Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen keskusta nykyään

Vierailija
02.08.2026 |

Kävelin viikonloppuna lauantaina ja sunnuntaina keskustan läpi Hämeenkadulla ja oli aivan järkyttävän näköistä. Roskaa ja lasin siruja joka puolella, virtsa haisi, huumeidenkäyttäjiä näkyi, pari ihmistä puhui itsekseen kadulla sekavia, yhdessä kohtaa Sokoksen edessä maassa kuivunut verilammikko, yksi pariskunta tappeli niin että mies töni fyysisesti naista kauemmas ja nainen vaan huusi takaisin miehelle.. Onko muut Tamperelaiset huomannut eron millaista keskustassa on nykyään? Vai osuinko sinne vaan huonoon aikaan 😳 

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen keskusta on levoton. Tilanne on muuttunut koko ajan huonompaan suuntaan. Se, että joku tamperelainen ei näin henk.koht koe, ei tarkoita, etteikö näin olisi. 

Omin silmin on tullut todistettua siellä useita väkivaltaisuuksia ja tummat miehet myy kamaa avoimesti. Tämä kaman myyminen täytyy olla myös Tampereen poliisin tiedossa. On sitten eri asia, miksei sitä ole saatu kitkettyä pois?

Niinpä. Useinhan poliispartio istuu vain autossaan "tarkkailemassa" tilannetta siinä koskipuiston reunalla. Samaan aikaan käydään avointa kauppaa siinä ihan poliisiauton lähellä. 

Myyjinä on melkein aina tummempaa pigmenttiä omaavat miehet. On ne minuakin lähestyneet myyntiaikeissa pari kertaa, vaikka olen jo liki keski-ikäinen täti.

On tuossa komentti. Tantta ei luota poliisiin ja on rasisti? Ihan naurettava komentti, miksi et mene kertomaan asiasta poliiseille, vai pelkäätkö että, hekään eivät "pamputa".

Samalla lailla ne ajelevat piritorin läpi ja saattavat jopa vaihtaa kuulumiset tutuimpien kanssa.

Vierailija
102/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vaivaa enemmänkin se, miksi huonosti voiville ihmisille ei voi saada apua, kuin se että he pyörivät keskustan kaduilla.

Niihin on taatusti yhteiskunta syytänyt verorahoja aivan riittävästi. Mutta jos ihminen haluaa ryypätä ja narkata, niin kukaan ei voi heitä pelastaa eikä heillä ole muuta paikkaa kuin kadut. 

Ja kaikkien pitää sopia tähän muottiin? Narkaaminen ja alkoholi on aina syy, ei oire? Enemmistö ei tajua mitä on menettää vaikka rakkain ihminen, tai vaikka työkyky. On helppoa arvostella kun ei ole itse nähnyt helvettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen keskusta on levoton. Tilanne on muuttunut koko ajan huonompaan suuntaan. Se, että joku tamperelainen ei näin henk.koht koe, ei tarkoita, etteikö näin olisi. 

Omin silmin on tullut todistettua siellä useita väkivaltaisuuksia ja tummat miehet myy kamaa avoimesti. Tämä kaman myyminen täytyy olla myös Tampereen poliisin tiedossa. On sitten eri asia, miksei sitä ole saatu kitkettyä pois?

Niinpä. Useinhan poliispartio istuu vain autossaan "tarkkailemassa" tilannetta siinä koskipuiston reunalla. Samaan aikaan käydään avointa kauppaa siinä ihan poliisiauton lähellä. 

Myyjinä on melkein aina tummempaa pigmenttiä omaavat miehet. On ne minuakin lähestyneet myyntiaikeissa pari kertaa, vaikka olen jo liki keski-ikäinen täti.

On tuossa komentti. Tantta ei luota poliisiin ja on rasisti? Ihan naurettava komentti, miksi et mene kertomaan asiasta poliiseille, vai pelkäätkö että, hekään eivät "pamputa".

Samalla lailla ne ajelevat piritorin läpi ja saattavat jopa vaihtaa kuulumiset tutuimpien kanssa.

Luuletko ettei poliisi tajua kuka kuuluu kuvaan, ja kuka ei?

Vierailija
104/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollasta se on nykyää, t. keskustan vieressä asuva

Sinä iltana kun se raskaana ollut nainen ammuttiin, mun piti lähtee just sokokselle suunnillee niihin aikoihin mut en sit onneks jaksanu, lisäks  jatkuvasti puukotuksia ja tappeluita sekä itelle kävi nii et mut raiskattin tässä keskustan lähellä ulkona (puskara1skaus, tuntematon tekijä). En kerro enempää tunnistusvaaran takia mut ei täällä enää uskalla olla, iltasin en liiku mihinkää toisinkuin vielä teininä pysty. Ja kerrran lähikaupassa asioidessa jokumies tuojotti mua todeölla uhkaavasti ja aggressiivisesti sekä puhu jotain demonikieltä (ihan mömmöissä varmaan) ja se oli hieman kuumottavaa kun se tais varmaan nähdä mut demonina :D Oli huono päivä ja meinasin heittää jonkun vittuilevan kommentin mut nyt tajuun et onneks pidin turpani kiinni, se vielä vihasesti heilutteli nyrkkiä kaupan ikkunasta kun maksoin kassalla, en tiiä mitä olis käyny jos olisin avannut suuni..sellasta hullunkatsetta on vaikee unohtaa, täynnä vihaa

Jos olet kovin ruskettunut niin kyseessä saattoi olla paikallinen persu ra sis ti. Jos et niin mielisairaalassa lomilla tai karannut.

Vierailija
105/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppojen pihat ja kadut porsaamoja. Tilaakaa siivouksia nyt heti syksyllä! Kärpäsiä parvina ja roskaa, läikkiä. Roskikset missä kunnossa? Kauppojen sisältä ötökät pois. 

Vierailija
106/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salosen Sylvin keittämän hernesopankin söivät, voi nääs nääs.

Vierailija
107/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vaivaa enemmänkin se, miksi huonosti voiville ihmisille ei voi saada apua, kuin se että he pyörivät keskustan kaduilla.

Autatko heitä kuinka paljon?

No jos haluat tietää niin veljeni on alkoholisti. Meidän läheisten ja viranomaisten tuella hänelle on saatu asunto ja hän yrittää raitistua. Ei kylläkään asu Tampereella.

Vierailija
108/114 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime kerroilla kun olen junalta mennyt Torni hotelliin ja kun noustaan aseman alikulusta maan pinnalle, niin siinä on röhnöttänyt näitä sekaisin olevia narkkareita. Lasittunein silmin örisee jotain tyyliin "vitu anna vähän rahaa". Pahimillaan niitä makaa siinä ylimmillä rappusilla, ettei meinaa pystyä astumaan yli. 

Miten hemmetissä näiden annetaan olla siinä häiritsemässä muita? 

Miksi heitä ei auteta, siinä parempi kysymys? välinpitämättömyys vain kasvaa.

Heitä pitäisi auttaa niskaperseotteella ja pampulla, nuo paskat pöllii kaiken mikä irti lähtee 

Pidä huolta ettet itse valu sinne ikinä, työttömyys ja avioerot. Huumeet ja alkoholi tarjoaa hetken helpotuksen. Kun yhteiskunta ei tarjoa kättä nostamaan ylös, mitä jää jäljelle?

Elämältäni voi pudota pohja milloin tahansa, silti en tule koskaan ahdistelemaan kanssa ihmisiä tai kulkemaan varastamassa kaikkea mikä irti lähtee. Pahimmassa tapauksessa syrjäydyn johonkin tukiluukkuun.

Vierailija
109/114 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalla puolella siltaa

Vierailija
110/114 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samoja narkkeja ja spurguja rahdataan milloin maijaan, milloin lanssiin ja aina ne takaisin ilmestyy siihen Sokoksen eteen. Mitä verovarojen tuhlausta.

Näille yhteiskunnan torakoille pitäisi keksiä kyllä joku final solution. Hyysääminen ei auta mitään.

Vierailija
111/114 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto on Tampereella aina ollut valassa joten meno on sen mukainen.

Vierailija
112/114 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Pasilassa:

"Pyykkejä varastetaan ja heitellään roskiin. Rappuun on ulostettu toistuvasti, rapussa on heitelty kiviä ja ammuttu ilotulitteita, ikkunat rikki."

Tätä ihanuutta olette toivoneet. Ja asiat vaan etenee.

Vierailija
113/114 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoin huumekauppa, roskaista,  epäsiistejä muka-etnisiä muka-ravintoloita, wanna-be roadman -porukoita, sekaisin mölisevät narkit ja juopot käyttävät julkisia kulkuneuvoja olohuoneenaan. Saat myös hyviä neuvoja tiedostavilta tahoilta 'vältä katsekontaktia peukun käyttäjien kanssa, niin ei tule mitään ongelmia!' eli nämä katujen uudet vapaaherrat, joita pitää vielä kunniottaa kulkemalla pitkin seiniä, silloin kun itse kulkee töihin tienaamaan näille 'vapaille sieluille' tukia. Näin ainakin Helsingissä, kuulostaako tutulta Manse?

Singaporessa on varmaan paljon huonoakin, mutta myös jotakin hyvää. Googlettamalla löytyy lisää.

Vierailija
114/114 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Tampereen keskustassa yli 10 vuotta ja huomannut saman kuin AP. Keskusta on koronan jälkeen käynyt todella rauhattomaksi. 

Liitän itse lisääntyneen levottomuuden alfa-pvp:n käytön kasvuun. Tullintorin ja Hämeenkadun alueelle ei tee mieli enää liikkua, koska käyttäjät ovat niin arvaamattomia ja välillä myös suorastaan aggressiivisia. Valitettavasti peukkuepidemia on todennäköisesti vain alkusoittoa ja kehitteillä on jo joukko uusia muuntohuumeita, jotka ovat yhä edullisempia valmistaa ja yhä tuhoisempia paitsi käyttäjilleen myös sivullisille.

Oma tieni vie tulevana syksynä pois Tampereen keskustasta. En jää kaipaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän