Kertoo ihmisestä paljon, jos ei kykene poimimaan omia marjojaan
Sanoisinko että ei ole selviytymiskykyinen, vaan eläminen vaatii pumpulia ympärille. Sitkeyttä esim. ei ole pisaraakaan.
Ei ihme että Suomi on taloudellisessa tilassa kuin on. Mukavuudenhaluiset on vaan paisuttaneet sosiaaliturvamenoja, homppämenoja, ja vastaavaa, vailla minkäänlaista suunnitelmallisuutta ja että oltaisiin v a r a u d u t t u Suomen pärjäämiseen.
Marjojen pomiminet on erittäin yksinkertaista puuhaa. Riittää että menee metsään ja kauhoo marjoja oikealla tai vasemmalla kädellä poimurilla. Kun tätä tekee 1-2 tuntia niin sanko on täynnä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää että menee? Esim pyörätuolilla vai?
Itselläni on selkä niin huonossa kunnossa, leikattu jo kertaalleen, että en yksinkertaisesti pysty. Se on terveen ihmisen helppo vaan ehdotella asioita, mihin kaikki ei vaan pysty. Toivottavasti oma terveytesi ei romahda. Kannattaa hieman opetella empatiakykyä!
99,95% suomalaisista ei ole pyöratuolissa. Sinulla sitä empatiakykyä puuttuu kun piti tulla leukoja louskuttamaan. Suurin osa suomalaisista kykenisi menemään metsään.
ap
Sinä itse olet täysi ääliö typerine aloituksinesi. -eri
sanoisinko että olet niin saatanan tyhmä ap
Vierailija kirjoitti:
Mites kun en halua marjoja? En poimi omia enkä vieraita. Mitä se minusta kertoo?
Herättää mietteitä onko ruokavalio paras mahdollinen. Marjoissa on paljon kuitua. Tämän se kertoi. En pakahdu uteliaisuudesta tietää asian oikeaa tilaa.
ap
Mustikoita löytyy ruokakaupan pakastealtaasta. Valmiiksi pussitettuina. Voin kyllä lähteä kaupungin ulkopuolelle etsiskelemään mustikkapaikkoja, sellaisia joihin saa mennä ja joihin menevää tietä saa ajaa, ja jonne saa pysäköidä. Mutta, mun tuntilaskutuksella ja poimintakokemuksella mustikoiden litrahinta pyörii parin - kolmenkympin hujakoilla omakustannushinta. Ja kun aika ei tahdo riittää edes pihanhoitoon, niin miksi helvetissä yrittäisin päteä jossain sellaisessa, joka ei ole oma juttuni? Ihan vaan että voi sanoa poimineensa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi poimisin, kun minulla on varaa maksaa? Olen ajatellut, että toimin järkevästi, kun tarjoan työtä jollekin muulle. Jos kaikki ajattelisivat tehdä kaiken asian itse, ei kellään olisi töitä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Mites kun en halua marjoja? En poimi omia enkä vieraita. Mitä se minusta kertoo?
heh joo, kerätköön ketä kiinnostaa!
Ei mua kiinnosta, ostan kaupasta!
Riittää että menee? Minulla on polvet niin huonona etten voi kävellä portaita enkä ajaa pyörällä. Ja ennenkuin joku alkaa louskutta ylipainosta niin mulla on nivelreuma, minkä lisäksi iästä johtuva alkava nivelrikko toisessa polvessa.
Olisi se näky kun ryömisin pitkin metsää. Kaiken lisäksi ellei tiedä jotain salaista marjapaikkaa,vaivanpalkkaa olisi kourallinen marjoja.
Juu minä tästä lähden pyörätuolilla metsään.
Miksi hitossa lähtisin keräämää hirvikärpäsiä hiuksiin ja punkkeja perseeseen vain että EHKÄ saisi tarpeeksi marjoja piirakkaan?
Pakastealtaat ovat olemassa enkä ole niin köyhä,ettei olisi varaa mustikkapussiin.
Vierailija kirjoitti:
On paljon syitä, joitten vuoksi ei voi poimia. Mainitaan nyt yhtenä syynä työ, josta ei saa lomaa marjanpoiminta-aikaan ja sateiset säät juuri silloin, kun sattuu vapaapäivät.
Tekosyitä.
Ei siihen lomalla oloa tarvita kun varaa iltaselle pari tuntia aikaa ja käväisee metsässä. Kaikilla ihmisillä on tämmöisiä tekosyitä. Myös minulla on tekosyitä, mutta ymmärrän että selittelyä ja ihmisen luontaista laiskuutta. Ohitan nämä ajatukset ja otan ämpärin ja poimurin ja hyppään autoon ja 5minuuttia ja metsässä, ja poimintaa kunnes sanko täynnä. Poimin aina vähintään sangollisen marjaa.
Ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy. Vielä kerkiät tekemään elämänmuutoksen. Hyppää selviytyjien kelkaan sieltä selittelijöiden parista.
ap
Kesäisin aina huudetaan että nyt työttömät ja nuoret marjaan hakemaan marjaa ja myymään marjaa. Mutta sitten niitä ei saisi kukaan ostaakaan.
Ei kerro kenenkään selviytymisestä vaikka ei marjametsässä käykään.
Toiset tekee elämässä muita juttuja.
On paljon ihmisiä jotka eivät pysty metsässä liikkumaan mut selviät muutoin.
Ei kukaan jaksa työpäivän päätteeksi metsään lähteä, jos voi maksaa tästä palvelusta jollekin muulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon syitä, joitten vuoksi ei voi poimia. Mainitaan nyt yhtenä syynä työ, josta ei saa lomaa marjanpoiminta-aikaan ja sateiset säät juuri silloin, kun sattuu vapaapäivät.
Tekosyitä.
Ei siihen lomalla oloa tarvita kun varaa iltaselle pari tuntia aikaa ja käväisee metsässä. Kaikilla ihmisillä on tämmöisiä tekosyitä. Myös minulla on tekosyitä, mutta ymmärrän että selittelyä ja ihmisen luontaista laiskuutta. Ohitan nämä ajatukset ja otan ämpärin ja poimurin ja hyppään autoon ja 5minuuttia ja metsässä, ja poimintaa kunnes sanko täynnä. Poimin aina vähintään sangollisen marjaa.
Ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy. Vielä kerkiät tekemään elämänmuutoksen. Hyppää selviytyjien kelkaan sieltä selittelijöiden parista.
ap
haistanypaska, ap
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa lähtisin keräämää hirvikärpäsiä hiuksiin ja punkkeja perseeseen vain että EHKÄ saisi tarpeeksi marjoja piirakkaan?
Pakastealtaat ovat olemassa enkä ole niin köyhä,ettei olisi varaa mustikkapussiin.
Olisit hommannut hyttysverkon. Tilasin keväällä Temusta 8 kpl. Vajaan euron kpl.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pään pyöritys,tässä oleiluyhteiskunnassa.Kyllä.nälkä opettaa.Nyt on nuoret alkanut ostaa/ vuokrata mökkejä omavaraistaloudessa mitä tosiiii hyvä.Sinne eläimiä.Koneita.Marjat on aina itse poimittu.Ostin mustikoita kaupasta.Nyt ne on kalliita kaupan tiskillä.Luonto on pitänyt ihmisestä huolta ennenkin.Kausiruoat.Metsä antaa paljon antimia.
Olipa kirjoituksesi sekavaa höttöä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja marjat ja sienet tuntuu olevan joidenkin mielestä ratkaisu kaikkeen, "marjat ja sienet metsästä". Entä jos ei tykkää niistä? Mitä kaikkia aterioita teet marjoista?
Ihmiset menee ihan sekaisin noiden marjojen kanssa. Olen jo useammalta kysynyt, että mihin sinä käytät talven aikana sen noin 100 litraa mustikoita. Kuulemma piirakkaa ja kiisseliä ja mehua! Minä en syö noista mitään. Oikeasti olen vuoden päästä satakiloinen jos alan nyt viikoittain jotain piirakkaa tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit hommannut hyttysverkon. Tilasin keväällä Temusta 8 kpl. Vajaan euron kpl.
ap
Entä sitten? Mitä tekemistä sinun tyhmyydelläsi on enää minkään kanssa?
99,95% suomalaisista ei ole pyöratuolissa. Sinulla sitä empatiakykyä puuttuu kun piti tulla leukoja louskuttamaan. Suurin osa suomalaisista kykenisi menemään metsään.
ap