Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perusopetuksessa työskentelevistä opettajista 21 prosenttia kertoi olleensa oppilaan väkivallan kohteena

Vierailija
04.08.2026 |

Opettajaryhmistä erityisopettajat tai erityisluokanopettajat kokivat selvästi enemmän väkivaltaa työssään kuin luokanopettajat ja aineenopettajat.

Lähde: Oaj

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuskin tulee kenellekään alalla olevalle yllätyksenä. Olen vaativan tuen erityisluokanopettaja ja kohtaan itseeni kohdistuvaa väkivaltaa ihan joka (työ)päivä. Ei se enää oikein edes tunnu missään.

Vierailija
2/11 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni on koulu vuosinaan nähnyt tai ollut väkivallan kohde koulussa?

Ei se hauskaa ole lapsillekaan. Ei kukaan halua olla väkivaltaisessa paikassa, eivät koululaiset, opettajat, aviopuolisot, työntekijät eivätkä edes vangit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltamonopoli yhteisössä on aina jollakulla. Ennen vanhaan opettajat löivät oppilaita karttakepillä ja nykyisin taas oppilaat lyövät opettajia nyrkillä. Päättäjien soisi miettivän, että kumpi on vastuullisempi väkivallan käyttäjä: opettaja vai oppilas?

Vierailija
4/11 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuskin tulee kenellekään alalla olevalle yllätyksenä. Olen vaativan tuen erityisluokanopettaja ja kohtaan itseeni kohdistuvaa väkivaltaa ihan joka (työ)päivä. Ei se enää oikein edes tunnu missään.

Voitko kertoa enemmän?

Miten lapset ovat joutuneet erityisluokalle?

Kärsivätkö oppilaat autismista vai mistä on kyse. Minäkun ajattelen että autismi ja väkivalta ovat eri asioita

Vierailija
5/11 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflix- Teach You a Lesson sarja jonka aihe on kouluväkivalta eräs henkilö toteaa hyvin: Sinä päivänä kun aikuiset pelkäävät lapsia, maailma tuhoutuu !

Vierailija
6/11 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun kielten aineenopettaja täällä. Kahdesti olen ollut kohteena. Toisella kerralla tuli useamman kuukauden vamma ja rikosselvittely. Erityisoppilaita molemmat.

Vierailija
7/11 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netflix- Teach You a Lesson sarja jonka aihe on kouluväkivalta eräs henkilö toteaa hyvin: Sinä päivänä kun aikuiset pelkäävät lapsia, maailma tuhoutuu !

Elämme kummassa maailmassa, kun joku 40v miesope ottaa turpaansa 10v oppilaalta.

Vierailija
8/11 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi työpäivät 2 tuntia, koko kesä lomalla, heti perään syysloma, sitten jo joululomalle, pian hiihtolomalle ja pääsiäisen jälkeen on jo kesäloma. Vai?

Vierailija
9/11 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkoulun kielten aineenopettaja täällä. Kahdesti olen ollut kohteena. Toisella kerralla tuli useamman kuukauden vamma ja rikosselvittely. Erityisoppilaita molemmat.

Tietenkin väkivaltainen on erityisoppilas, aika erityistähän se on.

Oliko oppilaalla jonkinlainen diagnoosi? Minkätakia hän oli sen koulun oppilas?

Vierailija
10/11 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Hehän on nykyään ihan lähikouluissaan. 

Vierailija
11/11 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Hehän on nykyään ihan lähikouluissaan. 

Ei opettajille saa enää kertoa kenestäkään mitään. Kaikki on salassa pidettävää ja opettaja on viimeinen, jolle kerrotaan, yleensä ei kerrota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme