Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lounaan syöminen toimistolla joka päivä maksaa yli 3000 eur vuodessa!

Vierailija
03.08.2026 |

Joka vastaa ainakin 5000 netto palkkaa🥶😵‍💫

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun toisten työpaikkalounaskin menee joidenkin ihon alle.  

Tyhmyys kuuluu ja näkyy 

Vierailija
102/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on pois muustä syömisestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ravintoetu, joten lounaan hinta tulee palkan päälle. Jos jätän syömättä, jää tavallaan palkkaa saamatta

Ei kai kellään tollasta ole? 

Mun edellisessä firmassa oli. Aterian arvoksi jäi (oman veroprosentin mukaan) 2-3 euroa. Siellä ei syöty eväitä...

Eihän sitä omalla kokonaisveroprosentilla lasketa vaan marginaaliveron mukaan. 4-5 euroa lienee useimmilla lähempänä totuutta kuin 2-3, pienipalkkaisimpia lukuunottamatta.

Itellä niin että maksan lounaan arvosta 75 %. Eli vähän päälle 10 euroa.

Vierailija
104/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin edun mieluummin rahana kuin tällaisena. 

Vierailija
105/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi töissä ateriaetu, mutta kun en käy koskaan toimistolla vaan teen etänä kotoa ja kesällä mökiltä, joten jää hyödyntämättä. Eipä sillä muutenkaan oikein mitään tekisi, kun olen vegaani, joka vielä välttelen lihankorvikkeita yms. prosessoituja, joten aika huonoja ne lounasravintoloiden tarjonnatkin mulle olisi.

Voit sä sillä lounasedulla ostaa illallistakin.

Vierailija
106/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienipalkkainen ei syö ruokalassa tai ravintolassa juuri siksi, että se on liian iso lohkaisu palkasta kuukaudessa, jos niin tekisi.

Vierailija
107/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaan syöminen toimistolla maksaa minulle noin 300€/vuosi. Otan sinne omat eväät, eli yleensä jotain edellisten päivien aterialta jääneitä tähteitä. Näin siis silloin, kun ei ollut ollenkaan etätyötä. Olen aika pieniruokainen ja hinta on jokseenkin täsmälleen sama kuin kotiruuan hinta.

Joskus harvoin käyn ravintolalounaalla. Niiden kustannus on jokseenkin saman verran.

Vierailija
108/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2200 euroa vuodessa menee omaa rahaa lounaisiin. Palkkakin tosin ihan kohtuullinen niin perse kestää kyllä.

Vierailija
109/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykerrä sinä vaan eväitä niin kuin pikkulapsi, niin me aikuiset, jotka olemme tehneet palkkamme eteen työtä, syömme ihan ravintolassa lounaat.

Vierailija
110/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 2200 euroa vuodessa menee omaa rahaa lounaisiin. Palkkakin tosin ihan kohtuullinen niin perse kestää kyllä.

Silti se on jostain muualta pois

Vierailija
111/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon sitä menisi, jos vastaavantasoiset eväät tekisi kotona. Toki voisi syödä myös huonommin. 

Vierailija
112/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon sitä menisi, jos vastaavantasoiset eväät tekisi kotona. Toki voisi syödä myös huonommin. 

Rohkenen olla eri mieltä. Vastaavanlainen ruoka kotona tehtynä ei maksa lähellekään samaa kuin ravintolassa lounasedulla. Ikävä kyllä. Jos maksaisi, kävisin itsekin usein syömässä.

Vierailija
113/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliiksi tulee. Siksi en syökään lounasta.

Vierailija
114/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan syödä vaikka koko kesän joka päivä ravintoloissa/kahviloissa. Talvisin usein syön yliopistolla, joka vähän halvempi. Vihaan ruoanlaittoa, joten minulle se on sijoitus itseeni ja omaan vapaa-aikaani. En ole isotuloinen, mutta pystyn sen kustantamaan, joten eipä se kellekään muulle kuulu. Ihmiset tekee valinnat omien mieltymystensä pohjalta ja käyttävät rahansa sen mukaan.  

Vierailija
115/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se lounaalla käyminen on työpäivän mukavin hetki. Teen itsenäisesti tehtävää  asiantuntijatyötä, toimistopäiviä 2-3 viikossa, muutoin etänä.

Lounas on hetki, kun ehdin vaihtamaan kuulumiset ja juttelemaan työasiat työkavereiden kanssa. Lounas on myös yksi syy, miksi menen toimistolle. 

Tottakai se maksaa, mutta miksi sitten elämme? Jotta säästäisimme mahdollisimman paljon rahaa johonkin muuhun tai sijoitukseen?

Minulle työ ja työkaverit ovat osa elämää, ei vain keino tienata rahaa muuta elämää varten. Ja kyllä, minulla on myöskin muuta elämää. On mies, lapset, harrastuksia, ystäviä, matkustamista, omakotitalo ja paljon muuta.

N54

Vierailija
116/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle se lounaalla käyminen on työpäivän mukavin hetki. Teen itsenäisesti tehtävää  asiantuntijatyötä, toimistopäiviä 2-3 viikossa, muutoin etänä.

Lounas on hetki, kun ehdin vaihtamaan kuulumiset ja juttelemaan työasiat työkavereiden kanssa. Lounas on myös yksi syy, miksi menen toimistolle. 

Tottakai se maksaa, mutta miksi sitten elämme? Jotta säästäisimme mahdollisimman paljon rahaa johonkin muuhun tai sijoitukseen?

Minulle työ ja työkaverit ovat osa elämää, ei vain keino tienata rahaa muuta elämää varten. Ja kyllä, minulla on myöskin muuta elämää. On mies, lapset, harrastuksia, ystäviä, matkustamista, omakotitalo ja paljon muuta.

N54

Ei kiinnosta muiden kuulumiset, ei ne mitään "kavereita" ole jotka ovat samalla toimistolla 

Vierailija
117/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt viime vuodet ostamalla lounasedulla 14 tölkkiä olutta mikä riittää mukavasti työpäivän ajaksi.

Vierailija
118/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksaa lounas työpaikkaruokalassa 8,80€. Syön siellä joka työpäivä (5krt/vko), mutta ei mielestäni tule liian kalliiksi, koska syön vain yhden lämpimän ruuan päivässä. Ja onhan se ruoka paljon monipuolisempaa, kuin mitä itse tulisi tehtyä. 

Vierailija
119/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihminen pärjää 8 tuntia syömättä?

Kyllä kahden tunnin välein pitää syödä jotain.

Vierailija
120/121 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N54

Ei kiinnosta muiden kuulumiset, ei ne mitään "kavereita" ole jotka ovat samalla toimistolla 

Ahaa. Minulle kyllä työpaikalla on työkavereita. En vietä vapaa-aikaani heidän kanssaan, mutta työasioita kyllä jaan ja saan paljon hyviä neuvoja ja tukea erilaisissa työhön liittyvissä ongelmissa.

N54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän