Onko karma "kostanut" sinulle
Kommentit (53)
Olen uskovainen ja luotan rakastavaan Jumalaan.
Nämä karmat ovat idän uskontojen tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Karma kostaa kaikille, jotka kostoista fantasioivat.
Karma itse taitaa viilata kynsiään kostonhautojan hautuessa mutta se on se mustan magian seura mikä myrkyttää kostonhautojankin. Mekanismi tuottaa oman karmansa. Metta-harjoitukset ja hyvät rukoukset ovat omissa laskuissani valkoista magiaa. Käytän näitä sanoja aika vapaasti.
En usko karmaan, mutta uskon siihen, että hyvistä teoista seuraa yleensä jotain hyvää ja pahoista pahaa. Tämä on normaalia laumassa elävän nisäkkään moraalia. Jos heilut miten tahdot, lauma ei yleensä katso sitä hyvällä ja antaa siitä palautteen. Suosioita taas saat, kun kohtelet muita hyvin.
Globaali maailma vastaa jättikokoista ihmislaumaa.
En usko karmaan, mutta on itselleni elämässä tapahtunut montakin asiaa mitä olen aikaisemmin paheksunut, vähätellyt tai ihmetellyt. Elämässä asiat ja jopa arvot muuttuu tai niistä joustaa, kun tulee tilanteita mitä ei osaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Eräät käyttävät tätä karman lakia erittäin väärin toisia kohtaan, kuin samoin eräät uskonnossa olevat, meditaatio ryhmissä ym. Jos esim. eräs tulee tähän ryhmään ja kertoo lapsena sai kokea hakkaamista ym. Niin eräät sanovat aika ilkeästi, että se on sinun karman lakisi. että siitäs sait ym. On erittäin julmaa käyttää sanaa karma toisia kohtaan, jos ei itse ole myöskään valaistunut? Ja meissä kaikissa on valuvikoja tai paremmin sanottuna omat oppiläksymme tässä elämässä eli et voi oikeasti opettaa toista olemaan jotain, mitä ei ole itse kokenut omassa ja siis tässä elämässä lainkaan.
AA-kerho kerää henkisen väkivallan taitajia käyttämään alkoholisti-sanaa kumipamppuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karma on kostanut lähes poikkeuksetta minua kohtaan väärin tehneille. Syöpää ja muuta kuolemaa. Ok, voin olla myös tärähtänyt lisäksi, mutta normaalijakauman (standard deviation) ulkopuolella mennään lähes lottovoiton todennäköisyydellä.
Outoa, mutta ehkä kuitenkin sattumaa. Tai sitten tätä Simsiä pelaava vinguttaa eniten vanhempiensa luottokorttia :D
Ajattele, juuri SINÄ olet niin TÄRKEÄ että maailmankaikkeus välittää juuri SINUSTA.
Hänhän on universumin KESKUS.
Sinäkin olet. Jokainen yksilö on oman havaittavan maailmankaikkeutensa keskus. Ja tämä johtuu jo ihan havaintoja välittävien mekanismien luonteesta. On melkein kuin että jokainen ääniaalto ja valoaalto oli suunnattu ja räätälöity kutakin havaitsijaa varten. Mekanismien eroista johtuu myös se että jokainen yksilöllinen kokemus on omanlaatuisensa. Kuulostanpa itsestäänselvältä.
Muistan kun olin teini ja olimme luokan kanssa metsässä rämpimässä, en muista oliko tarkoitus olla marjassa vai mitä, mutta joka tapauksessa tuntien rämpimisen jälkeen olin aivan loppu ja vttunut. Kuljimme paikallisbussilla, johon tuli myös vanha mummo, joka jäi seisomaan viereeni ja vaati minulta paikkaa, takana paikkoja olisi ollut, enkä antanut paikkaa. Mummo totesi, että edestäsi löydät.
40 vuotiaana jouduin vaihtamaan alaa ja jouduin vanhustenhoitoon, usein ajattelin, että karma iski.
Vierailija kirjoitti:
En usko karmaan, mutta uskon siihen, että hyvistä teoista seuraa yleensä jotain hyvää ja pahoista pahaa. Tämä on normaalia laumassa elävän nisäkkään moraalia. Jos heilut miten tahdot, lauma ei yleensä katso sitä hyvällä ja antaa siitä palautteen. Suosioita taas saat, kun kohtelet muita hyvin.
Globaali maailma vastaa jättikokoista ihmislaumaa.
Heimoteoria ihmisistä toimii vain kun ryhmässä on max. Pieni kylä. Heimoteoriaa ei voi venyttää koskemaan globaalisti kaikkia kansoja ja valtioita - se on kommunismin yritystä ollut aina eikä hyviä tuloksia olla saatu. Valtavista uhrauksista huolimatta.
18-vuotiaana petin silloista poikaystävääni, ja sain siitä yhdestä ainoasta kerrasta klamydian. Jouduin kertomaan siitä poikaystävälleni, koska oli riski että se oli tarttunut häneen, ja minut tietysti jätettiin. Otin opikseni.
Vierailija kirjoitti:
Karma kostaa vasta seuraavassa elämässä. En muista mitään edellisestä elämästäni, joten tuskin osaan seuraavastakaan kertoa, onko karma kostanut.
Jos jokin edellinen elämä on ollut, niin mitähän siellä tuli tehtyä, kun tämä elämä on ollut mitä on ollut? Luultavasti rosvosin mainareiden kullat Klondikessa ja pyöritin saluunaa. jossa oli ilotytöt ja uhkapelit. Lisäksi ollut joku ahne maanomistaja ja vuokraisäntä.
Olin nuorena todella mustavalkoinen. Tämä asenne on kostautunut monin kerroin, kun asiat eivät menekään suunnitelmien mukaan ja on paljonkin seikkoja jotka voivat estää rationaalisen toiminnan joka tilanteessa.
On kostanut , on. Ja pitkään. Sen minkä tein itsekkyyttäni toisille, on tullut moninkertaisena takaisin. Olen katunut ja kadun. Toivon, että myös ne jotka on tehneet julmia asioita minulle, joskus kohtaavat ne omassa elämässään. En saa sitä koskaan tietää, mutta jotenkin epäilen että osalla tuntuu omat väärät teot tulevan silmille pahasti ja osa vaan porskuttaa elämässään loppuun asti kärsimättä, vaikka mitä tekisivät. Olisi kiva ymmärtää miksi.
Tiedän kyllä. Siinä tapauksessa olepas rehellinen siitä oletko ollut sokea tai tyhmä, hyväuskoinen? Oletko puolustanut muita liikaa itsesi kustannuksella tms?