Kaikkien aikojen SURKEIN PLASEERAUS juhlissa joissa olet ollut?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Miehen siskon häissä mies istui pääpöydässä vanhempiensa ja toisen sisaruksensa ja tämän puolison kanssa, minut laitettiin peränurkkaan bändin pöytään.
Kurjaa ja hääparille noloa, ei varmaan jäänyt muilta vierailta huomaamatta tyly kohtelusi
Olin joskus häissä jossa istuin lähempänä hääparia kuin heidän vanhempansa enkä ollut kaaso. Siitä tuli vähän vaivaantunut olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen siskon häissä mies istui pääpöydässä vanhempiensa ja toisen sisaruksensa ja tämän puolison kanssa, minut laitettiin peränurkkaan bändin pöytään.
Kurjaa ja hääparille noloa, ei varmaan jäänyt muilta vierailta huomaamatta tyly kohtelusi
Kyllä sitä moni ihmettelikin, appivanhemmista lähtien.
Olen ollut joskus häissä jossa plaseerauksessa joku oli tahallaan sijoitettu ilkeästi niin että kuvio oli selvä. Kertokoot itse enemmän täällä jos haluaa..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te ehditte käydä kavereiden kanssa syömässä muutenkin. Isoissa juhlissa on ihan hyvä istua vieraiden ihmisten pöydässä niin avartuu vähän maailmankuva.
Ai milloin me ehditään? Se juhla on juuri sitä kavereiden näkemistä ja yhdessä syömistä!
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus häissä jossa istuin lähempänä hääparia kuin heidän vanhempansa enkä ollut kaaso. Siitä tuli vähän vaivaantunut olo.
OLLAANKO OLTU SAMOISSA HÄISSÄ
Jouduin pari vuotta sitten ykdissä työpaikan juhlissa pöytään, jossa en tuntenut ketään. Muut olivat erittäin kunnianarvoisia proffia ja ylilääkäreitä, olin yksi muutamista naisista 16 hengen pöydässä. Olin aivan hermona, että mitä tästä tulee, varsinkin kun työkaverit olivat samoissa pöydissä keskenään ja pitivät hauskaa. Ihme kyllä myös oma iltani oli todella onnistunut ja sain vielä seuraavana aamuna sähköpostitse kiitokset kivasta illasta ja hyvästä seurasta pöytänaapuriltani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on vaikeaa, kun pitää kaiken maailman piilomerkityksiä yms. hakea jostain häiden istumapaikoista. Jos on isot häät, niin pakostihan siellä on ennestään toisilleen vieraita ihmisiä. Ruokaa jos saa ja kohtuulliset juomiset, niin luulisi riittävän.
Mutta mikä pakko ne toisilleen vieraat ihmiset on istuttaa samaan pöytään kun tuttujakin on mukana?
Ne sun tututkin on joskus olleet sulle tuntemattomia. Mun mielestä häissä on mahdottoman tylsää jos ihmiset ovat jutulla vain tuttujen kanssa ja muodostavat kuppikuntia.
Pelottaako sua jutella tuntemattomien kanssa häissä, miksi?
Eihän kyse ole siitä. Kyllä sinä ymmärrät mistä on kyse.
Kun menen hääjuhlaan, odotan innolla, että pääsen juttelemaan serkkujeni kanssa, joita näen harvemmin. Juhlassa on myös lapsuudenkodin naapureita, joita en ole nähnyt pitkään aikaan. Ja sitten minut on laitettu istumaan tuikituntemattomien sulhasen isän opiskelukavereiden kanssa, joita en tule ikinä tämän jälkeen näkemään. Kyllä olen pettynyt, kun minulta yritetään varastaa tilaisuus vaihtaa kuulumisia tuttujen kanssa.
Miehen kummitytön häissä meidät (lapsiperhe) oli plaseerattu sulhasen opuskelijakavereiden kanssa samaan pöytään. Lähdettiin aika äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te ehditte käydä kavereiden kanssa syömässä muutenkin. Isoissa juhlissa on ihan hyvä istua vieraiden ihmisten pöydässä niin avartuu vähän maailmankuva.
Oon kyllä samaa mieltä ihan käytännön syistä: miten sä varmistat vaikka 150 hengen häissä että kaikki pöydissä tuntevat toisensa hyvin? Erilliset pöydät ja tarvittaessa yhden hengen pöytiä? Joillakin on laajat piirit.
Ei ole vaikeaa. Morsiamen lähisuku yhteen pöytään. Muut sukulaiset toiseen pöytään. Sulhasen lähisuku kolmanteen pöytään. Muut sukulaiset neljänteen pöytään. Morsiamen opiskelukaverit viidenteen pöytään. Sulhasen opiskelukaverit kuudenteen pöytään. Morsiamen harrastuskaverit seitsemänteen pöytään. Sulhasen harrastuskaverit kahdeksanteen pöytään. Naapurit yhdeksänteen pöytään.
Ja valmista tuli. Tuoko on sinulle ylipääsemättömän vaikeaa?
Jos menen ystävän häihin, ja tiedän jo etukäteen, etten tunne ystäväni sukua enkä muita kavereita, niin totta kai on selvää, että olen jossain pöydässä, missä nyt tilaa sattui jäämään. Mitä muuta morsiuspari voisi hyväkseni tehdä. Siinä sitten jutellaan tuntemattomien ihmisten kanssa ja toivotaan parasta.
Mutta on ihan eri asia, jos menen häihin, jossa tunnen puolet vieraista. Silloin tuntuisi todella oudolta, jos minut olisi siinä tutussa joukossa onnistuttu sijoittamaan tuntemattomien keskelle.
Ei tässä plaseerauksessa sinänsä varmaan ollut mitään vikaa, mutta oli kyllä tosi tylsää. Olin ystävän häissä kaasona ja istuin kaasojen ja bestmanien pöydässä. Pariskunnat oli plaseerattu vierekkäin, eikä vastakkain kuten yleisesti pariskunnat pitäisi sijoittaa. Istuin puolisoni vieressä ja toisella puolella oli toisen kaason puoliso. Vastapäätäni istui yhden bestmanin lapsi. Lapsi puhui äitinsä kanssa. Kaason mies kaason kanssa ja minä puolisoni kanssa. Jos pariskunnat olisivat vastakkain, olisi helpompi jutella myös vieruskaverille. Nyt kun vastapuolella oli lapsi, niin ei hänenkään kanssaan voinut oikein jutella. Lisäksi olimme reunimmaisessa pöydässä ja minun paikkani oli kasvot seinää päin, joten en voinut sitten edes seurata, mitä juhlasalissa tapahtuu. Ja siis joo, oli puolisoni, mikä oli onni. Pöydässä ei vain syntynyt juuri mitään muuta keskustelua. Enkä tuntenut bestmaneja tai heidän puolisoitaan, enkä juurikaan toista kaasoakaan, enkä lainkaan hänen puolisoaan.
Ystävä oli kateellinen raskaudesta ja laittoi minut käytännössä eteiseen istumaan. Siihen asti olimme olleet läheisiä.