Lounaan syöminen toimistolla joka päivä maksaa yli 3000 eur vuodessa!
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eväätkään ei ole ilmaiset. Jos syöt jonkun leipäpalasen, hedelmän ja rahkan niin illalla on sit syötävä enemmän. Minä käyn lounasbuffassa ja illalla syön sit vähemmän. Toki kotiruoka itse tehtynä on varmasti hieman huokeemanpaa, ja varsinkin jos sitä pitää joka tapauksessa tehdä esim lapsille.
Yleensä nämä evään syöjät on niitä että ne syö aamiaisen työajalla työpaikalla, sit kahvitauolla vähän leipää ja tauko venähtää. Iltapäivällä siellä kuoritaan vielä omenaa ennen kotiin lähtö. Eli työnantajalta varastetaan se aika näiden eväiden kanssa touhutessa
300g kanafilettä 3€. Puolikas bataatti/rehuja/avocada n. 1€.
N. 4€:lla saa ravintoarvoiltaan aikalailla optimin aterian. Mikä on hyvää myös kylmänä suoraan kulhosta. Päälle 5 - 7 dl kraanavettä.
Tuon preppaamiseen menee edellisenä aikaa alle 10min. Samalla kerralla tekee viikon kaikille toimistopäiville setit.
Tosin samantyyppistä syön muutoinkin. Ei ole ruokailu kovin suuri osa elämää itsellä - onneksi.
Sori, pakko korjata, että avokado maksaa nykyään yli euron kappale, siis luomuavokado.
Minua ei kiinnosta, onko luomua vai ei. Pussillinen avocadoja (5-6 kpl) maksaa 4€. Ostan perjantaina seuraavalle viikolla ja ovat aina sopivan kypsiä.
Jostain syystä muuten luomusta kohkaavat yleensä ovat aika kaukan kovin terveellisen näköisestä... Menee fokus hokkuspokkusjuttuihin oikeiden asioiden tekemisen sijasta.
Meillä olisi töissä ateriaetu, mutta kun en käy koskaan toimistolla vaan teen etänä kotoa ja kesällä mökiltä, joten jää hyödyntämättä. Eipä sillä muutenkaan oikein mitään tekisi, kun olen vegaani, joka vielä välttelen lihankorvikkeita yms. prosessoituja, joten aika huonoja ne lounasravintoloiden tarjonnatkin mulle olisi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ravintoetu, joten lounaan hinta tulee palkan päälle. Jos jätän syömättä, jää tavallaan palkkaa saamatta
Eikö kompensoida rahana?
Minulla on sama homma että lounaat korvataan palkan päälle, mutta systeemi huomioi todelliset käytetyt lounaat ja laittaa rahana jos en käytä lounasta jonain päivänä.
Tuosta noin 14 euron lounasruuasta meillä on etu, että menee vain verotusarvo 8,8 euroa. Minusta silti kallista. Mulla on aina omat eväät, kun menen toimistolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön lounasravintolassa 1-2 kertaa viikosssa. Ja jotta luontoisetuni ei jäisi käyttämättä kokonaan, käydään perheen kesken ravintolassa sitten vielä viikonloppuna ja käytän loput
Noihan sitä ei voi enää käyttää vaan yksi per annos per päivä
On ainakin ravintoloille kelvannut.
Onneksi sun kikkailu loppuu ens vuonna🤣
Sitten haen ruokakaupan tiskiltä jotain lounasta etäpäivinä. Mutta käyttämättä ei kannata jättää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perheellisellä ole varaa laittaa työpaikkaruokailuun 14 € päivässä. Jos on, sitten pitää olla hyvä palkkakin.
Vaikka olis rahaakin niin voi miettiä onko siinä jotain järkeä.
Minun mielestäni monipuolisessa lounaassa on kovasti järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ravintoetu, joten lounaan hinta tulee palkan päälle. Jos jätän syömättä, jää tavallaan palkkaa saamatta
Eikö kompensoida rahana?
Minulla on sama homma että lounaat korvataan palkan päälle, mutta systeemi huomioi todelliset käytetyt lounaat ja laittaa rahana jos en käytä lounasta jonain päivänä.
Ei kompensoida rahana. Jää vaan saamatta, jos ei käytä
Meillä lounas on 5€, mutta eipä ookkaa toimisto. Vaan toimiston keittiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kompensoida rahana?
Tämä on ihan työnantajasta kiinni ja työnantaja saa itse päättää että kompensoiko se käyttämättömät lounasedut vai ei. Voi olla niinkin että palkka on se mikä työehtosopimuksessa on sovittu ja sen päälle tarjotaan lounasta halukkaille mutta sitä ei voi vaihtaa rahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta noin 14 euron lounasruuasta meillä on etu, että menee vain verotusarvo 8,8 euroa. Minusta silti kallista. Mulla on aina omat eväät, kun menen toimistolle.
Hyvä työantaja siis👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perheellisellä ole varaa laittaa työpaikkaruokailuun 14 € päivässä. Jos on, sitten pitää olla hyvä palkkakin.
Nope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolasta vaan sitä ei saa sitten millään. Liikaa suolaa, kermaa, rasvoja ja lisäaineita aivan kaikessa.
Salaateissa jää taas proteiinit auttamatta vajaiksi, ellei osta jotain "kuuden täytteen" salaattia yli 20€ hintaan, niin kumulatiivisesti saattaa nippa nappa saada tarpeeksi proteiiniakin.
Buffassa kaikki on lillutettu jossain hiton soosissa (täynnä edellämainittuja), eikä esimerkiksi lihoja koskaan ole ihan sellaisenaan "au naturel".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön lounasravintolassa 1-2 kertaa viikosssa. Ja jotta luontoisetuni ei jäisi käyttämättä kokonaan, käydään perheen kesken ravintolassa sitten vielä viikonloppuna ja käytän loput
Noihan sitä ei voi enää käyttää vaan yksi per annos per päivä
On ainakin ravintoloille kelvannut.
Onneksi sun kikkailu loppuu ens vuonna🤣
Sitten haen ruokakaupan tiskiltä jotain lounasta etäpäivinä. Mutta käyttämättä ei kannata jättää
Kannattaa, ei se käyttö ilmaista edelleenkään ole
Vierailija kirjoitti:
Se 8.80 e on minimi. Jos ostat 14 e lounaan, omavastuusi on 10.50 e eli 75 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään kotona monipuolisesti. Ei se muutu vähemmän monipuoliseksi kun sen ottaa evääksi ja syö sitä samaa toisen kerran.
Ihanaa, kun toisten työpaikkalounaskin menee joidenkin ihon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verohallinto määrittää sille vuosittaiset arvot; vuonna 2026 edun verovapaa minimiarvo on 8,80 euroa ja maksimiarvo 14,00 euroa työpäivää kohden. Tyypillisesti 25 % edusta on verovapaata ja työntekijä maksaa itse loput.
Suomessa valtio määrää lounaan hinnan, kunnon sosialismia🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene tuota 10,50 euroa vaan 8,8 euroa. Sopimushinta että vain verotusarvo menee.
Sopimus on vain toimiston työpaikkaruokalaan, muualla maksan tuon 75 % eli 10,50 euroa.
Joka kuukausi lounaskortille tulee 14e x kuukauden työpäivien määrä. Joku osa siitä on verovapaata ja lopusta menee íhan oman veroprosentin mukaan. Ja jos kieltäydyn siitä, niin sitten jää vain se osa palkasta saamatta