Syötkö säännöllisesti pähkinöitä ja rusinoita?
Kommentit (25)
Pähkinöitä joo, mutta en syö rusinoita
Pähkinöitä päivittäin. Erittäin terveellisiä.
Rusinoita todella harvoin, ne ovat erityisen haitallisia hampaille. Sisältävät sokeria ja jäävät kiinni hampaisiin, minkä takia happohyökkäys jatkuu pitkään.
Manteleita syön muutaman päivässä samoin taateleita. Muutama, ei kourallisia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi. Rusinat ovat terveellinen vaihtoehto makeanhimoon.
Saksanpähkinöitä kourallinen joka päivä. Luontainen estrogeeni. Vv.t lähestyy.
Maapähkinöitä pieni kourallinen joka päivä (hyvää rasvaa), rusinoita en syö.
Manteleita kyllä, rusinoista en pidä, paitsi pullassa.
Pähkinöitä kyllä, mutta rusinoista en tykkää. Rypäleet tuoreina ovat herkullisia, viininä parhaimmillaan loistavia, mutta rusinoina ei uppoa.
Pähkinöitä syötän oraville ja suklaarusinoita syön itse silloin tällöin.
Pähkinöitä vain. En pidä rusinoista.
Manteleita ehkä 5 kpl
Brasilian parapähkinöitä 3 kpl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosin hunajaa ja tuoreita hedelmiä sekä marjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Fazerin sininen tai Pandan konvehdit aina rusinat voittaa. Terveellisyydelle ihan sama!
Rusinat ainot mitä syön niin löytyy maksalaatikosta, rusinapakkaukset jäivät mulla 80-luvulle niin kuin simakin.
Mantelit ja saksanpähkinät ovat käytössä. Parapähkinät pienimuotoisesti selenin saannin turvaamisena. Rusinat ovat omaan makuuni liian makeita. Rusinoissa on kuitenkin joitakin hyödyllisiä antioksidatteja sekä kaliumia. Olen puolisolle suositellut kuivattuja rusinoita tuon mm. kaliumin takia. Ruoanlaitossani en käytä/lisää ruokiin suolaa, mutta käytän rusaasti ja monipuolisesti muita (suolattomia) mausteita. Toki löytyy muitakin kaliumia sisältäviä tuotteita, joten ei rusinoiden varassa tarvitse olla, mutta mikäli itse tykkää.
Kuorittuja maapähkinöitä laitan pari ruokalusikallista ja pyöräytän puuron sekaan joka aamu.
Cashew-pähkinöitä tulee syötyä usein. Parikymmentä grammaa kerrallaan vain, ovat niin kaloripitoisia.
Pähkinöitä joo, lähinnä parapähkinöitä ja manteleita. Välillä myös cashewpähkinöitä ja pekaanipähkinöitä.
Rusinoita en koskaan.
Silloin tällöin, en joka päivä.