Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö jotkut KURSAILEE 2020-luvulla???

Vierailija
07.08.2026 |

Tapa on muinaisjäänne ja epäkohteliasta tarjoajaa kohtaan.

En minä nyt ensimmäisenä hyökkää pöytään, mutta jos kukaan muu ei liikahda niin sanon kiitos ja menen reippaasti ottamaan.

Mites muut? Löytyykö palstalta kursailijoita?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan tuota kursailua. Esim äitini harrasti sitä. Selvästi kylässä pyydettiin pöytään niin alkoi se kiittäminen ja silti ei liikahdettukaan. Sitten uudelleen emännän  piti sanoa, että tulkaapa kahvi jäähtyy niin sitten piti madella ja kauhistella, kun on paljon laitettu herkkua pöytään. 

Vaikka olin lapsi niin minusta se oli noloa. Äiti muutenkin harrasti tuollaista ihme teatteria ihmisten kanssa. Esitti jotain muuta kuin mitä oli kotona. 

Teatteria, niin.

Vierailija
22/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa käydä buffeteissa koska kursailen, saatan pakotettuna noukkia pienen ruoka- annoksen vaikka olisin hirveän nälkäinen ja ihania ruokia ympärillä, tuota pientä annostakaan en sitten kehtaa syödä ettei luultaisi että ahnehdin

Laivamatkat minulle painajaisia ja lounasretket työkavereiden kanssa, teepussiakaan en kehtaa ottaa saati sitten kahvia tai sitä itseään, ruokaa, en halua tulla leimatuksi ahneeksi rasistiksi

Kotona saatan syödä kerralla ison pussin ranskalaisia ja kokonaisen makkara paketin kun koko päivän olen kärsinyt ja kursaillut, KOSKAAN en voisi kahvitauolla ottaa kahvia tai muiden tuomia herkkuja ahneus- ja rasistileiman pelossa

N44, akateeminen valtiolla töissä oleva jonka työpaikalla lounasruokailu järjestetty buffet- tyylisesti, kahvia kotonaan juova

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua varten tarvitse keittää. 

Jos joku muu juo niin voin minäkin sitten vähän ottaa.

Tuo asenne teki minusta alkoholistin!

Vierailija
24/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kursailu ja perinteet kunniaan! 

Emäntä ottaa aina ensin ja eihän nyt minua varten tarvitse keittää...

Just 😁

Antaa kahvin jäähtyä ja esitetään että emännän vaivalla tekemät tarjoilut ei kiinnosta pätkääkään, se se vasta on hyvien tapojen mukaista!

Ei kursailussa tuosta ole kyse, hölmö. Tarkoitus on antaa kohteliaasti muiden mennä ensin.

Peruskohteliaisuus on eri asia kuin kursailu.

Annan mielellään muiden, ja varsinkin itseäni vanhempien, mennä ensin, mutta jos ei se takapuoli kohtuuajassa nouse sieltä sohvalta, niin kaikkien kannalta parempi että joku, kuka vaan, on rohkea ja menee ensin.

Vähän sama kuin jos tasa-arvoisessa risteyksessä kaikki jää odottamaan, niin siinä sitten ollaan seuraavaan päivään asti.

Eli kursailet samalla tavalla kuin muutkin. Jokuhan aina menee ensimmäisenä, vaikka kaikki olisivat ensin kursailleet aikansa.

No ei ole kursailua tuo vaan kohteliaisuutta vanhempia ihmisiä kohtaan. On se kumma kun seniorit aina valittaa kun heitä ei kunnioiteta. Sitten kun kunnioitetaan niin ei kelpaa vaan pitää itse itseään vähätellä ja jäädä kursailemaan sinne sohvanpohjalle.

Vierailija
25/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa käydä buffeteissa koska kursailen, saatan pakotettuna noukkia pienen ruoka- annoksen vaikka olisin hirveän nälkäinen ja ihania ruokia ympärillä, tuota pientä annostakaan en sitten kehtaa syödä ettei luultaisi että ahnehdin

Laivamatkat minulle painajaisia ja lounasretket työkavereiden kanssa, teepussiakaan en kehtaa ottaa saati sitten kahvia tai sitä itseään, ruokaa, en halua tulla leimatuksi ahneeksi rasistiksi

Kotona saatan syödä kerralla ison pussin ranskalaisia ja kokonaisen makkara paketin kun koko päivän olen kärsinyt ja kursaillut, KOSKAAN en voisi kahvitauolla ottaa kahvia tai muiden tuomia herkkuja ahneus- ja rasistileiman pelossa

N44, akateeminen valtiolla töissä oleva jonka työpaikalla lounasruokailu järjestetty buffet- tyylisesti, kahvia kotonaan juova

Terapia voisi auttaa Sinua, jos kehtaisit ottaa sen vastaan

Varmaan turha toki tyrkyttää terapiaakaan sinulle vaikka se oltaisiin jo valmiiksi järjestetty meidän normaalien toimesta

Otetaanpa kupit kahvia ja mietitään asiaa, tärise sinä rauhassa siellä nurkassasi

Vierailija
26/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos nuorempana uskaltaudun menemään, kun vanhempi väki istuu tattina paikallaan, niin juhlien järjestäjä sanoo kiusaantuneesti, että ”annettaisko vanhemman väen mennä ensiks”? 

Koskaan ei ole hyvä.

Vierailija
27/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just 😁

Antaa kahvin jäähtyä ja esitetään että emännän vaivalla tekemät tarjoilut ei kiinnosta pätkääkään, se se vasta on hyvien tapojen mukaista!

Ei kursailussa tuosta ole kyse, hölmö. Tarkoitus on antaa kohteliaasti muiden mennä ensin.

Annan mielellään muiden, ja varsinkin itseäni vanhempien, mennä ensin, mutta jos ei se takapuoli kohtuuajassa nouse sieltä sohvalta, niin kaikkien kannalta parempi että joku, kuka vaan, on rohkea ja menee ensin.

Vähän sama kuin jos tasa-arvoisessa risteyksessä kaikki jää odottamaan, niin siinä sitten ollaan seuraavaan päivään asti.

Eli kursailet samalla tavalla kuin muutkin. Jokuhan aina menee ensimmäisenä, vaikka kaikki olisivat ensin kursailleet aikansa.

No ei ole kursailua tuo vaan kohteliaisuutta vanhempia ihmisiä kohtaan. On se kumma kun seniorit aina valittaa kun heitä ei kunnioiteta. Sitten kun kunnioitetaan niin ei kelpaa vaan pitää itse itseään vähätellä ja jäädä kursailemaan sinne sohvanpohjalle.

Jep! Onneksi nuoremmilla sukupolvilla on terveempi itsetunto ja minäkuva, eikä tarvitse leikkiä tuollaisia typeriä leikkejä sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
28/28 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just 😁

Vähän sama juttu, kun esimerkiksi bussissa on antamassa paikan, niin juuri silloin ei kelpaa, vaikka aina tuosta asiasta valitetaan, kun nuoremmat eivät anna paikkoja. 

”Enhän minä nyt, istu sinä nuoremmaksesi.”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi