Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailmalla näkyy sairaan hienoja vaatteita, miten saataisiin sellaisia Suomeenkin?

Vierailija
07.08.2026 |

Sosiaalista mediaa seuranneena olen tehnyt positiivisen huomion, vaatteita on alettu tekemään luovuutta käyttäen. 

Mitä voitaisiin tehdä että saataisiin upeita vaatteita Suomeenkin kohtuuhintaan myyntiin?

Tarvitsemme Suomeen upeampia vaatteita, kenkiä ja asusteita.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa maaginen taikaverkko, jota kylän viisaimmat kutsuvat internetiksi. Sen näkymättömiä polkuja pitkin voi kutsua mitä ihmeellisimpiä pukineita maailman äärestä aina tänne Pohjolan perukoille.

Voisiko yritykset ottaa myyntiin? Olisi helpointa ostaa. 

Voisihan ne yritykset ottaa vaikka mitä myyntiin, jos kysyntää ja tiloja olisi… 

Netistä on yllättävän helppo tilata, jos ei tarjonta kelpaa. Kokotaulukko ja kommentit kannattaa lukaista ensin. 

Vierailija
22/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa? Itse ainakin haen vaatteet kirpparilta ja kierrätyskeskuksesta.   No tietenkin, jos niitä  "sairaan hienoja" vaatteita on siellä kirppikselläkin niin voihan niitä ostaa. Hinta ei saa olla yli 5e. Enempää en yhteen vaatteeseen tuhlaa. No ehkä joskus, mutta siltikin kirpparilta. 

Ok, meitä joitakin kiinnostaa uutenakin ostaa. On sitten jatkossakin kierrätettävääkin. Tosin monet muokkaavat jatkokäyttöönkin itselleen niitä vaatteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kamalia taiteellisia värioksennusvaatteita?

Jotkut ovat upeitakin mielestäni, ostan kaikkia joista vain tykkään ja pukeudun miten milloinkin sattuu huvittamaan, ei ole sellaista tyyliä vaan vapautta pukeutumisessakin, monipuolisuutta.

Vierailija
24/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaamalla. Jos olet kivijalkauskovainen, olet vaan tuomittu tylsyyteen. Pienet markkinat.

Ehkä minä en ole vaan Suomi ja yritykset ovat? Missä on aito myyntityö ja tuotteiden sekä asiakkaiden arvostus? Vähän rentoutta kiitos.

Vierailija
25/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä olisi pahitteeksi. Inhoan niitä "navettamekko" tyyppisiä vaatteita kotimaiselta  yritykseltä

Navettamekko by Marimekko noin 250 euroa 😳

Ja made in vietnam lukee pesulapussa.

Vierailija
26/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Prisman valikoimiin vaan. Tee pyyntö, että Prisma hankkii niitä luovuudella tehtyjä vaatteita, Prismastahan kaikki suomalaiset vaatteensa ostavat.

Tai opettele itse ompelemaan.

Design-luovuudella tehdyt-vaatteet ovat kalliita. Ihan sikakalliita.

Vierailija
27/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat upeitakin mielestäni, ostan kaikkia joista vain tykkään ja pukeudun miten milloinkin sattuu huvittamaan, ei ole sellaista tyyliä vaan vapautta pukeutumisessakin, monipuolisuutta.

Sitten sun täytyy tilata niitä netistä. Eihän siitä mitään tulisi, että jokaisen erikoismaun mukaan kaupoista löytyisi kaikkea. 

Vierailija
28/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, ymmärrän. Minä en pystyisi käyttämään räväkkäitä värikkäitä vaatteita. En tuntisi itseäni "kotoisaksi" niissä.

Vierailija
29/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että vaaditaan jonkun muun tekee, mikään ei estä perustamasta maahantuontia ja kauppaa, jos uskoo tuotteille olevan kysyntää. 

Vierailija
30/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaamalla. Jos olet kivijalkauskovainen, olet vaan tuomittu tylsyyteen. Pienet markkinat.

Ehkä minä en ole vaan Suomi ja yritykset ovat? Missä on aito myyntityö ja tuotteiden sekä asiakkaiden arvostus? Vähän rentoutta kiitos.

Ei täällä ole uskallusta, eikä ostajia. Näin alakulttuuritätinä kaikki tulee hankittua netistä (ja on tullut viimeiset 20 v), pääasiassa siksi, etteivät skandinaavinen yksinkertaisuus tai polyesterisekoitteet vaan käy. Ei se miksikään muutu.

.

Vierailija
31/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungin keskustassa ja mua vastapäiseen taloon tuli miesten vaateliike. Se oli erikoistunut tyylikkäisiin herrasmies-look vaatteisiin, sellaisiin englantilaistyylisiin. Kaksi vuotta se siinä sinnitteli ja nyt hakeutui konkurssiin. Suomalaiset ostaa vaatteensa marketeista tai netistä, kivijalat ei kannata edes kaupungin keskustassa 🤷‍

Vierailija
32/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pienet markkinat Suomessa näille hienoille vaatteille: vaatteiden  suurmyyjä kun näyttää olevan Prisma, Tokmanni jne? 

Johtuu siitä kun muuta ei ole.

Vierailija
33/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä ole uskallusta, eikä ostajia. Näin alakulttuuritätinä kaikki tulee hankittua netistä (ja on tullut viimeiset 20 v), pääasiassa siksi, etteivät skandinaavinen yksinkertaisuus tai polyesterisekoitteet vaan käy. Ei se miksikään muutu.

.

No harmi jos näin todellakin on. Täytyy ainakin hankkia ompelukone ja kokeilla taitoja, kouluaikana käsityöt olivat mieleisiä ja pärjäsin niissä hyvin. 

Vierailija
34/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kaupungin keskustassa ja mua vastapäiseen taloon tuli miesten vaateliike. Se oli erikoistunut tyylikkäisiin herrasmies-look vaatteisiin, sellaisiin englantilaistyylisiin. Kaksi vuotta se siinä sinnitteli ja nyt hakeutui konkurssiin. Suomalaiset ostaa vaatteensa marketeista tai netistä, kivijalat ei kannata edes kaupungin keskustassa 🤷‍

Ajankohta ja hinnat varmaankin. Ehkä myös sijainti voi vaikuttaa. Jos minulla olisi mies niin kannustaisin pukeutumaan tyylikkäästi ja persoonallisesti.

Vierailija
35/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan että vaaditaan jonkun muun tekee, mikään ei estä perustamasta maahantuontia ja kauppaa, jos uskoo tuotteille olevan kysyntää. 

Ette osaa kaikki ihan ymmärtää asioita, kommentoitte nimittäin aika ilkeästi. Varmaankin tarkoituksella. 

Vierailija
36/36 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pienet markkinat Suomessa näille hienoille vaatteille: vaatteiden  suurmyyjä kun näyttää olevan Prisma, Tokmanni jne? 

Prismasta saa House merkkisiä paitoja. Ihan hyviä on 👴🏻👵🥩👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan