Lounaan syöminen toimistolla joka päivä maksaa yli 3000 eur vuodessa!
Kommentit (121)
Mutta se on pois muustä syömisestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ravintoetu, joten lounaan hinta tulee palkan päälle. Jos jätän syömättä, jää tavallaan palkkaa saamatta
Ei kai kellään tollasta ole?
Mun edellisessä firmassa oli. Aterian arvoksi jäi (oman veroprosentin mukaan) 2-3 euroa. Siellä ei syöty eväitä...
Eihän sitä omalla kokonaisveroprosentilla lasketa vaan marginaaliveron mukaan. 4-5 euroa lienee useimmilla lähempänä totuutta kuin 2-3, pienipalkkaisimpia lukuunottamatta.
Itellä niin että maksan lounaan arvosta 75 %. Eli vähän päälle 10 euroa.
Ottaisin edun mieluummin rahana kuin tällaisena.
Vierailija kirjoitti:
Meillä olisi töissä ateriaetu, mutta kun en käy koskaan toimistolla vaan teen etänä kotoa ja kesällä mökiltä, joten jää hyödyntämättä. Eipä sillä muutenkaan oikein mitään tekisi, kun olen vegaani, joka vielä välttelen lihankorvikkeita yms. prosessoituja, joten aika huonoja ne lounasravintoloiden tarjonnatkin mulle olisi.
Voit sä sillä lounasedulla ostaa illallistakin.
Pienipalkkainen ei syö ruokalassa tai ravintolassa juuri siksi, että se on liian iso lohkaisu palkasta kuukaudessa, jos niin tekisi.
Lounaan syöminen toimistolla maksaa minulle noin 300€/vuosi. Otan sinne omat eväät, eli yleensä jotain edellisten päivien aterialta jääneitä tähteitä. Näin siis silloin, kun ei ollut ollenkaan etätyötä. Olen aika pieniruokainen ja hinta on jokseenkin täsmälleen sama kuin kotiruuan hinta.
Joskus harvoin käyn ravintolalounaalla. Niiden kustannus on jokseenkin saman verran.
Noin 2200 euroa vuodessa menee omaa rahaa lounaisiin. Palkkakin tosin ihan kohtuullinen niin perse kestää kyllä.
Nykerrä sinä vaan eväitä niin kuin pikkulapsi, niin me aikuiset, jotka olemme tehneet palkkamme eteen työtä, syömme ihan ravintolassa lounaat.
Vierailija kirjoitti:
Noin 2200 euroa vuodessa menee omaa rahaa lounaisiin. Palkkakin tosin ihan kohtuullinen niin perse kestää kyllä.
Silti se on jostain muualta pois
Aika paljon sitä menisi, jos vastaavantasoiset eväät tekisi kotona. Toki voisi syödä myös huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon sitä menisi, jos vastaavantasoiset eväät tekisi kotona. Toki voisi syödä myös huonommin.
Rohkenen olla eri mieltä. Vastaavanlainen ruoka kotona tehtynä ei maksa lähellekään samaa kuin ravintolassa lounasedulla. Ikävä kyllä. Jos maksaisi, kävisin itsekin usein syömässä.
Kalliiksi tulee. Siksi en syökään lounasta.
Itse saatan syödä vaikka koko kesän joka päivä ravintoloissa/kahviloissa. Talvisin usein syön yliopistolla, joka vähän halvempi. Vihaan ruoanlaittoa, joten minulle se on sijoitus itseeni ja omaan vapaa-aikaani. En ole isotuloinen, mutta pystyn sen kustantamaan, joten eipä se kellekään muulle kuulu. Ihmiset tekee valinnat omien mieltymystensä pohjalta ja käyttävät rahansa sen mukaan.
Minulle se lounaalla käyminen on työpäivän mukavin hetki. Teen itsenäisesti tehtävää asiantuntijatyötä, toimistopäiviä 2-3 viikossa, muutoin etänä.
Lounas on hetki, kun ehdin vaihtamaan kuulumiset ja juttelemaan työasiat työkavereiden kanssa. Lounas on myös yksi syy, miksi menen toimistolle.
Tottakai se maksaa, mutta miksi sitten elämme? Jotta säästäisimme mahdollisimman paljon rahaa johonkin muuhun tai sijoitukseen?
Minulle työ ja työkaverit ovat osa elämää, ei vain keino tienata rahaa muuta elämää varten. Ja kyllä, minulla on myöskin muuta elämää. On mies, lapset, harrastuksia, ystäviä, matkustamista, omakotitalo ja paljon muuta.
N54
Vierailija kirjoitti:
Minulle se lounaalla käyminen on työpäivän mukavin hetki. Teen itsenäisesti tehtävää asiantuntijatyötä, toimistopäiviä 2-3 viikossa, muutoin etänä.
Lounas on hetki, kun ehdin vaihtamaan kuulumiset ja juttelemaan työasiat työkavereiden kanssa. Lounas on myös yksi syy, miksi menen toimistolle.
Tottakai se maksaa, mutta miksi sitten elämme? Jotta säästäisimme mahdollisimman paljon rahaa johonkin muuhun tai sijoitukseen?
Minulle työ ja työkaverit ovat osa elämää, ei vain keino tienata rahaa muuta elämää varten. Ja kyllä, minulla on myöskin muuta elämää. On mies, lapset, harrastuksia, ystäviä, matkustamista, omakotitalo ja paljon muuta.
N54
Ei kiinnosta muiden kuulumiset, ei ne mitään "kavereita" ole jotka ovat samalla toimistolla
Olen käyttänyt viime vuodet ostamalla lounasedulla 14 tölkkiä olutta mikä riittää mukavasti työpäivän ajaksi.
Meillä maksaa lounas työpaikkaruokalassa 8,80€. Syön siellä joka työpäivä (5krt/vko), mutta ei mielestäni tule liian kalliiksi, koska syön vain yhden lämpimän ruuan päivässä. Ja onhan se ruoka paljon monipuolisempaa, kuin mitä itse tulisi tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihminen pärjää 8 tuntia syömättä?
Kyllä kahden tunnin välein pitää syödä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N54
Ei kiinnosta muiden kuulumiset, ei ne mitään "kavereita" ole jotka ovat samalla toimistolla
Ahaa. Minulle kyllä työpaikalla on työkavereita. En vietä vapaa-aikaani heidän kanssaan, mutta työasioita kyllä jaan ja saan paljon hyviä neuvoja ja tukea erilaisissa työhön liittyvissä ongelmissa.
N54
Tyhmyys kuuluu ja näkyy