Olen mökillä ja tuli käytyä ns. keskustassa
Eli Kirkkonummella. Kyllä maalaiset on niin juntteja.. Huomenna pakko käväistä kotona Helsingissä 30km:n päässä haukkaamassa happea.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Haha siellä etelässä ei edes ole juntteja. Käypä Pohjois-Suomalaisissa pikkukylissä.
Kirkkonummi on muuttumassa pikku-Espooksi, jossa ajetaan Bemarilla ja kuljetaan golfmaila ahterissa. Ei sieltä oikeaa junttiutta enää löydy. Juppius on kyllä vielä rasittavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha siellä etelässä ei edes ole juntteja. Käypä Pohjois-Suomalaisissa pikkukylissä.
Kirkkonummi on muuttumassa pikku-Espooksi, jossa ajetaan Bemarilla ja kuljetaan golfmaila ahterissa. Ei sieltä oikeaa junttiutta enää löydy. Juppius on kyllä vielä rasittavampaa.
Taitavat ennemmin olla juppisyndroomaisia juntteja, missä se junttius todella paistaa läpi koko olemuksesta.
Kaupunkipelle kivikylässä ei ruokaa tuoteta jotenka hys hys.
Meillä Alavuden mökiltä keskustassa käynti tarkoittaa Keskisen Tuurin kyläkaupassa käyntiä, siellä on kyllä melkoinen meno.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkipelle kivikylässä ei ruokaa tuoteta jotenka hys hys.
Mitä mitä? Mitä tuo sanasoppa tarkoittaa? Olet sekava. Lääkäriin.
Että tämmöinen provo sitten tällä kertaa Helsinki vastaan ns. maaseutu. Koita jotain omaperäisempää.
Täysi vitsihän tuo varsinainen Kirkkonummen keskusta on muiden kuntien kirkonkyliin verrattuna. Kaikki yhdessä sumpussa, hankala liikkuakin muuten kuin kävellen.
Mitä tarkoittaa kirkkonummelaiset juntit? Mihin se olettamuksesi perustuu?
Itse tykkään olla mökillä ja käydä lähikylässä asioilla. Aina kohdellaan ystävällisesti ja palvellaan hyvin. En koe sitä juntiksi.
Asun Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän joku kirkkonummi ole edes mökki. AIVAN liian lähellä Helsinkiä.
Mulla oli mökki Kirkkonummella ja kyllä minullakin oli siellä kaupassa sellainen tunne, että ihanan maalaisromanttista käydä mökkipitäjän kaupassa. Positiivinen kokemus siis. Onhan se kaunista maaseutua.
T. Syntyperäinen helsinkiläinen
Kun ilta hiljalleen saapuu järven rannalle, kylpytynnyri alkaa lämmetä ja saunasta leviää lämmin puun ja koivuvihdan tuoksu. Järvi on tyyni, ja viimeiset auringonsäteet heijastuvat veden pinnasta.
Ensin pulahtaisimme yhdessä järveen – viileä vesi virkistää ja nauru raikaa rannassa. Sen jälkeen saunaan lämmittelemään ja nauttimaan kiireettömästä hetkestä kahdestaan.
Kun sauna on lämmitetty ja kylpytynnyrissä vesi höyryää lämpimänä, istuisimme siellä vierekkäin, katsellen pimenevää iltaa ja tähtitaivasta. Ei olisi kiire mihinkään. Vain me kaksi, lämmin vesi ja hiljainen kesäilta.
Myöhemmin grillin hiillos hehkuisi ja ilmassa tuoksuisivat grilliruoka ja kesäyö. Söisimme kaikessa rauhassa, ehkä lasilliset jotain hyvää seurana, ja nauttisimme siitä, kuinka ihanaa on olla juuri siinä – yhdessä.
Sellainen ilta, jossa ei tarvita mitään hienoa. Vain sauna, järvi, lämmin kylpytynnyri, hyvä ruoka ja rakas ihminen vierellä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ilta hiljalleen saapuu järven rannalle, kylpytynnyri alkaa lämmetä ja saunasta leviää lämmin puun ja koivuvihdan tuoksu. Järvi on tyyni, ja viimeiset auringonsäteet heijastuvat veden pinnasta.
Ensin pulahtaisimme yhdessä järveen – viileä vesi virkistää ja nauru raikaa rannassa. Sen jälkeen saunaan lämmittelemään ja nauttimaan kiireettömästä hetkestä kahdestaan.
Kun sauna on lämmitetty ja kylpytynnyrissä vesi höyryää lämpimänä, istuisimme siellä vierekkäin, katsellen pimenevää iltaa ja tähtitaivasta. Ei olisi kiire mihinkään. Vain me kaksi, lämmin vesi ja hiljainen kesäilta.
Myöhemmin grillin hiillos hehkuisi ja ilmassa tuoksuisivat grilliruoka ja kesäyö. Söisimme kaikessa rauhassa, ehkä lasilliset jotain hyvää seurana, ja nauttisimme siitä, kuinka ihanaa on olla juuri siinä – yhdessä.
Sellainen ilta, jossa ei tarvita mitään hienoa. Vain sauna, järvi, lämmin kylpytynnyri, hyvä ruoka ja rakas ihminen vierellä.
Paljut ovat oksettavia ja juntteja.
Äsken ambulanssi pillit soiden ja kuin ulos menen niin pakokaasujen kesken, sen jälkeen menen katsomaan narkkareiten touhuja. Siinä minun kulttuuri keskeinen ilta.
Holhooja, hakekaa holhottavanne takaisin PääHesuliin! Hän ahdistuu ellei näe raitsikkakiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Äsken ambulanssi pillit soiden ja kuin ulos menen niin pakokaasujen kesken, sen jälkeen menen katsomaan narkkareiten touhuja. Siinä minun kulttuuri keskeinen ilta.
Korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas inhoan Helsinkiä. Onneksi ei tarvitse asua siellä kaaoksessa vaan voi olla korvessa.
Näin varmasti on silloin kun on maalta kotoisinkin ja se näkyy aina päälle kuitenkin. Minua ei haittaa, mistä joku luu pitää tai ei pidä.
Kyllä sitä pari päivää maalla, esim. Kirkkonummella pystyy hyvin olemaan. Sen jälkeen tulee yliopistokaupunkia ikävä.
ApNyt on päteminen sitä luokkaa, että itsetunto-ongelmien pitää olla massiivisia. Kokeile kymmenen vuoden psykoterapiaa. Kyllä se siitä.
En ole kyllä tähän ikään mennessä psykoterapiaa tarvinnut. Onneksi loma loppuu kohta ja kesä.
Tuossa ole mitään pätemistä. Ihmisillä on monia asuntoja. Maaseutu on maaseutua ja kaupunki kaupunki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän joku kirkkonummi ole edes mökki. AIVAN liian lähellä Helsinkiä.
Mulla oli mökki Kirkkonummella ja kyllä minullakin oli siellä kaupassa sellainen tunne, että ihanan maalaisromanttista käydä mökkipitäjän kaupassa. Positiivinen kokemus siis. Onhan se kaunista maaseutua.
T. Syntyperäinen helsinkiläinen
Kyllä. Monet täällä asuvat ovat kotoisin jostain Kuopiosta ja ovat omasta mielestään hyvin stadilaisia. Jotkut antaneet lapsilleen selkeästi ruotsinkieliset etunimet, vaikka sukunimi joku Miettinen..
Ap
Nyt on päteminen sitä luokkaa, että itsetunto-ongelmien pitää olla massiivisia. Kokeile kymmenen vuoden psykoterapiaa. Kyllä se siitä.