Opettakaa lapsillenne että poliisin käskyjä pitää aina totella eikä pakoon saa pyrkiä missään tilanteessa!
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun siviiliautolla ajetaan päälle, ei käy mielessä, että kas, sehän on metsästävä poliisi.
Hälytysvalot ja poliisin pysäytysvalo tietenkin raukalle täysin tuntemattomat. Jopa minä heikkonäköisenä erotin siniset vilkut autossa
Ajoiko se lapsi mopolla poliisien perässä vai miten oletat, että hän ne näki`?
Kuuluihan hälytysäänikin. Mutta oli poliisilta kyllä kyseen alainen kiilaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun siviiliautolla ajetaan päälle, ei käy mielessä, että kas, sehän on metsästävä poliisi.
Hälytysvalot ja poliisin pysäytysvalo tietenkin raukalle täysin tuntemattomat. Jopa minä heikkonäköisenä erotin siniset vilkut autossa
Sininen vilkkuvalo ei ole pysäytysvalo 🥱
Vierailija kirjoitti:
Onneksi teinit ovat aina sataprosenttisen ohjelmoitavissa, kun niille vaan sanoo jotain. Eiköhän tämän tee ihan jokainen vanhempi. Poliisin toimintaa ja oikeutta pakkokeinoihin säätelee joka tapauksessa suhteellisuusperiaate.
Kyllä kasvatuksessa on jokin mennyt pahasti pieleen, jos teini pakenee poliisia.
amerikkalaisissa elokuvissa pahis pääsee aina pakoon ja poliisit kolaroi partioautonsa romuksi yrittäessään takaa-ajoa, mutta tosielämässä sielläkin varmaan käy päinvastoin, konna romuttaa kotteronsa kun vauhti ylittää ajotaidot, tai kun poliisiauto pääsee kintereille ja tönäisee takakulmaa sivusuunnassa, silloin auto karkaa hallitsemattomaan sivuluisuun ja ruohikolle tms. päätyessään yleensä kaataa auton pyörimään kymmeniä kertoja ympäri, semmoinen esipahoinpitely että kuskista ei sen jälkeen taida olla paljon vastustelijaksi enää.
Vierailija kirjoitti:
Joo tällekkin 16 vuotiaalle olisi pitänyt kertoa
Järkyttävää, että Suomessa tapahtuu näin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siniset valot ei ole pysähtymiskäsky.
Niin ja kakaroilta viritetyt mopot eli kevytmoottoripyörät pois ja heti.
Mielestäni poliisi ei toiminut oikein, vaarallinen pysäytys ja se rakennus taisi olla rautainen jos mopo poika olisi siihen osunut olisi voinut vakavasti vammautua tai jopa kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikojen käskyjä ei tarvitse totella, näin olen opettanut pojalleni.
Samoin minä, sikaniskat eivät edusta sitä valtiota jossa minä asun.
Kerrotko, kuka sitten edustaa tätä sinun maatasi?
Kaikki jotka ovat kohtuulähellä Gaussin käyrän huippuarvoa, tajuavat tuon ap:n, sinänsä hyvän, vinkin ihan omalla järjellään. Ainoastaan niille muutamalle darwin- caselle tekee tiukkaa.
Kaikki muut tuon tajuavatkin paitsi persut.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni poliisi ei toiminut oikein, vaarallinen pysäytys ja se rakennus taisi olla rautainen jos mopo poika olisi siihen osunut olisi voinut vakavasti vammautua tai jopa kuolla.
Taponyritys, tuhosi samalla yksityistä omaisuutta kun vaaransi liikenteen.
Ei antanut pysähtymiskäskyä (sininen valo ei ole käsky pysähtymiselle).
Raudoitti laittomasti, siirteli potilasta.
Tää poliisi teki kaikki virheet.
Jos ei mopoilijaa saa kiinni ilman että tarkoituksella vahingoittaa, niin suorastaan pyydän välttämään mitään kontaktia. Rekisterikilpi tippuu moposta ja sitä kun ei itse huomaa niin joku hullu virkaintoinen ajaa klitoris pystyssä päälle.
Milläs palstan kriminaalit sen opettaa, kun eivät osaa itsekään?On kyllä niin yhteiskuntavastaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taponyritys, tuhosi samalla yksityistä omaisuutta kun vaaransi liikenteen.
Ei antanut pysähtymiskäskyä (sininen valo ei ole käsky pysähtymiselle).
Raudoitti laittomasti, siirteli potilasta.
Tää poliisi teki kaikki virheet.
Ja poliisin pitäis luottaa🤣🤢
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut tuon tajuavatkin paitsi persut.
Niistäkin on puolet poliiseja. Vornasia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi teinit ovat aina sataprosenttisen ohjelmoitavissa, kun niille vaan sanoo jotain. Eiköhän tämän tee ihan jokainen vanhempi. Poliisin toimintaa ja oikeutta pakkokeinoihin säätelee joka tapauksessa suhteellisuusperiaate.
Sanoa voi ja huulia heilutella ,jos ei ole auktoriteettia lasta kohtaan.Vanhempiaan kunnioittava lapsi pääosin kuuntelee vanhempiaan.Kunnioitusta ei voi ostaa.
Se olisi parempi hengen ja terveyden tae MUILLE, että opettaisitte nassikkanne ajamaan lain mukaan.
Ai nii, ettehän voi, koska vanhempina ajatte itsekin ylinopeutta lapset kyydissä, hih!
Viime vuosina koulujen läheisyydessä tehdyn valvonnan tuloksena on ensimmäisten kouluviikkojen aikana jouduttu kirjoittamaan 150-200 sanktiota. Suurin osa näistä on ollut ylinopeuksia.
Koulujen alkaessa liikenteeseen palaa suuri joukko lapsia ja nuoria. Monelle pienelle koululaiselle matka on vielä uusi, ja liikenteessä toimimista vasta harjoitellaan.
– Lapsen kyky arvioida ajoneuvojen nopeuksia ja etäisyyksiä ei ole samalla tasolla kuin aikuisella. Lapsi voi myös toimia liikenteessä yllättävästi, kertoo ylikomisario Petri Pahkin Itä-Suomen poliisista.
Suomalaiset ne ovat niin lainkuliasista kansaa, että ihan maailmallakin siitä puhutaan (ansiotta).
Olitko paikalla? Valaise meitä.
Ajoi ainakin samaa vauhtia kun ne 20 muuta.