Onko karma "kostanut" sinulle
Kommentit (53)
Kyllä on - synnyin Heinolaan ja meni kauan ennen kuin pääsin sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karma kostaa kaikille aina tarpeen mukaan. Karma myös antaa kaikille aina sen minkä kuuluu antaa. Karma ei ole lähtökohtaisesti kostoa vaan kaikki se mikä kuuluu omaan elämäänpolkuun. Jumala hallitsee karmaa ja toteuttaa sitä kuten katsoo oikeaksi.
Karma on hindulaisuuden juttu ja meidän jumala ei anna pitää muita jumalia, joten...
Eikä ole vain liittyy jokaisen ihmisen elämään.
Onhan se. Naureskeltiin teini-iässä yhdelle pojalle, joka yritti tosi tökerösti iskeä yhtä meidän kaveriporukkaan kuulunutta tyttöä. Parin vuoden päästä sen pojan kaveri raískasi yhden toisen tyttöporukkamme tytöistä. Ei olisi pitänyt pilkata ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joo. Yleensä välittömästi, mutta kyllä ne omat teot heijastuvat maailmasta takaisin aina jollain aikavälillä. En muista nyt viimeisintä, koska olen aika pitkään seurannut lähinnä jumalan ohjeita ja sen vuoksi välttänyt karmiset sudenkuopat. Hyvin menee siis.
Mites tuo ylpeys?
Katsoakseni tuossa ei ollut mitään ylpeää vaan ihan normaalisti sanottu.
Joo kun asuin ekassa kämpässäni niin en tajunnut silloin millainen rauha siellä oli ja itse mekastin niin että hiljainen naapurikin lakkasi tervehtimästä. Sen jälkeen olen itse seuraavissa kämpissä saanut kärsiä mekastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ollut tuomitseva ihmisiä kohtaan. Jonkun ajan päästä olen itse ollut samassa tilanteessa, mistä tuomitsin. Ihan kuin minulle sanottais, että siinäs näet, yritä itse selvitä.
Joo, ihan tuttua nuoruudestani tämänkaltaiset opetukset. Moni huomaa heti näistä että eipä kannatakaan arvostella muita turhan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sanoin kolmannella luokalla yhden luokkalaiseni tytön paitaa rumaksi. 10 vuotta myöhemmin minut pahoinpideltiin rajusti samalla paikkakunnalla, enkä ole enää palautunut työkykyiseksi tuon jälkeen.
Ei voi johtua tuollaisesta pienestä mokasta. Miten olet elänyt koko elämäsi oikeasti?
Hyvillekin ja viattomille ihmisille tapahtuu pahoja asioita. Siitä on maailman sivu kirjoitettu paljon kirjoja.
Ei ole, vaan narsistinen exä kostaa minulle omia mokailujaan.
Eräät käyttävät tätä karman lakia erittäin väärin toisia kohtaan, kuin samoin eräät uskonnossa olevat, meditaatio ryhmissä ym. Jos esim. eräs tulee tähän ryhmään ja kertoo lapsena sai kokea hakkaamista ym. Niin eräät sanovat aika ilkeästi, että se on sinun karman lakisi. että siitäs sait ym. On erittäin julmaa käyttää sanaa karma toisia kohtaan, jos ei itse ole myöskään valaistunut? Ja meissä kaikissa on valuvikoja tai paremmin sanottuna omat oppiläksymme tässä elämässä eli et voi oikeasti opettaa toista olemaan jotain, mitä ei ole itse kokenut omassa ja siis tässä elämässä lainkaan.
Karma kostaa kaikille, jotka kostoista fantasioivat.
Uskontojen tarkoitus on ollut pitää ihmiset kurissa ja nuhteessa. Karmaan uskova ihminen käyttäytyy paremmin, jos luulee saavansa pahoista teoistaan rangaistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Sanoin kolmannella luokalla yhden luokkalaiseni tytön paitaa rumaksi. 10 vuotta myöhemmin minut pahoinpideltiin rajusti samalla paikkakunnalla, enkä ole enää palautunut työkykyiseksi tuon jälkeen.
Ei voi johtua tuollaisesta pienestä mokasta. Miten olet elänyt koko elämäsi oikeasti?
Hyvillekin ja viattomille ihmisille tapahtuu pahoja asioita. Siitä on maailman sivu kirjoitettu paljon kirjoja.
"Paha saa palkkansa - hyvä ei saa mitään"
Monesti se palkka on vain otettava jos ei sitä meinata maksaa. Kun syödäkin pitää.
Karmaa on olemassa ja synnit punnitaan vaikka ei uskoisi karmaan tai syntiin. Yritän olla tekemättä syntejä ja olemaan tekemättä huonoa karmaa. Jos jotain ikävää tapahtuu, ajattelen sen olevan huonoa karmaa tai sovitusta vanhoista synneistä. Tällä tavalla ajatteleminen on suuri lääke omille kaunoilleni ja kostonhimoilleni kun sellaisia tupsahtelee mieleeni: en alakaan suunnittelemaan ja kuvittelemaan kostoa koska tiedän että kosto tapahtuu heille kuin. Manulle illallinen enkä voi estää tai kiihdyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Uskontojen tarkoitus on ollut pitää ihmiset kurissa ja nuhteessa. Karmaan uskova ihminen käyttäytyy paremmin, jos luulee saavansa pahoista teoistaan rangaistuksen.
Luuleminenkin on parempi kuin koko jutun kiistäminen hölynpölynä. Vankin suoha huonoa karmaa vastaan on tieto.
Jokainen kärsii isien ja äitien teoista kolmanteen ja neljänteen polveen, vaikka ei itse tajuaisi. Omia tekoja sitten monet yrittävät hyvittää rahalla, saako kukaan anteeksi ei tietoa.
Voi teitä yksinkertaisia. Mitään karmaa ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä yksinkertaisia. Mitään karmaa ei ole olemassa.
Juuri näin. Jumaliakaan ei ole ja maapallokin on kiekko.
-yhtä tymä