Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syödäänkö eri yhteidkuntsluokissa samoin?

Vierailija
09.08.2026 |

Mitä on duunarin sunnuntaipäivällisessä tai entä ylemmän keskiluokan pöydässä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarituttujen aamupala klo 14 maissa kun heräävät on krapulapizza.

Vierailija
2/10 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunareilla ei ole sunnuntaipäivällistä. Toki tämän jo tiesitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Professori appiukkoni tilaa ampumassa sorsan ravintolan kautta valmiiksi ruuaksi. Ja paljon muuta ruokaa. Olen itse juristi ja mulla kaksi lasta lääkärin kanssa.

Vierailija
4/10 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Professori appiukkoni tilaa ampumassa sorsan ravintolan kautta valmiiksi ruuaksi. Ja paljon muuta ruokaa. Olen itse juristi ja mulla kaksi lasta lääkärin kanssa.

0/5

Kehitystä nyt! 

Vierailija
5/10 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö duunarit halua syödä sunnuntaisin vähän paremmin?

Vierailija
6/10 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko eroa. Olen aina ollut ylempää keskiluokkaa, ja myös lapsuudenkotini oli. Meillä kyllä sunnuntaipäivällisellä voi olla vaihtelevasti hyvinkin erilaisia ruokia. Yleensä se juttu on, että kokoonnutaan ruokailuhuoneeseen saman pöydän ääreen, katetaan kauniisti ja on useita ruokalajeja, ainakin alkupalat, pääruoka, jällkiruoka, ja jotain kivoja juomia, usein myös jotain juuri kyseiseen ruokaan sopivaa viiniä. Mitä tai miten työväenluokassa syödään sunnuntaipäivällisellä?

Vierailija
7/10 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai työväkikin voi harrastaa ruoanlaittoa ja nauttia sunnuntaina hyvää ruokaa? Ei kai tuo ole yhteiskuntaluokasta kiinni. 

Vierailija
8/10 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai työväkikin voi harrastaa ruoanlaittoa ja nauttia sunnuntaina hyvää ruokaa? Ei kai tuo ole yhteiskuntaluokasta kiinni. 

Tottakai voi, mutta sen sijoittaminen juuri sunnuntaiksi on - no, aika keskiluokkaista.  Duunariporukoissa se ateria, jonka eteen nähdään vaivaa, on yleensä lauantaina. Eikä välttämättä mikään päivällinen, vaan ihan tavallinen lounas. Ja jos duunaru sattuu olemaan viikonloppuvuorossa töissä, se vaivannäköateria siirtyy sinne, missä on vapaapäivä ja aikaa nähdä vaivaa. 

Yläluokassa taas on aikaa aina, joten se vaivannäköä vaativa atetia voi olla ihan milloin vain. Tai sit se voidaan korvata joko ravintolakokin tai oman keittäjän näkemällä vaivalla

Vierailija
9/10 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko eroa. Olen aina ollut ylempää keskiluokkaa, ja myös lapsuudenkotini oli. Meillä kyllä sunnuntaipäivällisellä voi olla vaihtelevasti hyvinkin erilaisia ruokia. Yleensä se juttu on, että kokoonnutaan ruokailuhuoneeseen saman pöydän ääreen, katetaan kauniisti ja on useita ruokalajeja, ainakin alkupalat, pääruoka, jällkiruoka, ja jotain kivoja juomia, usein myös jotain juuri kyseiseen ruokaan sopivaa viiniä. Mitä tai miten työväenluokassa syödään sunnuntaipäivällisellä?

Äiti teki makaronilaatikkoa tai perunaa ja makkarakastiketta. Kaikki hakivat ruuan ja söivät omissa huoneissaan.

Vierailija
10/10 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi, mutta sen sijoittaminen juuri sunnuntaiksi on - no, aika keskiluokkaista.  Duunariporukoissa se ateria, jonka eteen nähdään vaivaa, on yleensä lauantaina. Eikä välttämättä mikään päivällinen, vaan ihan tavallinen lounas. Ja jos duunaru sattuu olemaan viikonloppuvuorossa töissä, se vaivannäköateria siirtyy sinne, missä on vapaapäivä ja aikaa nähdä vaivaa. 

Yläluokassa taas on aikaa aina, joten se vaivannäköä vaativa atetia voi olla ihan milloin vain. Tai sit se voidaan korvata joko ravintolakokin tai oman keittäjän näkemällä vaivalla

Sunnuntainahan duunarillakin  on sikaa. Mitä ne tekee mieluummin kuin hyvää ruokaa ja syö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme