Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lounasravintoloiden hinnat...huh...kuka syö?

Vierailija
03.08.2026 |

Itse en ole vuosiin syönyt työpaikka-/lounasravintoloissa ja viimeksi kun olen ollut sairaalan työpaikkaruokalassa niin muistaakseni lounaan hinta oli n. 6 e. Keitto/ salaattilounas oli halvempi.

Nyt näyttää keittolounas pyörivän siinä kympin tienoilla ja raskaampi vaihtoehto jopa 14 e.

Kiva nousu hinnoissa.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laskee sen 12 e mukaan niin 60 eurolla teen kyllä 5 päivän ajan ruhtinaalliset sapuskat kotona lihaa ja kalaa säästämättä.

Vierailija
22/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet syö näitä. Koska eivät uskalla jättäytyä pois porukasta joka sinne menee. Rasvaisia epäterveellisiä annoksia jokainen työpäovä kerran päivässä ja sitten laahustetaan kuin elefantit huohottaen verisuonet rasvasta tukossa takaisin toimistolle. Vain suomalainen on näin tyhmä, että syö itsensä hengiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn joka päivä.

Kyllä ne eväät maksaa myös tuotuna.

Mielelläni kiva breikki ja tulee juteltua työkavereiden kanssa

Vierailija
24/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä kalliina. Saa syödä vihanneksia, kanaa, kalas, lihaa, leipää ja tämän lisäksi on useissa paikoissa jälkiruokaa. Syön usein lounas ravintoloissa. Jos ostaisin kaupasta salaattiainekset ja muun ruoan niin rahaa menisi paljon enemmän. Ihmiset on pihiä, en keksi muuta selitystä. Toki saa jonkun ravintoarvoltaan nolla knorrin nuudelipaketin eurolla jos haluaa nuukailla ja syödä epäterveellisesti!

Lounaspaikkojen ruoka ei mitään hyvää ole ravinnollisesti. Teollista einestä.

Vierailija
25/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasseteli on osoitus siitä ettei tässä maassa pyöri mikään ilman tukia.

Vierailija
26/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa hyvä puoli tuossa on että pyrkivät våhentämåän ruokahävikkiä ja kehoittavat ottamaan vaan sen verran kun jaksaa syödä, siis tarkoittaa jos buffet niin ei kahmita kilokaupalla lautaselle ja jätetä puolia syömättä. 

Vierailija
27/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö työnantaja maksa osaa tuosta hinnasta? 14€ on ihan normihinta tänäpäivänä lounasruuasta. Itse kyllä otan aina eväät töihin.

Työnantaja? Ateriakorvauksen maksaa kylläkin vetottaja, eli veronmaksajat. 
Turussa on tosi hyvä lounaspaikkoja ja haen sillä sen verran lounasta lisukkeineen että syön siitä kahdesti. Ei maksa vaivaa tehdä ruokaa itse. 

Vierailija
28/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tätä köyhien ulinaa! Menkää töihin siittä!

Vierailija
29/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pizza&buffa arkena 14 e. Kävin viime viikolla. Söin perunoita, karjalanpaistia ja salaattia. Sitten toinen satsi pizzaa ja salaattia. 3 juomaa ja kaksi kahvia. Ei tarttenu syödä loppupäivänä mitään kuin iltapalalla leipä teen kanssa. Ihan kohtuuhinta.

Kun teini on mukana se tekee toiset 14 e, mutta syökin väh.neljä lautasellista.

Vierailija
30/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaisa salaatti itse tehtynä maksaa varmaan alle 3 e ja sen jälkeen ei ole tarvetta päiväunille. Ihmiset vetää kaameita annoksia ruokaloissa ja se kyllä näkyy. Istumatyötä tekevät naisetkin ottaa tukkimiehen annoksia.

Vierailija
31/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä. Tulee syötyä kerran päivässä hyvin ja oikein ruokaympyrän mukaisesti. 

Siitä tulee kuluja jopa 300 euroa kuussa.

Ei se ole lähellekään noin kallista lounasedulla

Vierailija
32/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne käy jotka haluaa. Mutta monella on toki lounassetelit, jossa työnantaja maksaa osan ja itse osan. Toki on varmaan enemmistö niitä jotka ei joka päivä lounaalla käy 

No ei suurimmalla osalla todellakaan ole mitään lounassseteleitä.

ePassia ja muuta vastaavaa alkaa olla yhä useammalla, ellei ole firman henkilökuntaravintola tarjolla.

Vierailija
33/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet syö näitä. Koska eivät uskalla jättäytyä pois porukasta joka sinne menee. Rasvaisia epäterveellisiä annoksia jokainen työpäovä kerran päivässä ja sitten laahustetaan kuin elefantit huohottaen verisuonet rasvasta tukossa takaisin toimistolle. Vain suomalainen on näin tyhmä, että syö itsensä hengiltä.

Ei se rasva sinänsä se pahis ole, mutta kun se ei kuitenkaan ole kuin jotain kasvisrasvasekoitetta (myös ruuassa) niin silloin sitä voi moittiakin.

Pahintahan noissa on se hillitön hiilaripitoisuus, joka sitä väsymystä ja elefanttina oloa aiheuttaa.

Vierailija
34/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne käy jotka haluaa. Mutta monella on toki lounassetelit, jossa työnantaja maksaa osan ja itse osan. Toki on varmaan enemmistö niitä jotka ei joka päivä lounaalla käy 

Ei kenelläkään enää lounasseteleitä ole. Ne poistuvat jo aikaa sitten . Ihan muut järjestelmät on. 

Vierailija
35/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä kalliina. Saa syödä vihanneksia, kanaa, kalas, lihaa, leipää ja tämän lisäksi on useissa paikoissa jälkiruokaa. Syön usein lounas ravintoloissa. Jos ostaisin kaupasta salaattiainekset ja muun ruoan niin rahaa menisi paljon enemmän. Ihmiset on pihiä, en keksi muuta selitystä. Toki saa jonkun ravintoarvoltaan nolla knorrin nuudelipaketin eurolla jos haluaa nuukailla ja syödä epäterveellisesti!

Riippuu aika paljon paikasta. Ja siitä mitä valitsee. 

Vierailija
36/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä ei ole enää kellään tai , jos on ne ovat aikaa sitten vanhentuneet. Nyt on muut järjestelmät . 

Vierailija
37/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet työntekijät eivät tajua sitä että jos siellä firman tiloissa on henkilöstöravintola niin se firma käytännössä määrää miten hyvä tai huono se lounasravintola on.

Henkilöstöravintoloita onkin tänäpäivänä ihan äärestä vähän, lähinnä julkisella sektorilla. 

Vierailija
38/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ePassia ja muuta vastaavaa alkaa olla yhä useammalla, ellei ole firman henkilökuntaravintola tarjolla.

Ei e-passilla syödä. Ja se on muutenkin koko vuodelle vain alle 100 e.

Vierailija
39/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen lounaat ja kotiruuat eivät ole mitään hyviä ravinnollisesti. Monelle tekee ihan hyvää käydä välillä siellä lounaalle niin edes sosiaalinen paine saa syömään välillä vähän kasviksiakin. 

Ps. "teollinen" tai "eines" ei  kerro ruuan ravintoarvoista yksinään oikeastaan mitään

Vierailija
40/95 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: itse en ole syönyt... VUOSIIN. Mikähän vuosikymmen on kysymyksessä. Maksaako kaikki muukin enemmän ( vai vähemmän 😱) kuin silloin vuosikymmeniä sitten. 14 e lounaasta on edullinen hinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi