Mitä vaati se, että olisi normaalipainon mitoissa?
Kommentit (33)
Säännöllinen liikunta auttaa painonhallinnassa. Herkkuja kohtuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalikokoisia annoksia normaalia ruokaa.
Mikä sitten lie sitten se "normaali" :D
Se mitä ihmisen mukuloille on jo opetettu peruskoulussa; lautasmalli ja ruokapyramidi. Siihen vielä liikuntaa muutama kerta viikossa, pari-kolme sykettä nostavaa, niinku peruskoulun liikuntatunneilla.
Onko päässyt unohtumaan?
Eivät taida enää tätäkään ymmärtää.
Tai ehkä ymmärtävätkin oikein hyvin :D
Vierailija kirjoitti:
Säännöllinen liikunta auttaa painonhallinnassa. Herkkuja kohtuudella.
Ravinto on tärkein pointti.
Vähintään kaksi kertaa viikossa pitää kuunnella Eppu Normaalia tunti kerrallaan. Niin pysyy paino normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalikokoisia annoksia normaalia ruokaa.
Mikä sitten lie sitten se "normaali" :D
Mun normaaliaamiainen: 1 keitetty tai paistettu muna, 1dl AB-jugurttia, 2-3 rkl marjoja, joskus myös 2-3rkl kaurahiutaleita ja pähkinöitä. Kofeiinitonta kahvia tai teetä.
Mun normaalilounas / päivällinen:
100g lihaa tai 150g kalaa, 200-300g alhaisen GI:n vihanneksia höyrytettynä ja/tai raakana, 1 rkl oliiviöljypohjaista salaatinkastiketta, joskus jälkkäriksi pala tummaa suklaata (80%). Kun jättää korkean glykeemisen kuorman kasvikset ja ruuat pois, paino normalisoituu. Ei siis perunaa, bataattia, valkoista riisiä, valkoista pastaa tai mitään valkoisista jauhoista tehtyjä "ruokia", eikä sokeria.
3 ateriaa päivässä, aterioiden välissä 2 litraa vettä, teetä ja kofeiinitonta kahvia.
Miten joku VOI jaksaa luetella jotain ruokia?
Vaakaa ruuan punnitsemiseen, liikkumista ja vähemmän älypuhelinta
Vierailija kirjoitti:
Se vaatii lajinmukaista ruokaa, jota ei ole teollisesti muunneltu. (esim. rasvaa poistettu, sokeri vaihdettu makeutusaineisiin ym.)
Eli sokeri pitäisi syödä juurikkaan muodossa?
Kurinalaisuutta. Teet itsellesi suunnitelman ennalta viikon ruokiin ja pysyt siinä. Suurimmalla osalla ongelma on se, että annoskoot ovat liian suuria ja kun se kertautuu pari kertaa joka päivä niin siksi sitä ihraa kertyy. Kalaa ja lihaa syödään maksimissaan 150 g per ateria. Kaksi kananmunan kokoista perunaa tai vastaava määrä pastaa ja yhtä paljon kun on muuta niin sama määrä kasviksia perään. Jos nälästä itketyttää tämän jälkeen niin se on mielen heikkoutta ja sitä varten päivässä tulee syödä säännöllisesti.
En osaa sanoa.
Itse ihmettelen mitä kummaa lihavat ihmiset oikein mättävät ja miten paljon. Kun nyt tuli puheeksi.
Jaa, kyllähän mäkin lihoin 19-vuotiaana aupairina Lontoossa. Olin isäntäperheen ruokajärjestyksen armoilla. Mutta ylikilot lähti kun palasin Suomeen.
Mulla se tarkoittaa nälkää syö vasta sitten, kun aivan pakko näin pysyy mulla linjat hoikkana.
Ei minulta ole vaatinut mielestäni mitään, normaali painoinen hoikka olen ollut aina. Joten en ehkä ole oikea ihminen kertomaan mitä vaatii jos vaatii yhtään mitään.
No, jotkut pitää tuota normaalina.