Alkuraskauden tiputteluvuodosta!
Tää on mulle ihan uusi asia,koska kahdessa aiemmassa odotuksessani ei ole ollut minkäänlaista vuotoa. Mutta nyt olen siis rv13 ja eilen tuli rusehtavaa tiputtelua. Tai vessassa käynnin yhteydessä asian huomasin... Pissanäyte on otettu ja se näytti negaa. Eilen kuunneltiin myös vauvan sydänäänet ja kaikki oli sen puolesta ok.
Mietityttää siis vain,että mistä tuo tiputtelu johtuu. Onko esim.jokin tulehdus vai onko limakalvoissa haavaumia... Nyt tänään ei ole tiputellut yhtään ja maha mulla ei ole ollut kipeä ollenkaan.
Kiitos jos joku vastaa!
Kommentit (5)
kolmannessa raskaudessa ekaa kertaa tiputtelu vuotoa. 6-14 viikoilla, mutta mitään syytä ei missään löytynyt... sanottiin vaan jotta voi olla ihan normaalia. vauva on voinut kuitenkin koko ajan hyvin.
ja eikös tuo pissa nimenomaan muutu tummemmaksi raskauden aikana..minä ainkin kuvittelin jostain niin lukeneeni ja minulla ainakin on tummunut kovasti.
liipe ja prinsessa rv33+1
...että muillakin samaa vaivaa ja silti kaikki ok. Niin mäkin uskon,että tiputtelu voi olla ihan normaalia,mutta kun mulla ei ole koskaan ollut aiemmin. Nyt ei ole taas tullut yhtään!
Pukamista...esikoisen aikana mulla ne oli tosi pahana. Synnytyksen jälkeenkin oli kauan kipeenä. Samoin toisen raskauden aikana. Mutta nyt 3.raskaudessa maha on toiminut hyvin ja pukamat ovat pysyneet poissa. On hyvin yleistä odotusaikana saada pukamia!
Ah, just töistä pääsin! Vielä huomen töihin ja yksi päivä vapaa..
No minä ajattelin että olenko ainoa jolla on tyyliin kaikki mahdollinen.. ;) Tosi ihana kuulla että muitakin ihmisiä on!! ^^ Ukolle kehtaa noista niin puhua ja tänne on niin hyvä noista kysyä kun täälläkin on kaiken kokeineita ja nähneitä naisia! *helpottunut*
Kauanko sulla kesti ne (siis jos muistat suurinpiirtein aikaa)? Ajattelin et pääseekö näistä ikinä eroon! Pitää vissiin alkaa hulluna juoksentelee niin lentäisköhän se kakkakin paremmin.. ;P
Niin ja mukava kuulla, että sinullakin on nyt mennyt kaikki hyvin ja ettei enää ole ollut noita kauheuksia! Toivomme sinulle vielä parempaa jatkossakin! Kiitos kun vastasit kysymykseeni! :D
Periaatteessahan ne on ikuinen vaiva kun ne kerran on saanut:( Kuitupitoisella ruualla ne saa pidettyä kurissa. Muahan vaivasi ne tosi kauan esikoisen jälkeen ja seuraavassakin odotusessa. Kävin kerran jopa lääkärissäkin asian takia (nöyryyttävä kokemus...) mutta mulla ei ollut ulkoisia pukamia. Jos ne ikäänkuin alkaa " roikkumaan" ulkopuolella niin ne poltetaan pois.
Nyt tässä kolmannessa odotuksessa mun maha on toiminut erinomaisesti. Olen oikein ihmetellyt,että mistä johtuu kun varsinkin odotuksissa mulla on ollut ihan kovalla... Olen kyllä syönyt paljon ruisleipää,näkkäriä,hedelmiä,marjoja jne.
Ja siitä vuodosta...lauantaina aloin sitten vuotamaan kirkasta verta! Äippäpolille tuli lähete runsaan vuodon takia,mutta kaikki oli ok silti! Sen säikähdyksen jälkeen oli tosi vaikea uskoa,että vauva ei olekaan tulossa ulos. Mulla oli kai jokin suoni poikennut nostelun tms takia,koska mitään tulehdustakaan ei ollut. Vuotoa voi siis tulla hetken aikaakin,onneksi mulla loppui se jo lauantai-iltana ja toivottavasti ei enää tulekaan! Pieni pelko koko ajan päällä ja ahkerasti pitää käydä vessassa tarkistamassa...
Tsemppiä!
T.SandraM ja rv 13+4
Itselläni on myös ollut pientä rusehtavaa tiputtelua alusta lähtien! On alkanut vähän jo ahdistamaan tuo virtsan värikin kun se on ihan keltaista.. voiko sen mukaan katsoa onko virtsassa esim. valkuaista tai jotain? XD jotenkin alkanut kiinnittää ihan kaikkeen huomiota nyt kun on raskaana ja tuntuu et nyt kaikki vaivat iskee.. :S Onko muuten peräpukamat yleistä raskauden aikana? Käääk! Mä olen ihan pönttö sekaasin! Se on just tätä kun on ihan hirvee stressierkki! Toivottavasti olis muitakin joilla sama onkelma..
Saapas 14+1