Miten saada liikunnasta kiva elämäntapa?
Olin vuosia sitten hyvin aktiivinen liikkuja. Tapahtui asia, mikä johti masennukseen. Masennus kulkee nykyään mukana lievempänä mielen suhteen, arjen jaksaminen edelleen heikkoa.
Mistä löytäisin taas liikunnan ilon? Aidon ilon, ei niin, että vain pakolla hampaat irvessä. Paino noussut lähes 20 kiloa tänä aikana myös ja tämä masennuslääke ei painoon vaikuta.
Miten sinä onnistuit?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Aloitin lajin joka on oikeasti kivaa ja vauhdikasta. En jaksaisi liikkua, jos pitäisi tyytyä juoksuun ja saliin.
Mikä tämä laji on?
Etsi itsellesi sopiva laji, vaikka uinti tai joku tanssilaji. Itse juurikin juoksen ja teen kotona käsipainoilla ja kahvakuulalla. Tai pyydä kaveri mukaan lenkille.
Hausanpito tärkeintä, myös kiva tavata ihmisiä ja halutessaan esim käydä leireillä tai kursseilla
2-3 viikkoa hampaat irvessä, ensin hitaasti sitten nopeasti, mäkiä kiiveten.
Liikunnan ilon löytyminen vaatii sitä, että kunnon saa ensin ylös. Ei se muuten ole hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Etsi itsellesi sopiva laji, vaikka uinti tai joku tanssilaji. Itse juurikin juoksen ja teen kotona käsipainoilla ja kahvakuulalla. Tai pyydä kaveri mukaan lenkille.
Juoksu ja uinti oli minulle rakkaita lajeja. Juoksemisesta haaveilen.
Masennus luokkaa: imuroimaan pystyn itse noin kerran vuodessa, kaikki pakolliset asiat tuskaa. Töissä käyn pahimpia kausia lukuunottamatta.
Aloitin lajin joka on oikeasti kivaa ja vauhdikasta. En jaksaisi liikkua, jos pitäisi tyytyä juoksuun ja saliin.