Onko kahvinjuonnissasi tapahtunut muutos iän myötä?
Itse en voi enää juoda montaa kuppia. Kuppi aamulla riittää koko päiväksi. Ikää 50v+
Kommentit (31)
Sama täällä. Juon enää yhden kupin päivässä. Useammasta kupillisesta tulee huono olo ja vatsa kipeäksi.
Vahvempaa saa alas, myös mustana ja kerman kanssa.
Mä oon myös vähentänyt. Ei vaan maistu enää monta kuppia. 1-2 riittää.
N47
Sama ikä. Kahvinjuonti meinasi riistäytyä käsistä, joten nyt juon normaalia kahvia vain 2 kuppia päivässä ja muut kofeiinitonta.
Juu valvottaa jos juon paljon. Lopetin kahvin juonnin lähes kokonaan siinä kolmenkympin kieppeillä. Satunnaisesti juon toki mutta tulee heti lihastärinää ja kaikkea, ei kiinnosta sellainen.
Nuorena ei maistunut, raskaana ollessa suorastaan oksetti, mutta muuten meni noin 30 vuotiaana kupillinen. Nykyisin menee 1-3 kupillista, useimmin 2. Kahvi on riittävä lääke vaihdevuosioireisiin. Se virkistää ja jaksaa valvoa paremmin.
n50+
Juon edelleen kolme kupillista kerrallaan. Tuplasin vain kupin koon, pannunkin. Pööniä kuluu enemmän, mutta ei se haittaa. Vähensin vain leivän ym. syöntiä.
Ei ole. Edelleen 3 kupillista päivässä.
56v.
No joo. Yleensä vain aamuisin 2 kuppia, joskus harvoin kolmas päivän mittaan. Mutta tähän on vaikuttanut myös kahvin korkea hinta.
Joo. Oon ollut valtavan kofeiiniherkkä mut nykyään juon 1 kupin päivässä ilman että yöunet menee :) Valtava voitto koska rakastan kahvin makua 💗
En ole ollenkaan pitänyt kahvista ja juonut sitä vain harvakseltaan. Täysautomaattisten espressokeitinten myötä on kahvi alkanut maistumaan. Nyt juon 0-3 kupillista päivässä, enkä ollenkaan suodatinkahvia.
Mulla on lisääntynyt kun olin työtön ja nyt eläkkeellä.Nytkin juon kahvia.
Minulla on myös vähentynyt. Juon aamulla herättyäni yhden kupin kotona ja yhden kupin töihin päästyäni. Viikonloppuisin juon vain yhden kupin. Ennen vanhaan join varmaan viisi kuppia ympäri päivän. Ei vain maistu enää. 50 vee.
Aamulla tarvitsee enemmän kahvia että herää kunolla. Muulloin en juo.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Kahvinjuonti lisää mulla esivaihdevuosioireita (hermostuneisuutta, kuumia aaltoja, nukkumisongelmia...), on pakko ollu jättää iltapäiväkahvi pois.
Olen 70 v. eikä kahvi ole koskaan aiheuttanut minulle edes iltamyöhään juotuna nukkumisvaikeuksia eikä mitään muitakaan oireita. Eläkkeelle jäätyni ja tultuani jokseenkin laiskaksi en viitsi enää viritellä kahvin keitintä ja olenkin siirtynyt pikakahvin juojaksi ja nyt se onkin minusta kaikista parasta kahvia. Iltakahvin juon nykyään klo 19.00-20.00 välillä ja päivittäin kahvia juon keskimäärin 3 mukillista.
Kyllä, sillä rupesin juomaan kahvia vasta 60+. Opettelin tavan ensin ulkomaan reissuilla eli latte, cappuccino, zaperoco, irish coffee, carajillo ja cortado alkoivat maistumaan. Kotimainen suodatin-/pannukahvi oli kuin myrkkyä, mutta sitten löysin kauramaidon ja a'vot, nyt on hyvvää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sillä rupesin juomaan kahvia vasta 60+. Opettelin tavan ensin ulkomaan reissuilla eli latte, cappuccino, zaperoco, irish coffee, carajillo ja cortado alkoivat maistumaan. Kotimainen suodatin-/pannukahvi oli kuin myrkkyä, mutta sitten löysin kauramaidon ja a'vot, nyt on hyvvää.
Carajillo con baileys 😋
No ei muuten ku vaihoin moccamasterin kapselivekottimeen.
Mulla sama. Kahvinjuonti lisää mulla esivaihdevuosioireita (hermostuneisuutta, kuumia aaltoja, nukkumisongelmia...), on pakko ollu jättää iltapäiväkahvi pois.