Olen masentunut, mikä auttaa masennukseen?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Huonojen ihmissuhteiden karsiminen. Ne vievät yllättävän paljon voimia.
Entä jos se masentava ihmissuhde on oma lapsi? Tai joku muu diagnosoitu. Pitääkö ne karsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos se masentava ihmissuhde on oma lapsi? Tai joku muu diagnosoitu. Pitääkö ne karsia?
Miten diagnoosi vaikuttaa asiaan? Edes omien lasten kanssa ei tarvitse olla tekemisissä jos he eivät ole alaikäisiä.
En voi kirjoittaa masennuksen syytä ja mennä masennuksen juurille koska yhdelläkään ei tunnu olevan huumoria samanlaiseen itsekuriin mitä minulla on, ja koska olen erityinen yksilö niin siitä tehdään kiusaa minulle jostain kumman syystä enkä voi edes tehdä lausetta masennuksen juurisyistä koska sivuanne ei voida näyttää
En tiennyt että masennus on näin tärkeä ongelma ihmiskunnalle
Vierailija kirjoitti:
Pendoliinon alle hyppääminen vapauttaa kaikesta.
Onko niitä vielä liikenteessä? Miksi juuri Pendolino eikä mikä tahansa juna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten diagnoosi vaikuttaa asiaan? Edes omien lasten kanssa ei tarvitse olla tekemisissä jos he eivät ole alaikäisiä.
Huhhuh... kyllä omien lasten kanssa pitäisi voida olla
Minun kohdallani ainoastaan lääkitys. Sinusta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Eivät kaikki ihmissuhteet vain toimi.
Kannattaa selvittää masennusta aiheuttavat asiat ja olosuhteet ja muuttaa, mitä pystyy. Ja säännöllistä liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun kohdallani ainoastaan lääkitys. Sinusta en tiedä.
Minä nyt lääkitsen itseäni
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Eivät kaikki ihmissuhteet vain toimi.
En jaksa...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa selvittää masennusta aiheuttavat asiat ja olosuhteet ja muuttaa, mitä pystyy. Ja säännöllistä liikuntaa.
Niitä masennukseen johtaneita syitä ei kannata vauva foorumissa käydä läpi ellei haluta että paskaa kaadetaan niskan päälle, tämä on niin nähtyä että epäilen jopa näitä ehdotuksia
Vauva foormissa ei voi tehdä ongelmista lauseita.fi
Jos vauva foorumissa on ongelma niin siitä tehdään vain lisää ongelmia eikä ratkaisuja.com
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä masennukseen johtaneita syitä ei kannata vauva foorumissa käydä läpi ellei haluta että paskaa kaadetaan niskan päälle, tämä on niin nähtyä että epäilen jopa näitä ehdotuksia
Vauva foormissa ei voi tehdä ongelmista lauseita.fi
Jos vauva foorumissa on ongelma niin siitä tehdään vain lisää ongelmia eikä ratkaisuja.com
Ei tietenkään. Vaan ne pitää selvittää itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Sitäkin pitää tehdä mitä sanotaan eikä sitä mitä pystyy
Lopeta kahvin juominen. Lopeta kaiken juominen. Älä syö mitään. Älä hengitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennuksesta kärsivä on yleensä suorittanut koko elämänsä. Tuo ohje ei siksi auta toipumisessa.
Aika, jos sekään. Se on jo paljon, jos tiedät sinulla olevan tukea läheisistä, ei niinkään "hoitavista tahoista", koska suurin osa suomen mielenterveydenhoidosta on silkkaa kuraa. Anna itsellesi aikaa ja jos pystyt, tee pieniä asioita. Älä vaadi liikaa. Vältä liikaa kuormitusta, mutta älä ole täysin tekemättä mitään. Pienet asiat, hyvin pienet, ovat aina jotain.
On niin helppoa kertoa neuvoja ulkoapäin, koska sinun masennuksesi on sinun, eikä samat asiat toimi samoin kaikille.
Ja "mene töihin" -tyypeille toivon, että ette joudu kokemaan samaa paskaa kuin mitä masennus on pahimmillaan. Aloittajalle kärsivällisyyttä.
t. kroonisesti vaikeasti masentunut
Masennusta on 12 erilaista perustyyppiä.
Esim. hormonaalisen masennuksen taustatekijänä on hormonitason muutos (mm. murrosikä, raskaus/synnytys, vaihdevuodet, hormonivalmisteen käyttöönotto/lopetus).
Traumaperäinen masennus saa alkunsa jostain traumatisoivasta tapahtumasta tai vaikeasta ajanjaksosta elämässä.
Näihin ei auta samat lääkkeet ja hoidot.
Kommenttini on jonoutettu, odotan että lääkkeeni vaikuttaa ja teen aktiviteettejä
Tähän loppusi minun huumorini siitä että vauva foorumi on hyvä.com
En uskonut edes unissani että vauva foorumi on näin i-di-oot-ti.fi
Kiitos kun heräsitte tähän päivään!
Pendoliinon alle hyppääminen vapauttaa kaikesta.