Kertoo ihmisestä paljon, jos ei kykene poimimaan omia marjojaan
Sanoisinko että ei ole selviytymiskykyinen, vaan eläminen vaatii pumpulia ympärille. Sitkeyttä esim. ei ole pisaraakaan.
Ei ihme että Suomi on taloudellisessa tilassa kuin on. Mukavuudenhaluiset on vaan paisuttaneet sosiaaliturvamenoja, homppämenoja, ja vastaavaa, vailla minkäänlaista suunnitelmallisuutta ja että oltaisiin v a r a u d u t t u Suomen pärjäämiseen.
Marjojen pomiminet on erittäin yksinkertaista puuhaa. Riittää että menee metsään ja kauhoo marjoja oikealla tai vasemmalla kädellä poimurilla. Kun tätä tekee 1-2 tuntia niin sanko on täynnä.
Kommentit (55)
Kertoo ihmisestä paljon, jos ei kykene tekemää muuta kuin tällaisen aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Se, että ihminen ei mene marjametsään, kertoo hänestä vain sen, että hän ei mene marjametsään. Ei mitään muuta. Ei esim. hänen syistään olla menemättä marjametsään - eikä varsinkaan hänen selviytymiskyvystään. Sen sijaan se, että joku tekee päätelmiä toisen marjametsään menemättömyydestä, kertoo tämän jonkun ajattelutaidoista.
Ihan ok. että selviytyjät eivät mene marjametsään. Tämmöiset eivät kuitenkaan astu esiin ja ala selittelemään, että miksi eivät kykene sinne menemään. Tämä selittely kertoo halusta mennä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kertoo ihmisestä paljon, jos ei kykene tekemää muuta kuin tällaisen aloituksen.
ap
Kykenen poimimaan omat marjani marketin pakastealtaasta, siinä ei kuule kauan nenä tuhise.
Mitäs Ap tähän sanoo?
Juuri kävin pihalla syömässä mustaviinimarjoja omasta pensaasta. Amppelissa kasvaa tomaatit.
Ap on niin sokea kiihkossaan, ettei näe metsää puilta vaan hänellä on kaksi vaihtoehtoa- joko mennä metsään tai pakastealtaille.
Olen ostanut marjani torimyyjiltä, ei kaikki pysty eikä tarvitse metsään mennä kun marjojen myyjät tarvitsevat asiakkaita.
Oot kyllä tyhmä. Miinuspuolelle menee koska kuluu bensaa. Ei ole kahmittavaa.
Selviytymispuolesta kertoo se että rahaa on. 200 eurolla ostettiin marjaa. Ensi kesänä sama homma.
Ihmettelen usein ihmisten yksinkertaista ajattelukykyä. Ymmärrys loppuu juuri siihen mihin se oma nenänpää. Kaikkitietäviä, varsinkin muiden elämästä🙉👿
Ihmettelen usein ihmisten yksinkertaista ajattelukykyä. Ymmärrys loppuu juuri siihen mihin se oma nenänpää. Kaikkitietäviä, varsinkin muiden elämästä🙉👿.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä marjahulluja sikiää?
Niinpä. "Kerää pakastin täyteen marjoja tai kuole nälkään, oletko niin avuton?"
Vierailija kirjoitti:
Marjan ostajat ovat kehaisseet että marjoja tulee myyntiin ennätys määrä, herää kysymys mihin marjan ostajat tarvitsevat enää Thai poimijoita, ilmeisesti siihen että nyt maksettua 3€/kilo voidaan alentaa 0,50€ kun kerääjänä Thai poimija.
Nyt on ollut marjastusryhmässä juttua, että marjojen määrä vähenee kun kotona punnitsee ja sitten vie myyjälle, niin onkin kilo tai pari vähemmän kuin mitä on itse punninnut. Ei kaikki myyjät, mutta osa ilmeisesti ottaa osansa tällä tavoin. Toki kotivaakojen tarkkuus on mitä on, pitäisi olla pari vaihtoehtoa.
No minä poimin itselle sen verran kuin huvittaa, mutta onko esim. pyörätuolissa istuminen tekosyy, jos kyseessä on henkilö, joka on aiemmin poiminut? Nyt en mene enää kun ei pakastimeen mahdu ja pitää töitäkin tehdä välillä - olen oma työnantajani, joten päätän työaikani itse.
Marjastaminen on ihan jees mutta mulla on vain kenkälaatikon kokoinen pakastin lokero,joka on jo täynnä ruokaa. Enkä myöskään erityisemmin välitä hilloista niin en näe syytä lähteä poimimaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää että menee? Esim pyörätuolilla vai?
Itselläni on selkä niin huonossa kunnossa, leikattu jo kertaalleen, että en yksinkertaisesti pysty. Se on terveen ihmisen helppo vaan ehdotella asioita, mihin kaikki ei vaan pysty. Toivottavasti oma terveytesi ei romahda. Kannattaa hieman opetella empatiakykyä!
99,95% suomalaisista ei ole pyöratuolissa. Sinulla sitä empatiakykyä puuttuu kun piti tulla leukoja louskuttamaan. Suurin osa suomalaisista kykenisi menemään metsään.
ap
Jos ei halua sieltä mitään? Itse teen mustikkapiirakan ehkä kerran vuodessa, sen verran on varaa ostaa kaupasta.
Tämä. En käynyt marjametsässä edes silloin kun olin perheenäiti. Anoppi ja oma äiti kilpailivat siitä kumpi on suurempi marttyyri, eli kerää enemmän ja toimittaa meille niitä saatanan verivattujaan.
Asun Helsingin keskustassa eikä minulla ole autoa. Tarvitsemani marjat ostan kaupasta.