Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

RelaxBirth - suomalainen innovaatio, joka meni konkkaan

Vierailija
08.08.2026 |

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytin aikoinaan tuolla, oli hyvä laite. 

Oikeasti?

Kyllä! Olen suorastaan kiitollinen, että oli tuo mahdollisuus silloin. 

Olisi, jos uskoisin. :)

On tuo laite ollut Suomessa ja muissa maissa sairaaloissa käytössä ja voi olla vieläkin, vaikka firma konkassa.

Siis mitä uskoisit? :D Tajusinko nyt oikein, että epäilet minun valehtelevan tällaisesta asiasta? :D

Liirumlaarum paistaa läpi, mutta on toi ollut OIKEASTI sairaaloissa käytössä. NAISILLA!

Niin, kuten Kättärillä silloin kun minä synnytin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti?

On tuo laite ollut Suomessa ja muissa maissa sairaaloissa käytössä ja voi olla vieläkin, vaikka firma konkassa.

Siis mitä uskoisit? :D Tajusinko nyt oikein, että epäilet minun valehtelevan tällaisesta asiasta? :D

Liirumlaarum paistaa läpi, mutta on toi ollut OIKEASTI sairaaloissa käytössä. NAISILLA!

Uskotaan, uskotaan. Kuva todisteena?

Vierailija
24/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytys on laskenut koko Suomessa ja muutenkin noi synnytystuolit, ammeet ja muut on vain niille jotka päättää synnyttää ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Niitä on vain jotain kourallinen.

No kai tuon käyttö este kivunlievitykselle. Olen käsittänyt, että ensi synnyttäjälle se on kivuliasta, mutta toinen lapsi holahtaa "helposti"

Itse synnytin ensisynnyttäjänä ilman kivunlievitystä. Mua pidettiin uhkarohkeana mutta olin nähnyt miten kaverilla oli vaikea ponnistaa tunnottomana enkä halunnut itselleni sellaista. Sen synnytys pitkittyi 13 tuntiseksi, ja piikkiä laitettiin vähän väliä kunnes vauvan sydän meinasi pysähtyä. Jäi juuri ja juuri eloon kun ponnistaminen oli vaikeaa tunnottomuuden takia. Piikkejä ollaan antamassa ilman mitään tietoa siitä että se voi pitkittää ja vaikeuttaa synnytystä. 

Vierailija
25/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytys on laskenut koko Suomessa ja muutenkin noi synnytystuolit, ammeet ja muut on vain niille jotka päättää synnyttää ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Niitä on vain jotain kourallinen.

No kai tuon käyttö este kivunlievitykselle. Olen käsittänyt, että ensi synnyttäjälle se on kivuliasta, mutta toinen lapsi holahtaa "helposti"

Ei liity tuon käyttö mitenkään kivunlievitykseen tai sen estoon.

Mikähän mielisairaus teillä trolleilla oikein on, kun tällaisesta sinänsä aika tylsästäkin aiheesta intoudutte trollailemaan? 

Vierailija
26/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytystuoli on luonnollisempi asento kuin selällään. Lantio kapenee siinä asennossa jop 30% mikä aiheuttaa järkyttävää tuskaa ja komplikaatioita, mitä sitten paikkaillaan toimenpiteillä ja pelotellaan naisia, että vauva olisi kuollut ilman meitä, kun ongelma on vääränlaisessa asennossa ja setupissa.

Etelä-amerikassa on joitakin alkuperäisheimolaisnaisia soluttautunut pharmaan ja tuonut sinne takaisin nämä normaalit tavat: puut joihin nojata ja joista ottaa tukea, että voi synnyttää esim. polvillaan, tuolin, ym. 

Länsimaalainen tapa on perversio, joka on saanut alkunsa kuninkaan himosta ja halusta perverssisti katsoa synnytystä.

🤯 

Vierailija
27/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti?

Uskotaan, uskotaan. Kuva todisteena?

Tietysti on olemassa kuva/kuvia, mutta ei sulle. :)

Vierailija
28/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mielisairaus teillä trolleilla oikein on, kun tällaisesta sinänsä aika tylsästäkin aiheesta intoudutte trollailemaan? 

Kommentti korjattiin, että EI ole este.... katso seuraava kommentti.

Vierailija
29/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kätilö keksinyt

https://iprinfo.fi/artikkeli/katilon_keksinto_kansainvalistyy/

Mulle sanoi kätilö silloin, että tuo on heillekin ergonomisempi avustaa synnyttäjää, kuin selkä väärällä sänkyyn avustaminen.

Vierailija
30/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kätilö keksinyt

https://iprinfo.fi/artikkeli/katilon_keksinto_kansainvalistyy/

Mulle sanoi kätilö silloin, että tuo on heillekin ergonomisempi avustaa synnyttäjää, kuin selkä väärällä sänkyyn avustaminen.

Idea kai tuossa on sekin, että painovoima avustaa synnytyksessä

Vierailija
31/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli vielä löytyi. Olin mukana tässä vuonna 2012 tekemässä muutoksia tuotteelle

https://yle.fi/a/3-5499565

Todella ihmettelen, miksi tuosta ei tullut normaalia? 

Haluaako synnyttäjät tosissaan niin paljon olla puoli-istuvassa asennossa siellä sängyssä? 

Vierailija
32/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole ainoa trollailu ketjussa, joku elämäänsä kyllästynyt trolliparka alkoi jankuttamaan myös ettei voi olla totta, että joku vauvapalstan kävijä on synnyttänyt tuon avulla XD

Vierailija
33/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli vielä löytyi. Olin mukana tässä vuonna 2012 tekemässä muutoksia tuotteelle

https://yle.fi/a/3-5499565

Todella ihmettelen, miksi tuosta ei tullut normaalia? 

Haluaako synnyttäjät tosissaan niin paljon olla puoli-istuvassa asennossa siellä sängyssä? 

Todennäköisesti kaksi syytä:

-Kaikki maksaa, kuten tämä laite

-Kaikkialla ollaan kaavoihin kangistuneita. Uusia juttuja ei haluta kokeilla. 100v synnytetty sängyssä. Synnyttäjälle pitäisi antaa vaihtoehtoja.

Vierailija
34/34 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole ainoa trollailu ketjussa, joku elämäänsä kyllästynyt trolliparka alkoi jankuttamaan myös ettei voi olla totta, että joku vauvapalstan kävijä on synnyttänyt tuon avulla XD

Trollaaja :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi