Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni puolen suku käyttäytyy oudosti

Vierailija
05.08.2026 |

Olemme parikymppisiä ja mieheni neliraajahalvaantui n. vuosi sitten.
Hänen isänsä ei suostu enää puhumaan hänelle tai edes katsomaan häntä päin.
Miehen äiti taas kohtelee miestäni kuin vauvaa. Puhuu/lässyttää kokoajan kuin vauvalle, vaikka mieheni älyssä ei ole mitään vikaa, hän ei vain pysty enää liikkumaan.
Miehen äiti myös kyläilessämme haluaa varta vasten syöttää miestäni ruokailutilanteissa, vaikka minä yleensä hoidan sen. Eikä tässä mitään muuten, mutta hänen äitinsä syöttää häntä kuin vauvaa, esim. Sanomalla joka lusikallisen aikana "juna tulee" tai "lentokone tulee".
Miehen kolmekymppiset veljet taas koko ajan haukkuvat miestäni siitä, että hän on halvaantunut nykyään. He myös läpsivät häntä naamaan.
Kun olen sanonut miehelleni, että hänen pitäisi sanoa heille, että lopettaa tai minä sanon, hän sanoo, että "älä puutu heidän asiohinsa, kyllä he saavat tehdä hänelle mitä tahansa, vaikka hän ei siitä tykkääkkään." Mutta huomaan, että hän ahdistuu tästä paljon. Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnettomuudesta on vielä lyhyt aika, joten miehen perhe on vasta selviämässä. Miehesi isän asenne kertoo syvästä surusta, eikä hän kykene selvästikään käsittelemään tapahtunutta. Äiti ottaa edes jonkun roolin kuin olisi kohtaamatta poikaansa. Veljet yrittävät olla niin kuin ennenkin. He eivät yksikään tiedä, mitä pitäisi tehdä ja miten toimia.
Kuvailit hirveän tuskaisen perheen, joka tarvitsee kriisiapua. Niin kuin miehesikin, koska heidän pitäisi perheenä kohdata tilanne ammattilaisen avulla. Etsi sellaista ja ehdota edes sitä.
Selvitä onko vertaistukea, kokemusasiantuntijoita, tukihenkilöä ja kerro heille tilanne.
Voit tottakai puhua esim. miehesi äidin kanssa, mutta tee se ilman mieskaverisi seuraa. Kerro äidille, mitä miehesi tuntee ja ajattelee. Miehesi selkeästi tarvitsee heitä, eikä osaa sitä muulla tavoin sanoittaa.
Älä kuitenkaan syytä ketään. Olet selkeästi hyvä ihminen, oikeudenmukainen ja rehellinen, niin olet varmasti myös ainoa järkevä koko tilanteessa. Luota itseesi.

Vierailija
2/3 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas olet ihme tarinan keksinyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vielä vakuutusyhtiön miljoonakorvauksia ja kätkettyjä suvun syntejä mukaan, niin lähestyt FB:n tekoälytarinoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä