Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulen hulluksi kun en saa nukuttua. Taas pitäisi työpäivä tehdä muutaman hassun tunnin unilla

Vierailija
06.08.2026 |

eikä siinä mitään, mutta unettomia öitä on takana useita.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrillä kerrostalossa resonoivaa melua, joka valvottaa monta yötä viikossa.

En ymmärrä, miten voi olla useita perheitä,  joiden mielestä pyykinpesu ja kuivauskoneen käyttö pitää ajoittaa 23.00-7.00 välille. Lähinnä varmaan rakenteissa kulkee kuivauskoneen hurina tai koneiden puutteellinen asennus.

Yö ei ole pyykkäysaikaa.

Vierailija
22/24 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta! 

Jos olisin sinä, niin kävisin lääkärissä hakemassa unilääkereseptin. 

Minulla pitkäaikainen unettomuus johti psykoosiin, mistä toipuminen kesti vuosia. 

Nykyäänhän lääkärit kirjoittaa vain ja ainoastaan ketipinoria. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta! 

Jos olisin sinä, niin kävisin lääkärissä hakemassa unilääkereseptin. 

Minulla pitkäaikainen unettomuus johti psykoosiin, mistä toipuminen kesti vuosia. 

Nykyäänhän lääkärit kirjoittaa vain ja ainoastaan ketipinoria. 

Oma tilanteeni on sellainen, että minulla on loppuelämän kestävä psykoosinestolääkitys psykoosiherkkyyden takia. Kokeilin lääkärin luvalla lopettaa lääkityksen, mutta tuli uusi psykoosi.  Tuon lääkityksen rinnalla käytän tarvittaessa Tenoxia, jos en saa useampana iltana peräkkäin unen päästä kiinni. Sen takia, että ei elämä menisi ns. "viihteen puolelle".

Kyllä lääkäri teroitti sitä, että Tenoxia "vain tarvittaessa".  Onneksi nyt on ollut elämä kaikin puolin rauhallista, eikä ole ollut stressiä, niin olen saanut hyvin nukuttua ilman unilääkettä. Varalla sitä on minulla kuitenkin oltava.

Toivon, että kaikki te, jotka unettomuudesta kärsitte, saisitte jostakin avun, ettei kävisi samoin kuin itselleni. Riittävä uni on jaksamisen kannalta tärkeää.

Vierailija
24/24 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli keväällä tosi paha unettomuusjakso. Sain työterveydestä Mirtazapin-reseptin, ja sillä olen nukkunut siitä asti todella hyvin! 15 mg tabletista riittää iltaisin 1/4 tablettia tuomaan unen. Ainut haittapuoli on se, että tuo lääke nostattaa ruokahalua.