties Mirkun.
Mutta noilla polyamorisilla on yleensä kova tarve jakaa hyvin avoimesti tietoa eksoottisista suhdekuvioistaan. En tiedä, liittyykö asiaan jonkin sortin ekshibitionismiakin.
Joku eläkeläisten kuoro, jossa tenori Martti on suhteessa Aunen, Liisan ja Martan kanssa?
Miten maailma on mennyt niin sekaisin? Sen minkä laki sallii niin tietyt ei hyväksy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä suhteessa ällöttää niin paljon, ettet voi olla tekemisissä? Omat mielikuvasi, jossa kaveri harrastaa seksiä välillä Mikon ja välillä Matin kanssa? Mietitkö samalla tavalla kaikkien tuttaviesi seksielämää?
Voit joko työstää asiaa tai sitten katkaista välit. Jälkimmäinen on hyvä vaihtoehto etenkin niille tuttavillesi, sillä ei kukaan kaipaa toisten tekemisiä tuomitsevien ihmisten seuraa.
Minulla yksi polyamorinen kaveri. Muistan vain aina pikkujouluihin kutsuessa sanoa, että saa toki halutessaan tuoda useamman avecin. Muuten en mieti asiaa ollenkaan, enkä varsinkaan mitään hänen sänkytouhuja.
En ole ap, mutta minua ei kiinnosta kenenkään tutun seksielämä, enkä tiedä, harrastaako Maija tällä viikolla seksiä Mikon vai Matin kanssa vai kenties Mirkun.
Mutta noilla polyamorisilla on yleensä kova tarve jakaa hyvin avoimesti tietoa eksoottisista suhdekuvioistaan. En tiedä, liittyykö asiaan jonkin sortin ekshibitionismiakin.
Olen huomannut saman.
Viimeisessä Tiede-lehdessä oli artikkeli inhosta. Minulle oli suuri yllätys, että monissa herättää inhoreaktion tietoisuus siitä, että keskustelukumppanilla saattaa olla useita samanaikaisia tai "nopeasti vaihtuvia" seksisuhteita.
Minua ei muiden seksielämä juurikaan kiinnosta. Omastani en avaudu muille, enkä odota muidenkaan siitä minulle kertovan. Toki kuuntelen, jos joku tuntee tilitystarvetta.
Mutta inhoa? No ei tosiaankaan. Järvi ei soutamalla kulu, ja seksi on suurimmalle osalle meistä ilon ja voiman lähde. Jos joku naiskentelee ympäriinsä, niin se ei ole minulta pois. Mitä inhottavaa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asiaa ei paljastaisi edes varovaisesti, niin siitähän vasta juorut ja riemu repeää jos näkee kaverin toisen kumppanin kanssa tietämättä, että moinen on sallittua tälle pariskunnalle. Polyamoria on siitä jännä, että se herättää paljon enemmän vihaa kuin homoseksuaalisuus.
En ole ollut pitkään aikaa polysuhteessa, olen ollut pitkään aviossa kyllä. Kaikki ihmiset eivät kertakaikkiaan ole mustasukkaisia yhtään. Kykenen tuntemaan vahvasti kahta ihmistä kohtaan, eikä se ole toiselta pois.
Sekin on ihmeellinen ennakkoluulo, että poly kelpuuttaa kenet tahansa. Päinvastoin, sopivia polykymppaneita tulee vatsaan korkeintaan kerran kymmenessä vuodessa. Olemme mieheni kanssa todella nirsoja.
Kylmä kivi & teflon-elämäntapa käyntiin. Antakaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asiaa ei paljastaisi edes varovaisesti, niin siitähän vasta juorut ja riemu repeää jos näkee kaverin toisen kumppanin kanssa tietämättä, että moinen on sallittua tälle pariskunnalle. Polyamoria on siitä jännä, että se herättää paljon enemmän vihaa kuin homoseksuaalisuus.
En ole ollut pitkään aikaa polysuhteessa, olen ollut pitkään aviossa kyllä. Kaikki ihmiset eivät kertakaikkiaan ole mustasukkaisia yhtään. Kykenen tuntemaan vahvasti kahta ihmistä kohtaan, eikä se ole toiselta pois.
Sekin on ihmeellinen ennakkoluulo, että poly kelpuuttaa kenet tahansa. Päinvastoin, sopivia polykymppaneita tulee vatsaan korkeintaan kerran kymmenessä vuodessa. Olemme mieheni kanssa todella nirsoja.
Miksi homoseksuaalisiuden pitäisi herättää vihaa? Kukaan ei valitse olla homo. Kahden homon suhde on yhtä turvallinen kuin kahden heteron suhde. Siellä ei altisteta kaikkein rakkainta seksitaudeille ja sydänsuruille.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä nykyajan ajatusta siitä, että miehellä pitäisi olla kymmenen naispuoleista “ihan vaan kaveria”. Jotenkin joka kerta kun kuulen tuon lauseen, niin korvissa se kuulostaa enemmänkin “ei mitään hätää, hän on vain ystävä”. Niin varmaan.
Miehet on kuitenkin loppujen lopuksi aika yksinkertaisia otuksia. Anna niille ruokaa, pari kehua ja tarpeeksi aikaa, niin kohta ollaan kertomassa niitä elämän syvimpiä murheita kahvikupin ääressä. Ei tarvitse edes puhua mistään ihastumisesta. Läheisyys synnyttää läheisyyttä, niinhän se menee.
Ja ennen kuin joku loukkaantuu, tiedän kyllä ettei jokainen mies ole samanlainen. Mutta aika harva mies myöskään sanoo rehellisesti, että jos 28-vuotias kaunis nainen haluaisi lähteä hänen kanssaan kahville kahdestaan, niin ensimmäinen ajatus olisi “kuinkahan hänen sijoitussalkkunsa voi”. Kyllä siinä yleensä muutkin ajatukset ehtivät käydä mielessä.
Me puhutaan paljon luottamuksesta, mutta aivan liian vähän ihmisluonnosta. Miehellä on viettinsä ja biologiansa siinä missä naisellakin. Ei kukaan lähde nälkäisenä ruokakauppaan vain ihailemaan leipähyllyä. Miksi ihmeessä parisuhteessa pitäisi jatkuvasti testata omia rajojaan ja todistaa kuinka moderni ihminen on?
Ja sitten ne kuuluisat työpaikan pikkujoulut. “Ei mitään hätää kulta, mennään vaan porukalla yhdelle.” Aamulla yhdestä on tullut viisi, viidestä kymmenen ja yhtäkkiä joku Maija markkinoinnista onkin maailman hauskin ihminen. Se mikä alkaa viattomana ystävyytenä ei useinkaan muutu yhdessä illassa pettämiseksi, vaan sadaksi pieneksi valinnaksi matkan varrella.
Minä en tarvitse parisuhteeseeni ylimääräisiä muuttujia. Jos mies haluaa viettää vapaa-aikansa kahvittelemalla naispuolisten ystävien kanssa, niin saa aivan rauhassa tehdä niin. Sitten saa tosin tehdä sen myös aivan rauhassa sinkkuna.
Ehkä olen vanhanaikainen, mustasukkainen ja pirttihirmu. Sen myönnän aivan mielelläni. Mutta olen myös sitä mieltä, että kaikkea mikä on mahdollista tehdä, ei tarvitse tehdä. Joskus parisuhteessa luovutaan vapaaehtoisesti pienistä asioista suuremman asian vuoksi.
Ja kyllä, uskon sataprosenttisesti siihen, että suurin osa parisuhdeongelmista olisi jäänyt syntymättä, jos joku olisi ajoissa jättänyt sen yhden “ihan viattoman” kahvikutsun väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi homoseksuaalisiuden pitäisi herättää vihaa? Kukaan ei valitse olla homo. Kahden homon suhde on yhtä turvallinen kuin kahden heteron suhde. Siellä ei altisteta kaikkein rakkainta seksitaudeille ja sydänsuruille.
Eli et vaivautunut yhtään miettimään asiaa? Edelleen, polyamoria ei tarkoita jatkuvaa vieraiden ihmisten hässimistä vaan se voi olla tiukasti kolmen kimppa ilman ulkopuolisia. Polyamoria ei altista taudeille tai sydänsuruille, kunhan ajattelee asioita nenäänsä pidemmälle. Monelle monogamisellekin toisen sydämen tai sukupuolitautien ajattelu tekee vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, en olisi itsekään vapaaehtoisesti vastaavien kanssa tekemisissä. Jännä, mikä sellainen tuttava on, jonka kanssa on pakko olla.
Mullakin on tuttavia harrastuksen kautta.
Mutten niitten asioista muutoin tiedä, enkä ole edes kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisessä Tiede-lehdessä oli artikkeli inhosta. Minulle oli suuri yllätys, että monissa herättää inhoreaktion tietoisuus siitä, että keskustelukumppanilla saattaa olla useita samanaikaisia tai "nopeasti vaihtuvia" seksisuhteita.
Minua ei muiden seksielämä juurikaan kiinnosta. Omastani en avaudu muille, enkä odota muidenkaan siitä minulle kertovan. Toki kuuntelen, jos joku tuntee tilitystarvetta.
Mutta inhoa? No ei tosiaankaan. Järvi ei soutamalla kulu, ja seksi on suurimmalle osalle meistä ilon ja voiman lähde. Jos joku naiskentelee ympäriinsä, niin se ei ole minulta pois. Mitä inhottavaa siinä on?
Inho voi tulla ajatuksesta, että tyypillä voi olla tauteja.
On mullakin tuttuja, joiden asioista tiedän sen verran, että noudatan ylimääräistä varovaisuutta joutuessani käyttämään samoja wc-tiloja.
Kyllä mulla aina ärsyttää polyamoria naiset harrastuksessani. Harrastan nimittäin seksiä heidän kanssaan enkä jaksa kuulla muista ukoista juttuja enkä halua että minusta kertovat kotonaan. Rehellisesti monogamiset naiset parempia kun pitävät panot salaisuuksina abiomiehiltään.
Yrität vaan olla miettimättä toisten seksielämää. Hyvin moni muukin tuttavasi harrastaa seksiä monilla eri tavoilla, jotka ovat tarkemmin mietittynä vähintään yhtä ällöttäviä. Ja joku elää polyamorisesti, vaikka et sitä tiedäkään, koska usein siitä ei tiedä edes henkilön puoliso.
Hanki parempia kavereita. Nuo erikoisuuspelleilijät voi jättää omaan arvoonsa.
En oo koskaan pölyimuria koittanu vaikka moni tuleekin Mieleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on tuttavia harrastuksen kautta.
Mutten niitten asioista muutoin tiedä, enkä ole edes kiinnostunut.
Sinun tuttavasi ovat siis normaaleja eikä kuuluta asioitaan kaikelle kansalle. Minun ei.
Onko heidän kanssaan pakko olla tekemisissä, jos se tuntuu vastenmieliseltä?