Sääliksi käy ihmisiä, jotka viettävät pienimuotoista joulua. Ehkä ovat yksin tai tapaavat muutaman ihmisen. Suku hylännyt.
Kommentit (16)
Miksi ihmeessä mietit muiden ihmisten joulunviettoa elokuussa?
Ap ei kestä, jos joku muu elää eri tavalla.
Meillä ei joulua vietetä lainkaan! :)
Joo, olen sukuni totaalisesti hylkäämä kun ovat kaikki menneet kuolemaan.
Olen ap pahoillanni jos olet joutunut viettämään joulut yksin. Nythän sinulla on vielä monta kuukautta aikaa kinuta itsesi jonkun muun hyljätyn sukulaisesi luokse😃
Jos koskaan vietän joulun yksin sillon on koira. Minä ja ruoka! Siihen päälle disney leffamaraton.
Joo joo, hankala aika alkoi Lontoon yksinäisille: Harrodsilla on jo joulukrääsät esillä, Heillä on avattu just jouluosasto tälle vuodelle!
Miksi sinä säälit, sinä kuvittelet että he kituvat sen joulun ajan. Vaikka heillä saattaa olla ihan tyyni ja rauhallinen olo, he ottavat sen joulun ihan toisella tavalla kuin sinä kuvittelet! Joku toki saattaa potea hirveetä yksinäisyyttä ja jopa hylätyksi tuntea itsensä, mutta eivät kaikki niistä jotka joulua yksin viettävät.
Voi olisi ihanaa vain olla, yksin. Joulu mulla ruoan laittoa, pöydän kattamista ja korjuuta. Porukan passaamista. Rahan menoa yms
Sellaisia suomalaiset on. Valitsee ryhmässä jonkun joka deletoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei joulua vietetä lainkaan! :)
eikö teillä somaleilla ole joulu kokovuoden suomalaisten rahoilla
Siis jos tapaa muutaman ihmisen jouluna, se on "pienimuoitoinen joulu"? Tiedän monia perheitä, jotka viettävät joulua ihan pelkästän ydinperheen kesken, siis äiti, isä ja lapset. Se on siiis AP:n mittapuulla "pienimuotoinen joulu".
Harvinaisempaa varmasti on viettää isoja sukujouluja useamman perheen kesken, varsinkaan koko joulun ajan. Korkeintaan tyyliin aatto vietetään isommassa porukassa.
Minä olisin tyytyväinen, jos saisin viettää joulun ihan yksin ilman vieraita, mutta kun on velvollisuuksia lasten, puolison ja elossa olevan vanhemman vuoksi.
Olen monena vuonna ottanut loman joulun aikaan, leivon pakasteeseen piirakoita ja ostan jouluruuat ajoissa valmiiksi. Jouluviikolla lämmittelen glögiä, syön ja katselen telkkarista juuri niitä ohjelmia mitä haluan, ihan yksin vapaaehtoisesti. Ei tarvitse ottaa huomioon ketään muuta, ei väittelyitä, ei riitoja, vaan ihana rauhallisuus.
On tämä Suomi kyllä ihmeellinen nykyään kun pitää kehitellä vihaa milloin mitäkin ryhmää kohden.
Mieluummin oman pienen perheen kesken kotona tai mökillä pyjamassa kuin jossain sukupäivällisillä pynttäytyneenä. Sääli rauhassa.
Joulua?