Mitä täytteitä täytekakkuun?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei hilloa?
Mä itse ainakin tykkään että kakuissa on hilloa sisällä.
Luulen, että makeutensa takia. Vaikka onhan niitä kaikenlaiia makeuksia.
Mun mielestä hilloa voi käyttää täytekakkuun, jos se on sitten vähäsokerista, eikä mitään glukoosifruktoosimönjää. Jotkut laittaa marjoihinin sokeria, jota mä pidän liian makeena juttuna.
Tonnikalaa ja valkosipulilla ja sitruunalla maustettua kermavaahtoa.
Sitruunatahnaa ja appelsiinivoikreemiä.
Pakastemansikat maksaa Prismassa 16e pieni pussi. Melko kallista täytekakkuun.
Teen aina perustäytekakkupohjan (mikä sanahirviö) ja täytteeksi haarukalla muussattua säilyke persikkaa ja kermavaahtoa. Kaikki ovat aina tykänneet, ei ole liian makea.
Ideana nimenomaan se, että persikka ei ole mitään mössöä. Äidiltä opittu kikka.
Paras täytekakku on leivosmainen. Eli marjamousse täytteeksi ja runsaasti marjaa päälle. Tietty liivatteella, että pysyy hyvin kasassa. Kermaa siis noustaessa ja koristeeksi päälle tai reunoille, jos haluaa.
Valmista vaniljarahkaa sisään, päälle kermaa+marjoja! Kostuta maidolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei hilloa?
Mä itse ainakin tykkään että kakuissa on hilloa sisällä.
Jos kakusra on tarkoitus saada hyvää, niin silloin käytetään oikeita marjoja ja hedelmiä.
Hilloa vaan jos on tarkoitus saada halvalla ja äkkiä eikä mitään väliä miltä maistuu ja näyttää. Silloin käy myös kaupan valmis pahvikakkupohja.
Minun lemppari on mustikkahyydykekakku, jonka teen täytekakkupohjien väliin. Hyydykkeen alle vielä mustikkahilloa ja seuraavana päivänä kuorrutan kermavaahdolla ja päälle pensasmustikkaa. Perhe tykkää enemmän mansikkaversiosta ja se syntyy samalla idealla, mutta mansikkaisena.
Kolme kerrosta, kaikki kostutetaan maidolla ensin. Ekan ja tokan väliin maidolla kostutettua banskumuhennosta, tokan ja kolmannen välin mansikkahilloa purkista. Tämän jälkeen vispataan kermavaahto johon lisätään vaniljasokeria. Kermavaahto pursotetaan / levitetään kakun päälle kauttaaltaan. Tämä jälkeen kermavaahdon päälle raastetaan suklaata. Lopuksi kakun kylkeen ja päälle painetaan puolikkaita mansikoita.
Kelpaa hyvin minulle (M68) jolle isoäiti teki tällä tavalla kun olin koulupoika.
Vierailija kirjoitti:
Kolme kerrosta, kaikki kostutetaan maidolla ensin. Ekan ja tokan väliin maidolla kostutettua banskumuhennosta, tokan ja kolmannen välin mansikkahilloa purkista. Tämän jälkeen vispataan kermavaahto johon lisätään vaniljasokeria. Kermavaahto pursotetaan / levitetään kakun päälle kauttaaltaan. Tämä jälkeen kermavaahdon päälle raastetaan suklaata. Lopuksi kakun kylkeen ja päälle painetaan puolikkaita mansikoita.
Kelpaa hyvin minulle (M68) jolle isoäiti teki tällä tavalla kun olin koulupoika.
Banaani täytekakuzza🤮
Lasten hedelmäsoseita voi myös käyttää täytteinä mutta niissä ei välttämättä ole täytekakkukäyttöön tarvittavaa makeutta eli todennköisesti niihin pitää lisätä sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Banaani täytekakuzza🤮
Jos olis pakko valita niin mieluummin banaanikin, kuin hillo.
Vierailija kirjoitti:
Hedelmiä tai marjoja ja vaikka kermavaahtoa, rahka/kermaa, tms. Tärkeintä on että EI laita mitään hilloa. Koskaan.
Sacheriin kyllä voi laittaa.
Banaani ja rahka ei kuulu täytekakkuun. Itse myös liputan hillan ulos. Niin ja omenan jättäisin pois.
Banaani ja omena tummuu, ovat rumaa tummaa mössöä. Rahkan ja hillan makua inhoan.