Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkien aikojen SURKEIN PLASEERAUS juhlissa joissa olet ollut?

Vierailija
03.08.2026 |

Tuli mieleen tuosta toisesta keskustelusta

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on vaikeaa, kun pitää kaiken maailman piilomerkityksiä yms. hakea jostain häiden istumapaikoista. Jos on isot häät, niin pakostihan siellä on ennestään toisilleen vieraita ihmisiä. Ruokaa jos saa ja kohtuulliset juomiset, niin luulisi riittävän.

Häiden järjestäminen menossa? Vai tunnistitko jonkun tarinan omista häistäsi?

Vierailija
42/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsiperheen aikuiset oli sijoitettu eri pöytiin. Alkumaljat oltiin näissä sijoituksissa, sitten mies siirsi tuolinsa meidän pöytään, jotta päästiin koko perhe samaan pöytään ja oli helpompi huolehtia lapsista yhdessä.

Todettiin vain, että hääparilla ei ollut kokemusta pienten lasten kanssa toimimisesta.

Ehkä he ajattelivat että äiti hoitaa lapset ja isä nauttii juhlista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomissa, tai siis ”lapsettomissa” häissä siinä ainoassa pöydässä, jossa oli lapsiperheitä. Ja saamassamme kutsussa tosiaan luki, että häät ovat lapsettomat, minkä vuoksi oma lapsemme oli kotona hoitajan kanssa. 

Joo ymmärrän, että hääparin kaikkein läheisimmät lapset oli kutsuttu, mutta mielestäni moukkamainen veto istuttaa meidät puolisoni kanssa tuohon lapsipöytään. Ja kirjoittaa kutsuunkin, että häät ovat lapsettomat.  Lapsemme on ihan rauhallinen tapaus, ei varmaan sitten tarpeeksi läheinen hääparille. Mielellämme olisimme puolison kanssa nauttineet ihan vaan aikuisten ajasta häiden ajan, kun oma lapsi oli kerrankin hoidossa. Kiva oli kuunnella muiden vieraiden vauvan itkua ja taaperoiden kiukutteluja.

Siis tietenkin käännytte heti ja poistutte, jos on lapsia paikalla ja teille on sanottu, että lapsettomat häät.

Vierailija
44/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsymaksu hääjuhliin. 

Ravintolaan jossa juomat piti maksaa itse.

Miten nämä liittyy plaseeraukseen?

Vierailija
45/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on vaikeaa, kun pitää kaiken maailman piilomerkityksiä yms. hakea jostain häiden istumapaikoista. Jos on isot häät, niin pakostihan siellä on ennestään toisilleen vieraita ihmisiä. Ruokaa jos saa ja kohtuulliset juomiset, niin luulisi riittävän.

Mutta mikä pakko ne toisilleen vieraat ihmiset on istuttaa samaan pöytään kun tuttujakin on mukana?

Vierailija
46/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin teininä aina halunnut nuortenpöytään enkä istua omien vanhempieni kanssa, mutta ehkäpä se on enemmän teinimäistä angstia eikä hääparin huonoa plaseerausta

Vierailija
47/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka josta ei kuullut ohjelmaa, jota minuakin oli pyydetty esittämään

Vierailija
48/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsymaksu hääjuhliin. 

Taisi olla liian vaikeaa sana.

Vierailija
49/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsymaksu hääjuhliin. 

Taisi olla liian vaikeaa sana.

Mitäpä jos ilkeilyn sijaan kerrot että plaseeraus tarkoittaa nimettyjä istumapaikkoja

Vierailija
50/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät laitettiin vähän vieraamman pariskunnan kanssa samaan pöytään. Me aikuiset kyllä tunnettiin pariskunta, mutta oltiin lähisukua, joten meillä oli lapset mukana. Ei tämä vielä olisi haitannut, mutta meillä oli häissä myös työtehtäviä, joten siinä sitten lapset istuivat tämän heille täysin vieraan pariskunnan kanssa puolet illasta, kun me olimme hommissa.

Onneksi lapset eivät olleet ihan pikkuisia enää, isommat jo alakoululaisia, jotka huolehtivat leikki-ikäisestä. Minä olin lähisukulaisena vain olettanut, että olemme lähisuvun pöydässä, ja ajattelin, että lapset pärjäävät siinä meidän poissaollessa isovanhempien ja tätiensä kanssa. En tajunnut varmistaa tätä.

No siinä ei morsiuspari huomannut ajatella tuota lasten tilannetta ja minä en puolestani hoksannut varmistaa istumajärjestystä, kun pidin sitä itsestäänselvänä.

Vierailija
51/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä pakko ne toisilleen vieraat ihmiset on istuttaa samaan pöytään kun tuttujakin on mukana?

Ne sun tututkin on joskus olleet sulle tuntemattomia. Mun mielestä häissä on mahdottoman tylsää jos ihmiset ovat jutulla vain tuttujen kanssa ja muodostavat kuppikuntia.

Pelottaako sua jutella tuntemattomien kanssa häissä, miksi?

Vierailija
52/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut tämän ennenkin. Sukulaisen häissä minulle, nuorelle aikuiselle naiselle, oli osoitettu paikka pöydästä, jossa muuten istui vain alle viisivuotiaita lapsia. Nuorin ilman vanhempiaan plaseerattu lapsi oli taaperoikäinen!

Pöytä oli pienten lasten kokoa, sellainen joita on päiväkodeissa.   

Etsin vapaan tuolin ja menin muun perheeni luo istumaan, en jäänyt lapsenpiiaksi. Pikkulasten vanhemmat eivät myöskään yllättäen jättäneet lapsia yksinään pöytään, vaan lapset söivät vaikka sylissä. 

Vierailija
53/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne sun tututkin on joskus olleet sulle tuntemattomia. Mun mielestä häissä on mahdottoman tylsää jos ihmiset ovat jutulla vain tuttujen kanssa ja muodostavat kuppikuntia.

Eli olet istuttanut häissä suomalaiset tuntemattomien pöytiin ja ihmetellyt vaivaantunutta tunnelmaa?

Vierailija
54/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut tämän ennenkin. Sukulaisen häissä minulle, nuorelle aikuiselle naiselle, oli osoitettu paikka pöydästä, jossa muuten istui vain alle viisivuotiaita lapsia. Nuorin ilman vanhempiaan plaseerattu lapsi oli taaperoikäinen!

Etsin vapaan tuolin ja menin muun perheeni luo istumaan, en jäänyt lapsenpiiaksi. Pikkulasten vanhemmat eivät myöskään yllättäen jättäneet lapsia yksinään pöytään, vaan lapset söivät vaikka sylissä. 

Teit oikein.

Vierailija
55/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te ehditte käydä kavereiden kanssa syömässä muutenkin. Isoissa juhlissa on ihan hyvä istua vieraiden ihmisten pöydässä niin avartuu vähän maailmankuva.

Vierailija
56/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä te ehditte käydä kavereiden kanssa syömässä muutenkin. Isoissa juhlissa on ihan hyvä istua vieraiden ihmisten pöydässä niin avartuu vähän maailmankuva.

Sinun pitää vain myöntää että olet tehnyt huonon plaseerauksen ja oppia virheestäsi. Täällä ilkeily ei muuta sitä toimivaksi.

Vierailija
57/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet istuttanut häissä suomalaiset tuntemattomien pöytiin ja ihmetellyt vaivaantunutta tunnelmaa?

Jos viinaa on liian vähän, vaivautunut tunnelmahan tuosta saattaa syntyä.

Vierailija
58/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin lapsen kanssa pöydässä jossa oli selvä lastenvihaaja. Aikuisena kestän paremmin epämukavuutta mutta lapsen kannalta tosi ikävää...

Vierailija
59/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viinaa on liian vähän, vaivautunut tunnelmahan tuosta saattaa syntyä.

Ja jos viinaa on, tuosta saattaa syntyä sitten kunnon kännäysbileet kun kansa hakee rohkaisua

Vierailija
60/74 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman huono idea, sinun, lasten ja vanhempien kannalta. Mitä helvettiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme