Lounaan syöminen toimistolla joka päivä maksaa yli 3000 eur vuodessa!
Kommentit (121)
Mua kyrpii, kun kollegat valittaa siitä etten ikinä lähde lounasseuraksi ravintoloihin. En todellakaan maksa joka päivä 11-15 € lounaasta. E-Passi etu on ihan minimaalinen.
Mieluummin otan eväät ja syön parilla eurolla lounaan omassa rauhassa. Ei tarvitse kuunnella kollegojen turhanpäiväisyyksistä läpätystä.
Rahaa säästän matkakassaan.
Jep, mulle työnantaja maksaa siitä syystä palkan päälle 300€/kk lounasrahaa. Kyllä sitä kieltämättä jää usein yli perheenkin kanssa ravintolasyömiseen, koska teen niin paljon etätöitä ja syön kotona jämiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ravintoetu, joten lounaan hinta tulee palkan päälle. Jos jätän syömättä, jää tavallaan palkkaa saamatta
Ei kai kellään tollasta ole?
Miksi ei olisi. Onhan niitä vaikka mitä työsuhde-etuja. Asunto-, auto-, sähköpyörä-, jne
Ei meillä noita palkanpäälle tule vaan ihan eri laskutavalla
Ateriaetu! Lounas maksaa alle kympin.
Eikös ainakin joskus ollut niin että jos työpaikalla ei ole kohtuullisen etäisyyden päässä työpaikkaruokalaa ja joutuu ostamaan omat eväät, ne saa vähentää veroissa? Muistelisin että yhdessä ulkotyössä vuosia sitten, joku työkaveri ainakin keräsi eväslounaiden kuitteja tätä varten. Eri asia sitten, onko järkevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ravintoetu, joten lounaan hinta tulee palkan päälle. Jos jätän syömättä, jää tavallaan palkkaa saamatta
Ei kai kellään tollasta ole?
No itse asiassa varsin monella on. Ei ehkä ihan niillä ihan pienipalkkaisimmilla mutta sellaisella asiantuntijatyössä olevalla henkilöllä aika usein on. Työnantaja saa sellaisen edun järjestämisestä kompensaatiota valtiolta joten työnantaja ei maksa sitä kokonaishintaa mitä se arvo työntekijälle on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh
14 eur kerta, 5 kertaa viikossa, kuukaudessa 4 viikkoa, vuodessa 11 kuukautta: 14x5x4x11 = 3080 eur.
Lounasedulla ei tarvitse maksaa lounaasta itse kuin joku 9-10 €
Sillä saa tasan 25% halvemmalla eli 10 eur jää silti. Ei kovin hyvä "etu"
Ei perheellisellä ole varaa laittaa työpaikkaruokailuun 14 € päivässä. Jos on, sitten pitää olla hyvä palkkakin.
Niin? Jos tunnissa tienaa 60€ niin ihan sama käydä syömässä vaikka Michelinin ravintolassa. Away with you peasants!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tää mustalaisen säästövinkki. " just kun hevonen oppi olemaan syömättä, se kuoli"
Omat eväät. Ap
Olet oppinut laittamaan ruokaa ilmaiseksi? Vai dyykkaatko?
Söin töissä (oppilaitos) aikanaan 80-luvulla kun soppaa sai 1 eurolla opiskelijoiden lounasajan jälkeen.
Valtion ravitsemiskeskus hoiti ruokahuollon. Kun se lopetti, söin omia eväitä eläkeikään asti, yli 30 vuotta. Aina oli kotona jotain ruoanjämiä otettavissa. Mitään jogurtti- voileipälinjaa en koskaan harrastanut vaan aina jotain lämmintä ruokaa. Hätävarana oli laatikossa puuropusseja.
Vierailija kirjoitti:
Ei perheellisellä ole varaa laittaa työpaikkaruokailuun 14 € päivässä. Jos on, sitten pitää olla hyvä palkkakin.
Jaa. Ihan keskipalkkaisena olen aina syönyt työpaikkalounaan ja niin syö suurin osa kollegoistanikin.
Vierailija kirjoitti:
Ateriaetu! Lounas maksaa alle kympin.
Onko 10 eur sinusta halpaa? Silti joku 3500 eur nettopalkkaa menee lounaisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistolla?
Ei mun eväät noin paljoa maksa.
Toimiston ruokalassa tai kaupungilla
Missä toimistossa on ruokala ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ihan keskipalkkaisena olen aina syönyt työpaikkalounaan ja niin syö suurin osa kollegoistanikin.
Sinne menee 5000 eur vuodessa, hukkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistolla?
Ei mun eväät noin paljoa maksa.
Toimiston ruokalassa tai kaupungilla
Missä toimistossa on ruokala ?
Vaikka Nokian konttorilla espoossa
Halvempaa kuin elarit, jotka menee lyhentämättömänå ahneen huo ran perseeseen.
Meillä työpaikkalounas maksaa 10,50 euroa ja söin sen joka päivä. Lomat pois lukien summa on vuodessa noin 2100 euroa eli minun yhden kk-palkan verran.
Lounasedulla ei tarvitse maksaa lounaasta itse kuin joku 9-10 €