Onko outoa ettei halua kertoa
Lapsuuden perheelleen (äiti, sisko, veli, isä) että yritetään lasta miehen kanssa? Ihan siis aikuisia ja pitkään yhdessä ollaan oltu ja elämä ihan tavallista muutenkin .
Kerrotteko te avoimesti tällaista? Mistä voi johtua että en halua kertoa vaikka ok läheisiä ollaan .
Kommentit (34)
Yritätte nyt lasta, mutta se ei välttämättä onnistu heti. Voi tulla sairastuminen tai muu elämänmuutos, minkä vuoksi se yrittäminen pitää jättää tauolle jopa kuukausiksi. Selitäpä sitä sitten koko suvullesi. Siellä jo wannabe mummot neulovat ison kasan pikkuruisia villasukkia, ja sinä menet kertomaan, että sitä vauvaa ei nyt ehkä koskaan tulekaan.
t. tuleva isoäiti.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulossa reissu perheen kanssa johon kuuluu alkoholi..En itse nyt juo niin tuntuu oudolta kieltäytyä kun yleensä otan...Ap
Ai teillä on tapana kytätä sitäkin, mitä kenelläkin on lasissa?
Useammat ei taida kertoa. Keskenmenot on yleisiä alkuraskaudessa.
Olis se aika omituista jos anoppi kahvipöydässä kasuaalisti kysyis "mites ne lapsentekopuuhat" ja alkais antamaan vinkkejä.
Itse en varmaan kertois ollenkaan. Saisivat pähkäillä onko se paksuna vai vaan läskistynyt.
En kertoisi . Tulee vaan kyselyjä jotka stressaa sua.
Eiköhän tuo ole hyvin henkilökohtainen asia. Itse olen kertonut kaikille läheisille vasta 3.kuulla raskaudesta. Ei ne panohommat muille kuulu.
"reissu johon kuuluu alkoholi"
No huh huh.
Omaa alkoholin käyttämättömyyttään ei tarvi perustella kenellekään, mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tai siis perhe varmasti ihmettelee kun en ota...Ap
Äitini ei ole absolutisti mutta ei vaan ikinä ole juonut.
On joskus antanut selitykseksi näihin "miksi et ota" että on alkoholisti ja lähtee niin herkästi keulimaan 🤣 vaikka siis ei vaan kiinnosta juoda.
Ei ole outoa.
Yrittäessä ei vielä tiedä lopputulosta. Jos ei onnistukaan, ei ole kiva, että kysellään.
höylätään antaumuksella aamuin illoin ja aktin jälkeen jalat ylhäällä aina tunnin pari ja jalkoväli välillä punottaa hellänä.
Tonhan varmasti vanhnemmat haluaaki kuulla sitte,
Ei tuollaista kerrota. Ikinä ole kuullutkaan, että joku kertoisi muuten kuin sitten raskausuutisen.
En kerro parisuhteestani mitään lapsuuden perheelle.
Ei mekään kerrottu ennen kuin raskaus oli jo aika pitkällä. Ihan sen takia että asia on herkkä. Yritettiin yli vuosi raskautua ja koko ajan oli pelko keskenmenosta. Ei siinä kaivattu muita möläyttelemään typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Tai siis perhe varmasti ihmettelee kun en ota...Ap
Me vaihdettiin vaivihkaa laseja ja mies veti siis tupla-annokset :D
Kertoisin sitten vasta kun ollaan yksi este ylitetty eli raskaus on edennyt 23-24 viikolle, jolloin ennenaikaisesti syntyneellä sikiöllä on syntyessään jo mahdollisuus selvitä elossa.