Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toi positiivinen luottorekisteri on kyllä höpöhomma tmi- yrittäjän kohdalla.

Vierailija
05.08.2026 |

Mitään tuloja siellä ei näy mutta esim elinkeinoluotot näkyy. En voi siis edes sohvaa saati muuta  ostaa osamaksulla koska tuon perusteella olen tuloton. Toki viime vuoden tulot oli reilusti enemmän kuin suomalaisten keskipalkka, mutta ne ei elinkeinoharjoittajalla näy tietenkään tulorekisterissä. Tuleekohan tähän korjausta???

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tän keskustelun ylös kun tiedän, että koskee monia pienyrittäjiä ja freelancereita. Onko kukaan muu kokenut ongelmaksi? 

Vierailija
2/13 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Tuloni on ulkomailta, siis luottokelvoton tuon rekisterin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sekin vielä... Tää poissulkee esim luottokortin hakemisen ym henkilökohtaiset jutut kutenbuuden puhelimen hankkimisen laskulla tai osamaksulla, toki omasta pankista voi saada kun toimittaa tulotiedot mutta vähän hankala systeemi näin nettiostosten aikana. 

Vierailija
4/13 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sekin vielä... Tää poissulkee esim luottokortin hakemisen ym henkilökohtaiset jutut kutenbuuden puhelimen hankkimisen laskulla tai osamaksulla, toki omasta pankista voi saada kun toimittaa tulotiedot mutta vähän hankala systeemi näin nettiostosten aikana. 

Pakkoko se on netistä ostaa?

Vierailija
5/13 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan palkan Ruotsista ja käyn Tornion rajan yli töissä. Tulorekisterissä minulla on tuloja 0 euroa vuodessa. En saa yhtään mitään luottoja Suomessa vaikka vuosipalkka on noin 46 000e.

Vierailija
6/13 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko ei oo kun köyhän kuolema, mutta tässä ketjussa eimole siitä kyse, vaan siitä, että tuo on monelle kovin epäsuotuisa systeemi.

Vierailija
7/13 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan palkan Ruotsista ja käyn Tornion rajan yli töissä. Tulorekisterissä minulla on tuloja 0 euroa vuodessa. En saa yhtään mitään luottoja Suomessa vaikka vuosipalkka on noin 46 000e.

Just sama täällä, monena vuotena kuukausittaiset tulot 0e tuon rekisterin mukaan.

Vierailija
8/13 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankeissakin luotonhaku tehdään netissä. Heti automaattihylsy, jos yrität lainaa hakea ja kenellekään ei voi valittaa.

Vierailija
9/13 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole pakko netistä mitään ostaa mutta niin kuitenkin ihmiset nykyisten tekee. 

Mutta vaikka menisit ostamaan muutaman tuhannen autoa paikanpäälle autoliikkeeseen, et saa siihen osamaksua koska tulosi näyttää nollaa positiivisessa luottorekisterissä ja tässä on kyllä suuri virhe tehty lainsäädännön osalta. 

Vierailija
10/13 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä erikoinen systeemi tämä. Ihan kuin olis vähän keskeneräinen... 

Vierailija
11/13 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttääkö se jonkun tulot? Ei ainakaan eläketulojani näytä, mutta ei se ole estänyt minua esim. puhelinta ostamasta osamaksulla. 

Vierailija
12/13 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot on enemmän kuin suomalaisen keskipalkka, mutta sohva, puhelin tai parin tonnin auto pitää ostaa velaksi? Hyvinhän se luottorekisteri toimii jos se estää tuollaisen hölmöilyn.

Minä en ole tarvinnut lainaa kuin asuntoa varten ja siinä tulot katsottiin ihan muulla tavalla. Kaikki sitä pienemmät hankinnat olen ostanut ihan vaan rahalla, mm. metsätilan ja useamman uuden auton. 

Kannattaa säästää etukäteen niin ei jää tarpeelliset hankinnat kiinni luottorekisteristä.

T: toiminimiyrittäjä

Vierailija
13/13 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulot on enemmän kuin suomalaisen keskipalkka, mutta sohva, puhelin tai parin tonnin auto pitää ostaa velaksi? Hyvinhän se luottorekisteri toimii jos se estää tuollaisen hölmöilyn.

Minä en ole tarvinnut lainaa kuin asuntoa varten ja siinä tulot katsottiin ihan muulla tavalla. Kaikki sitä pienemmät hankinnat olen ostanut ihan vaan rahalla, mm. metsätilan ja useamman uuden auton. 

Kannattaa säästää etukäteen niin ei jää tarpeelliset hankinnat kiinni luottorekisteristä.

T: toiminimiyrittäjä

Niin, mun rahat on sijoituksissa. Joskus voi olla tarve ostaa jotain osamaksulla kuten moni yrittäjä tietää. Nuo nyt oli vain esimerkkejä eikä poista sitä faktaa että esim luottokortin saaminen on tehty hankalaksi. Se luottokortti kun on pätevä monissa verkko-ostoksissa tai esim hotellivarauksissa. 

Jos luet tähän positiiviseen luottorekisteriin liittyvistä ongelmista esim muualta niin ymmärtäisit paremmin ennen kommentointia säästämisestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän