Onko naisille olemassa mielialaa ja jaksamista buustaava lääkitys?
Miehet näköjään elää testosteronin voimalla.
https://www.seiska.fi/kotimaa/esko-eerikainen-lopetti-testosteronihoido…
Entä vaihdevuosia käyvä tai ne ohittanut nainen; olisikohan samaisesta hormonista iloa, ehkä huomattavasti pienemmällä annostuksella? Mekin voitaisiin olla vaihteeksi huolettomia salvukukkoja tunkiolla! 🐓
Kommentit (21)
Nostan tätä, koska tarkoitus oli vilpittömästi tietää.
Joo, huumeita vaan käyttämään. Mitään luonnollisia keinojahan ei kannata missään nimessä kokeilla.
Toimisi testosteroni naisillakin, sitä ei vain jostain syystä suostuta määräämään jaksamiseen, kun se on "mieshormoni", vaikka naisenkin kehossa on enemmän testosteronia kuin estrogeenia. Ja turvallistakin se olisi. Transmiehethän ovat testosteronia käyttäneet suurina annoksina eli testattu on biologisilla naisilla paljon.
Vierailija kirjoitti:
Joo, huumeita vaan käyttämään. Mitään luonnollisia keinojahan ei kannata missään nimessä kokeilla.
Eikö? Esim. testosteronia? Sehän on luonnollinen hormoni!
Sitä kutsutaan sinkkuelämäksi.
N61
PS: siltikin välillä kiva seukkailla, kun miehiä näkyy olevan jonossa. Ei se niin vakavaa ole, kokeilee kutakin vuorollaan jos haluaa. Nyt on tämä tuore, nuorempi basisti; keväällä oli tämä 11 vuotta nuorempi mies, joka halusi parisuhteen vaikka minä en. Onneksi sain sen häivytettyä toiselle paikkakunnalle. Sittemmin ex on pörrännyt tässä häiriköimässä, mutta eiköhän se kohta tajua, etten ole siitä enää kiinnostunut. Tämä tyyppi on minua vain 4 vuotta nuorempi.
Myös nainen tarvitsee pienen määrän testosteronia, mm. libidoaan ylläpitämään.
Äitini käytti ruusujuurta. Hän oli todella energinen ja aina hyvällä mielellä.
Ja estrogeenikin pitää jaksamista yllä.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa myös sydänterveyteen, nivelille, luustoon ja limakalvoille. Mutta Suomessa ainoa sallittu käyttötarkoitus on libido :D Nuo muut olisi tärkeämpiä, muttei hyödytä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Äitini käytti ruusujuurta. Hän oli todella energinen ja aina hyvällä mielellä.
Eikö tämä tuhoa maksan?
Vierailija kirjoitti:
Ja estrogeenikin pitää jaksamista yllä.
Toki, mutta naisen keho tarvitsee myös testosteronia.
eikös naisessa ollut 8% testosteronia miehen määrästä. Eli kyllä naisessakin sitä on ja varmasti auttaa, jos siitä puutetta on.
Seksi miehen kanssa ja lapsi arki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaa myös sydänterveyteen, nivelille, luustoon ja limakalvoille. Mutta Suomessa ainoa sallittu käyttötarkoitus on libido :D Nuo muut olisi tärkeämpiä, muttei hyödytä miehiä.
Libido hyödyttää kyllä ihan minua itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Libido hyödyttää kyllä ihan minua itseäni.
En sitä kieltänytkään, tietenkin libido hyödyttää naistakin. Mutta minulla jaksaminen sekä yllä mainitut syyt ovat tärkeämpiä, mutta lääkärissä ei kelpaa syiksi, vain libido kelpaa.
Jizz