Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkinen työhakuprofiili, tuohan on valtava tietoturvariski.

Vierailija
06.08.2026 |

En ole missään somessa, miksi minun pitäisi julkaista henkilötietoni ja altistaa itseni identiteettivarkaudelle?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee feikki profiili

Vierailija
2/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä tästä profiilista on? Mitä hyötyä se tuo LinkedIniin verrattuna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla työtön.

Vierailija
4/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurempi tietoturvariski on käyttää Ryden sähköpotkulautoja, sillä sen asiakastileille on tehty tietomurto. Yhtiöllä on Suomessa noin 900000 asiakastiliä. Rikolliset saivat haltuunsa puhelinnumeroita, sähköpostiosoitteita, syntymäaikoja ja osia maksukortin numeroista.

https://yle.fi/a/74-20239700

Vierailija
5/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee feikki profiili

Olet oikeassa, uskon myös että moni tekee feikki profiilin, etenkin ne henkilöt jotka eivät halua työllistyä.

Vierailija
6/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla työtön.

Ei kannata, mutta miten se tähän liittyy?

Vierailija
7/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömällä ole oikeutta yksityisyyteen tässä maassa. On pelkästään hänen oma vikansa, että hän on työtön. Meidän tehtävämme on varmistaa ettei elämästä tule hänelle liian helppoa.

Rakkain terveisin Petturi Urpo ja kaverit

Vierailija
8/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurempi tietoturvariski on käyttää Ryden sähköpotkulautoja, sillä sen asiakastileille on tehty tietomurto. Yhtiöllä on Suomessa noin 900000 asiakastiliä. Rikolliset saivat haltuunsa puhelinnumeroita, sähköpostiosoitteita, syntymäaikoja ja osia maksukortin numeroista.

Tuosta kaavaillusta palvelusta saat henkilön nimen ja täydellisen työ- sekä opiskeluhistorian. Helpottaa huijausten tekemistä.

Vierailija
9/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kyllä mun on vaikea uskoa että 900 000 tiliä olisi Suomessa.

Vierailija
10/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tehdään anonyyminä. Mutta helppohan siitä on salapoliisityötä tehdä. Entinen työkkärin palvelu sentään vaati kirjautumisen sekä työnhakijalta että työnantajalta. 

Itse olen ajatellut, etten ilmiottautu työttömäksi jos työt loppuu. Koetan elää pienellä osittaisella vanhuuseläkkeellä, jotan alan saada syksyllä sekä pienellä sivutyölläni, sen lisäksi poimia marjoja pakastin täyteen että on ruokaa ja sitten vielä ylimääräiset myydä.  

Vierailija
11/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat someen, ettet ole somessa. En ihmettele, että olet työtön.

Vierailija
12/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on turvallisuusriski. Olen entinen vankilatyöntekijä jonka etsintäkuulutettu rikollinen on haastanut oikeuteen. Tunsin monta huippuälykästä psykopaattia jotka päivät pääksytysten rustailivat valituksia meistä virkamiehistä. Lopulta en kestänyt ja irtisanouduin, olen tehnyt sen jälkeen monen eri alan töitä.

Tämä tapaukseni nyt vain esimerkkinä. Pitäisikö minun nyt antaa kaikki tietoni itsestäni vangeille ja entisille vangeille ja jengiläisille, jotka ovat olleet kanssani tekemisissä työskennellessäni heidän kanssaan? Puhumattakaan siitä, että julkinen profiili altistaa sinut netti-identiteettivarkaille aivan välittömästi.

Vierailija
13/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole julkinen.

Vierailija
14/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitat someen, ettet ole somessa. En ihmettele, että olet työtön.

Ei kai tää keskustelupalsta sentään somea ole?

Vierailija
15/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työttömällä ole oikeutta yksityisyyteen tässä maassa. On pelkästään hänen oma vikansa, että hän on työtön. Meidän tehtävämme on varmistaa ettei elämästä tule hänelle liian helppoa.

Rakkain terveisin Petturi Urpo ja kaverit

Riikkuli käskee menemään töihin, ja Petsku puolestaan yllättyy milloin mistäkin.

Vierailija
16/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen päätös päättäjiltä, pitää tehdä työnhaku profiili mutta se ei ole pakko, eli ehdotus on turha.

Vierailija
17/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Matias Marttinen tajuu.

Vierailija
18/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tehdään anonyyminä. Mutta helppohan siitä on salapoliisityötä tehdä. Entinen työkkärin palvelu sentään vaati kirjautumisen sekä työnhakijalta että työnantajalta. 

Itse olen ajatellut, etten ilmiottautu työttömäksi jos työt loppuu. Koetan elää pienellä osittaisella vanhuuseläkkeellä, jotan alan saada syksyllä sekä pienellä sivutyölläni, sen lisäksi poimia marjoja pakastin täyteen että on ruokaa ja sitten vielä ylimääräiset myydä.  

Minäkään en hauaisi olla sen paskapuljun kanssa missään tekemisissä. Jos voitan lotossa eden jonkinlaisen summan, katkaisen virallisen työnhaun heti.

Vierailija
19/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen päätös päättäjiltä, pitää tehdä työnhaku profiili mutta se ei ole pakko, eli ehdotus on turha.

Eikös se mene niin, että jos työtön työnhakija ei tee sitä itse, sen tekee työllisyyspalveluiden virkailija hänen puolestaan?

Vierailija
20/83 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olla työtön.

Mieluummin työtön kuin kaltaisesi paskaläjä.