Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstalaiset vastustaa veronalennuksia?

Vierailija
06.08.2026 |

Eivätkö he itse pääse niistä osalliseksi vai mikä on? Jokainen normaali ihminen haluaa maksaa mahdollisimman vähän veroja

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tavallisen kansan veronalennukset ovat luokka 10-20e/kk. Ymmärrän että ne haluavat veronalennuksia jotka saavat tonneja lisää vuodessa mutta minä en halua leikkauksia siksi että minulla olisi joku hassu kymppi enemmän kuussa.

Vastustat kuitenkin jotain yhden euron leikkausta sosiaaliturvasta? Taidat itse nauttia niistä 

Vierailija
22/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat 7 eur/kk nettona enemmän, mutta maksat 650 eur kun auto meni rikki huonokuntoisella tiellä. Lapsesi luokalla on 48 muuta oppilasta, saat odottaa päivystyksessä 72 tuntia lääkäriä, vanhempasi kaatuilee kotonaan muttei pääse hoivakotiin - hän soittelee sinulle hädissään öisin jne. Juu ei, maksan mieluummin enemmän veroja ja saan laadukkaat julkiset palvelut.

Kannatatko myös, että tuon verran voi leikata sosiaaliturvaa, vai oletko vain työntekijän pussilla kourinesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastustat kuitenkin jotain yhden euron leikkausta sosiaaliturvasta? Taidat itse nauttia niistä "

Olen ihan hyvätuloinen palkansaaja. Mutta ymmärrän että köyhä tarvitsee enemmän sitä euroa kuin minä.

Vierailija
24/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät osaa tyhmänä laskea, että veronkorotus on sama asia kuin palkanalennus. Maksat enemmän veroja, käteen jää vähemmän rahaa, sama toisin päin veronalennus -käteen jää enemmän rahaa

En ymmärrä ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti haluavat leikkauksen palkkaansa tai muihin tuloihin veronkorotuksen kautta  

Mieluummin niin päin, että yleisiä veroja nostetaan ja tuloveroa lasketaan. Siihen kulutukseen kuin voi itse vaikuttaa, mutta tuloveroon ei. 

Vierailija
25/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannatatko myös, että tuon verran voi leikata sosiaaliturvaa, vai oletko vain työntekijän pussilla kourinesi?"

Oletko kuullut suhteellisuudesta? Pienistä tuloista 7 euroa on paljon isompi osuus kuin  isoista tuloista.

Vierailija
26/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Veronalennukset menee Suomessa hyvin pitkälti vain turhaan kulutukseen: toinen auto, palju, kaasugrilli, keittiöremontti, lomamatka jne."

Lisäksi hyvätuloisten veronalennukset menevät suurelta osin sijoituksiin jotka eivät suoraan hyödytä kansantaloutta mitenkään.

Nin, kauhiaa jos joku ostaa jotain itse tienaamillaan rahoilla. Jäätelöpakettikin muuttuu sosialistin puheissa heti poreammeeksi ja sekin on hyi hyi. Kel onni on se onnen kätkeköön. Kulkekoon ryysyissä vaan, ettei kenenkään tarvitse olla kateellinen

Sijoittaa voit sitä paitsi sinäkin, sijoittaminen vähentää myös yritystukien tarvetta, mutta se ei sovi kommunistiseen ajatusmaailmaan ja köyhyyden levittämiseen 

Vierailija
27/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieluummin niin päin, että yleisiä veroja nostetaan ja tuloveroa lasketaan. Siihen kulutukseen kuin voi itse vaikuttaa, mutta tuloveroon ei. "

Tuokin vain suosii hyvätuloisia. Pienituloisen tulot menevät käytännössä kokonaan välttämättömään kulutukseen, parempituloinen voi enemmän valita mitä rahoillaan tekee ja laittaako osan esim. sijoituksiin.

Vierailija
28/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä on yleinen harha, kehitysapu yms. roska nollaan ja kaikilla on palvelut kohdallaan "

Kehitysapu vie saman verran rahaa kuin mitä yhteisöveron turha alentaminen tuli juuri maksamaan.

Joten sen kehitysavun voi lakkauttaa ja investoida vaihteeksi kotimaahan 

Vierailija
29/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sijoittaa voit sitä paitsi sinäkin, sijoittaminen vähentää myös yritystukien tarvetta, mutta se ei sovi kommunistiseen ajatusmaailmaan ja köyhyyden levittämiseen "

Minulla on sijoituksia muutamalla kymppitonnilla. Mutta en kuvittele niiden edistävän kansantaloutta mitenkään. Se että minä ostan jonkun yrityksen osakkeita kun ei valu mitenkään sille yritykselle. Vain jos kyse on osakeannista niin silloin se hyödyttää yritystä. Mutta suurin osa osakekaupasta ja rahastosijoituksista on vain vanhoilla osakkeilla tehtävää kauppaa ja niiden tuotoista nauttimista.

Hassua että tällaisen "kommunistin" pitää valistaa sinua tällaisista sijoittamisen perusasioista.

Vierailija
30/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voihan juttu niin mennä, että ansiotulosta sulta menee vähän vähemmän veroa, mutta vastaavasti esim. ruuan hinnassa alv-korotukset tuntuvat!

Alkaako Purra nyt kosiskella kansaa seuraavia vaaleja silmällä pitäen!

Älkää nyt hyvät ihmiset menkö lankaan!

Sinä siihen menit jo. Oletko laskenut ikinä minkä verran se alv korotus on sun talouteesi vaikuttanut vai öyhötätkö ainoastaan siitä, että duunarille jäisi enemmän rahaa omasta palkastaan 

Onhan se toki kauheaa, että ihan palkkaa joku saa 

Vierailija
31/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joten sen kehitysavun voi lakkauttaa ja investoida vaihteeksi kotimaahan "

Ei sillä vielä mitään investoida koska se vain paikkaisi sen loven jonka yhteisöveron turha ja tehoton alennus valtion kassaan teki.

Lisäksi kehitysavusta muuten helposti puolet jää käytännössä kotimaahan koska se on myös suomalaisten asiantuntijoiden ja työntekijöiden palkaamista erilaisiin kehitysapuprojekteihin ja tarvikkeiden hankkimista niihin.

Tyypillisesti miljardin leikkaus säästää oikeasti vain noin puolet siitä summasta.

Vierailija
32/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vastustat kuitenkin jotain yhden euron leikkausta sosiaaliturvasta? Taidat itse nauttia niistä "

Olen ihan hyvätuloinen palkansaaja. Mutta ymmärrän että köyhä tarvitsee enemmän sitä euroa kuin minä.

Joopa joo ja minä olen Suomen kuningas 

Vierailija
33/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joten sen kehitysavun voi lakkauttaa ja investoida vaihteeksi kotimaahan "

Ei sillä vielä mitään investoida koska se vain paikkaisi sen loven jonka yhteisöveron turha ja tehoton alennus valtion kassaan teki.

Lisäksi kehitysavusta muuten helposti puolet jää käytännössä kotimaahan koska se on myös suomalaisten asiantuntijoiden ja työntekijöiden palkaamista erilaisiin kehitysapuprojekteihin ja tarvikkeiden hankkimista niihin.

Tyypillisesti miljardin leikkaus säästää oikeasti vain noin puolet siitä summasta.

Miksi Suomen pitää lisätä työllisyyttä verovaroilla? Miten se lisää toimeliaisuutta tai sitä kuuluisaa tuottavuutta? Pitäisikö jokainen suomalainen palkata valtiolle töihin?

Vierailija
34/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joopa joo ja minä olen Suomen kuningas "

Jos katsot tutkimuksia niin aika moni suomalainen on ns. iloinen veronmaksana. Ei läheskään jokainen halua alentaa verojaan muiden kustanuksella.

Vierailija
35/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kannatatko myös, että tuon verran voi leikata sosiaaliturvaa, vai oletko vain työntekijän pussilla kourinesi?"

Oletko kuullut suhteellisuudesta? Pienistä tuloista 7 euroa on paljon isompi osuus kuin  isoista tuloista.

Annatko vastaantulijoille seitsemän euroa vapaaehtoisesti lompakostasi?

Vierailija
36/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos katsot tutkimuksia niin aika moni suomalainen on ns. iloinen veronmaksana. Ei läheskään jokainen halua alentaa verojaan muiden kustanuksella.

Ei sellaisia tutkimuksia olekaan. 

Vierailija
37/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi Suomen pitää lisätä työllisyyttä verovaroilla?"

En sanonut että aina pitää. Sanoin että monen asian sivutuotteena syntyy myös työtä eikä se ole vain seteleiden lappaamista johonkin.

"Miten se lisää toimeliaisuutta tai sitä kuuluisaa tuottavuutta?"

Toimeliaisuus ja tuottavuus eivät ole riippuvaisia siitä mistä se raha niihin tulee. Työ voi olla sekä tuottavaa että tuottamatonta niin julkisella puolella kuin yksityiselläkin. 

"Pitäisikö jokainen suomalainen palkata valtiolle töihin?"

Ei tietenkään. Mutta työpaikka julkisella puolella ei ole automaattisesti pelkkää menoa ja turhuutta.

Vierailija
38/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit vapaaehtoisesti aa verottajalle enemmän rahaa kuin veroprosenttisi on. Oletko ikinä harkinnut iloinen veronmaksaja tällaista vaihtoehtoa? Alkuun voisit lahjoittaa vaikka 70% 

Vierailija
39/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun työllisyys on mitä on, verottakoon. Oletan että se satanen tai pari vuodessa on tärkeämpi jollekulle muulle, mun elämään ja ostoskäyttäytymiseen sillä ei ole vaikutusta.

Vierailija
40/50 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastustan veronalennuksia siksi, että jokainen alennettu prosentti on leikkaus jostain tämän hallituksen logiikalla. Ja ei, en ole tukien saaja vaan koko työikäni töitä tehnyt.

Kenen hyväksi ihminen töitä tekisi ellei itsensä? Joku syy sullakin on tuohon mielipiteeseen, lienee lapsia tai läheisiä, jotka tarvitsevat/vaativat suorastaan ilmaista rahaa työläisiltä. En usko hetkeäkään, että hyvyyttäsi haluaisit muiden maksavan lisää veroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi