HS: Syntyvyyden lasku olisi parasta mitä planeetallemme voisi tapahtua
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000012190570.html
Vihdoinkin fiksua puhetta! Maapallo hukkuu ihmisiin ja kaikkeen meidän aiheuttamaamme jätteseen
Kommentit (20)
Ilmastopsykoosi on kyllä sulattanut monien aivot.
Vierailija kirjoitti:
Tässä työttömyyskriisissä on sulaa hulluutta lisääntyä, ilmastonmuutoksesta puhumattakaan
Mihin sitä työtä tarvitsee kun on kotona synnyttämässä ja hoitamassa lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä työttömyyskriisissä on sulaa hulluutta lisääntyä, ilmastonmuutoksesta puhumattakaan
Koska olen velanainen! Naisen paikka ei ole kotiorjana
Totta. Mutta syntyvyyden kasvuhan on jo tasaantunut ja kääntyy laskuun tällä vuosisadalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nainen synnyttää kotona???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on paljon parempi olla orjana sille työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole
No kaikkihan tämän ovat tienneet. Joillekin miehille tuntuu olevan vaan ylitsepääsemätöntä, ettei jokainen sukupolvi ja yksilö voi levittäytyä hallitsemattomasti, varsinkaan he itse. Ja tietysti se, että itse asiassa se ei olekaan miesten valinta, mikä ihmispopulaation määrä on, vaan nainen on elämän ja syntymän hallitsija.
Voisihan sitä elää kestävästikin, mutta ei haluta ,rahan takia valmistetaan halpaa kertakäyttökamaa mikä saastuttaa maailman.
Ihan lyhyellä aikaa on maapallon väkimäärä lisääntynyt, koska enää harvoissa maissa kuollaan esim. nälkään.
Toki sodat vähentävät väkeä, mutta ei siinä määrin kuin edellinen maailmansota, nyt hyökätään enemmän infaan.
Toivoisin tietenkin, että väkeä vähennettäisin ehkisyllä eikä tapamalla. Monissa maissa ei naiselle sellaista vaihtoehtoa ole tarjolla, monesti ideoligian takia. Tarvitaan tykeille ruokaa, kuten naapurissamme.
Suomalainen ja muidenkin rikkaiden maiden lapsi käyttää maailman luonnonvaroista 10 kertaa enemmän kuin kehitysmaan lapsi.
Ja sitten on vielä tuo ilmasto-asia.
Ja pahin syyllinen on katolinen kirkko ja sen ehkäisyopit.
Vierailija kirjoitti:
Heikosta syntyvyydestä on tulossa länsimaiden pahin ongelma. Sitä ei vielä tajuta mutta trendi on lohduton. Väes.tö on vaih.tumassa oli sen takana saaliit.to tai ei.
(Myös sananvapausongelma Suomessa on paha).
Miehet saakin vaihtua suomessa tummempiin ja mitä nopeammin niin sitä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on vaarallisempaa ja haitallisempaa: porsiminen vai työ siistijänä?
Suomalainen ei lisäänny ja meille tuodaan afrikoista liikakansoituksen tuloksia täysillä elätettäväksi. Espanjakin kierrättää meille meksikoilaisen ylijäämäkaman. Hyi saatana tätä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nainen synnyttää kotona???
Yllättävän moni. Myös autoissa synnytetään entistä useammin, koska pienempien sairaaloiden synnytysosastot on lakkautettu, eikä kaikki ihan ehdi sinne sairaalaan asti.
Syntyvyys on jo pitkään laskenut euroopassa, pohjois-amerikassa sekä etelä-koreassa, japanissa ja australiassa. Muissa maanosissa väestönkasvu jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri ongelmana, kun ei ymmärretä, ettei liika väestönkasvu ole ongelma suomessa.
Tosin, vaikka syntyvyys nyt romahtaisi kaikkialla maapallolla, väestönkasvu tulee silti jatkumaan vielä vuosikymmeniä koska Demografinen momentum.
"Demografinen momentum (eli väestöllinen momentum) tarkoittaa sitä, että väestön kasvu tai muutos jatkuu vielä pitkään sen jälkeen, kun syntyvyys on jo laskenut tai noussut. Tämä johtuu ikärakenteesta: jos maassa on ollut paljon nuoria, he siirtyvät ikävuosiin, jolloin lapsia syntyy, mikä pitää väkiluvun kasvussa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri ongelmana, kun ei ymmärretä, ettei liika väestönkasvu ole ongelma suomessa.
Tosin, vaikka syntyvyys nyt romahtaisi kaikkialla maapallolla, väestönkasvu tulee silti jatkumaan vielä vuosikymmeniä koska Demografinen momentum.
"Demografinen momentum (eli väestöllinen momentum) tarkoittaa sitä, että väestön kasvu tai muutos jatkuu vielä pitkään sen jälkeen, kun syntyvyys on jo laskenut tai noussut. Tämä johtuu ikärakenteesta: jos maassa on ollut paljon nuoria, he siirtyvät ikävuosiin, jolloin lapsia syntyy, mikä pitää väkiluvun kasvussa".
Suomessa tiedetään jo miten tuo jatkuu. Kasvun jälkeen syntyy suurin sukupolvi, joka nostaa itsensä jalustalle ja ryöstää lapsensa käännettyään ensin vanhempiensa kassan.
Vierailija kirjoitti:
Omasta puolestani olen iloinen etten ole lisääntynyt, lapsen saaneen tuttavan puolesta olen iloinen, kunhan vain ei eskaloituisi nämä aseelliset konfliktit maailmanlaajuisiksi.