Kenen mielestä kaalilaatikko on hyvää? Äitini teki lapsena sitä kotona suht usein ja tykkäsin. Lasteni isä taas ei pitänyt kaalista, joten
Kommentit (18)
Minun mielestä. Just äsken söin kaalilaatikkoa lounaaksi.
Juuri tehtynä hyvää, uudelleen lämmitettynä ei enää niinkään.
Kaalilaatikko on NIIN hyvää. Harmi vaan, kun yleensä kaupoissa on vain jättikaaleja, niin ei viitsi niitä ostaa kun yhdelle ihmiselle tekee ruokaa. Pitääkin alkaa tsekkailla josko löytyisi sopivan kokoista varhaiskaalia, niin voisi viikonlopuksi tehdä kaalilaatikkoa.
Pitkään makeaksi haudutettu ja päältä paistunut kaalilaatikko on todella hyvää. Ja kestää hyvin uudelleen lämmityksen niinkuin kaaliruoat yleensäkin, maku vain paranee. Puolukan kanssa uskomaton herkku.
Ei kiitos kaalikeitolle!
Kaalilaatikko - ja kääryleet niin hyviä, varsinkin itsetehtyinä.
Ohueksi siivutettu kaali salaatissa myös ok.
Kaalilaatikko onn erittäin hyvää.
Oikeastaan kaali kaikissa muodoissaan on hyvää. Tykkään myös keitosta ja vokeista ja grillattuna ja paistettuna ja salaatissa ja raasteena ja…
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko on NIIN hyvää. Harmi vaan, kun yleensä kaupoissa on vain jättikaaleja, niin ei viitsi niitä ostaa kun yhdelle ihmiselle tekee ruokaa. Pitääkin alkaa tsekkailla josko löytyisi sopivan kokoista varhaiskaalia, niin voisi viikonlopuksi tehdä kaalilaatikkoa.
Kauppiaat kyllä puolittaa mielellään kaalin ja muovittaa toisen puolen- sille jos kuka sen sitten haluaa. kysy.
Oliko lastesi isä ulkomaanelävä, koska kaikki, toistan kaikki, suomalaiset pitävät kaalilaatikosta.
Mun äiti laittoi jauhelihan sijasta lenkkimakkaraa, paljon ketsuppia ja joku valkokastike.. oli tosi hyvää.
Äitisi osasi jo lapsena tehdä kaalilaatikkoa?
On hyvää, mutta sitä ei saa mistään ellei itse tee.
Kyllä tykkään kaalilaatikosta ja vaatimatonta elämääni pennusta asti 60- luvulta olen oppinut kunnioittamaan ruokaa, no se kesäkeitto ei saa kuitenkaan minulta kuin 3/5.
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko onn erittäin hyvää.
Oikeastaan kaali kaikissa muodoissaan on hyvää. Tykkään myös keitosta ja vokeista ja grillattuna ja paistettuna ja salaatissa ja raasteena ja…
Mä kans tykkään. Joillainhan ei vatsa tahdo kestää kaalia, mutta mulla kestää. Mä teen varsinkin keväisin ja kesäisin, kun on varhaiskaalia, sellaisen "säilykesalaatin", jossa on ohueksi suikaloitua kaalia (juustohöylällä hlppo suikaloida) , porkkanaraastetta, kevätsipulia, tuoretta chiliä, tuoretta korianteria, murskattua valkosipulia, soijakastiketta ja seesamiöljyä. Jos mulla sattuu olemaan seesaminsiemeniä, niin paahdan ne pannulla. Ja jos sattuu olemaa tuoretta inkivääriä, niin murskaan sitä joukkoon. Kaikki sekaisin ja jääkaappiin maustumaan yön yli. Säilyy jääkapissa useamman päivän. Kaalissa on paljon C-vitamiiniakin.
Syön Kokkikartanon kaalilaatikkoa valmiseineksenä. Siihen runsaasti ketsuppia ja lisukkeeksi HK:n lihapyöryköitä. Hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Syön Kokkikartanon kaalilaatikkoa valmiseineksenä. Siihen runsaasti ketsuppia ja lisukkeeksi HK:n lihapyöryköitä. Hyvää on.
Hyvä luoja! Jotenkin tuli säälintunne sinua kohtaan.
Hellasi pesemättä jo 8 vuotta. Pitsalaatikoita lattiat täynnä. Olut maistuu?
Minusta ja teen sitä silloin tällöin. Mieskin tykkää.