Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen keskusta nykyään

Vierailija
02.08.2026 |

Kävelin viikonloppuna lauantaina ja sunnuntaina keskustan läpi Hämeenkadulla ja oli aivan järkyttävän näköistä. Roskaa ja lasin siruja joka puolella, virtsa haisi, huumeidenkäyttäjiä näkyi, pari ihmistä puhui itsekseen kadulla sekavia, yhdessä kohtaa Sokoksen edessä maassa kuivunut verilammikko, yksi pariskunta tappeli niin että mies töni fyysisesti naista kauemmas ja nainen vaan huusi takaisin miehelle.. Onko muut Tamperelaiset huomannut eron millaista keskustassa on nykyään? Vai osuinko sinne vaan huonoon aikaan 😳 

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vaivaa enemmänkin se, miksi huonosti voiville ihmisille ei voi saada apua, kuin se että he pyörivät keskustan kaduilla.

Yksi syy on päättäjissä. Esimerkiksi huumepolitiikkaa ei voi muuttaa vaikka suomessa on katastrofaalinen huumeongelma joka kasvaa jatkuvasti. Ongelma myönnetään mutta sille ei suostuta tekemään mitään. Kun toimitaan näin niin on mahdotonta saada asiaan parannuksia.

Vierailija
22/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No katukuvan perusteella Tampereen luulisi sijaitsevan päiväntasaajalla.

Missä päin päiväntasaajaa? Olen käynyt Dar es Salaamissa ja Kuala Lumpurissa eikä Laukontori näyttänyt kyllä yhtään samalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ku mietin ulkopaikkakuntalaisena TRE keskustaan muuttoa :D Mut tajusin sen et vuokrat niin kalliita et ei jäis elämiseen pal mitään rahaa. Työhaastattelu tulossa. 

Vierailija
24/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

IltaPaska taas vauhdissa. Espanja mukamas pöyristynyt Mari Rantasen rajaturvallisuuspuheesta. Täyttä peeetä jälleen iltapeeltä. 

Vierailija
25/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jälleen pohjalaisten aika vierailla tampereella

Vierailija
26/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy taas kerran ihmetellä, että missähän todellisuudessa sitä elää. Käyn Tampereen keskustassa melkein joka päivä, ja joskus myös öisin, eikä siellä nyt mikään ihmeellinen härdelli ole ikinä sattunut kohdalle. Paljon ihmisiä nyt kesäisin, kun on hyvät säät, mutta 99% ihan tavallisen näköistä ja kuntoista sakkia. Missähän Singaporessa nämä valittajat haluaisivat asua? Jokaisella vastaantulijalla pitäisi ilmeisesti olla juhla-asu päällä arkena ja sunnuntaina, ja sivistyneen keskustelun hillitty sipinä vaan saisi kuulua kaupungilla, mieluummin toki täydessä hiljaisuudessa pitäisi kansan hoitaa ostoksensa, ravintola- ja baarikäyntinsä ja muut kaupunkiasiansa. Juuh, ei kiitos.

Vierailija
27/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vaivaa enemmänkin se, miksi huonosti voiville ihmisille ei voi saada apua, kuin se että he pyörivät keskustan kaduilla.

Läheskään kaikki päihderiippuvaiset eivät halua muuttaa elämäänsä. Pakolla ei voi ketään auttaa, siinä pitää olla autettavan oma tahto. 

Vierailija
28/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sama näky kuin turussa ja helsingissä.

Vierailija
29/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy taas kerran ihmetellä, että missähän todellisuudessa sitä elää. Käyn Tampereen keskustassa melkein joka päivä, ja joskus myös öisin, eikä siellä nyt mikään ihmeellinen härdelli ole ikinä sattunut kohdalle. Paljon ihmisiä nyt kesäisin, kun on hyvät säät, mutta 99% ihan tavallisen näköistä ja kuntoista sakkia. Missähän Singaporessa nämä valittajat haluaisivat asua? Jokaisella vastaantulijalla pitäisi ilmeisesti olla juhla-asu päällä arkena ja sunnuntaina, ja sivistyneen keskustelun hillitty sipinä vaan saisi kuulua kaupungilla, mieluummin toki täydessä hiljaisuudessa pitäisi kansan hoitaa ostoksensa, ravintola- ja baarikäyntinsä ja muut kaupunkiasiansa. Juuh, ei kiitos.

Minä vertaan menneeseen, aiemmin oli pari spottia (=helppo vältellä) missä nk. päihdeporukka oleili, vs. nyt koko keskusta on 'vallattu' ja myös heidän määränsä on moninkertaistunut

Nykyään keskellä päivää on sekaisin olevaa porukkaa, usein sanaharkkaa tai muuta mölinää keskenään, ja myös ratikassa olen todistanut keskellä päivää päihdetyypin täysin ulkopuoliseen kohdistunutta lyöntiä. Polkupyöriä samoin varastetaan keskellä päivää täysin estoitta esim. Koskarin kulmilla, huumekauppa koskenrannassa hyvin avointa, samoin Tullintorin kupeessa.

Missään(!) muualla missä olen reissannut, ei homma ole näin keskeisellä paikalla näin avointa...! Huumekujia ja puistoja on varmaan liki kaikkialla maailmassa, mutta keskellä kaupunkia (nk. "turistialueet") ei juuri ikinä, -paitsi Tampereella.

Ja olen hyvin liberaali, minusta vaikka valtioin toimesta voitaisiin antaa maksutta kaikki mahdolliset aineet käyttäjille, SILLÄ EHDOLLA, että vetävät ne jossain syrjässä/suljetulla alueella. Kannabiksen (tietyt lajikkeet) myös voisi puolestani laillistaa jne. kuten monissa  aissa o  jo tehtykkin, mutta nuo peukku- sun muut päät voisi heivata pois ihmisten näkyvistä, että kaupunkikuva tulee siistiksi ja TURVALLISEKSI...!

Vierailija
30/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustassa on todella raskasta olla nykyään. Voin kuvitella miltä tuntuisi turistina saapua Tampereen junalla asemalle ja lähteä kävelemään hotellia kohti. Vähän eri kuvan saisi kun mitä netissä näkee ja kuinka Tampere on äänestyksissä monesti peitonnut muut kaupungit vetovoimaisuudellaan.

Minulla ihan eri kokemus. Olin viikon Tampereen keskustassa ja kaikki oli hienoa (paitsi sää välillä). Paljon kivoja käymisen arvoisia paikkoja, suht siistiä ja hyväosaisen oloista porukkaa terassit ja ravintolat täynnä. Ihanaa kävellä rantaa pitkin ja nauttia sumpit laukontorilla. Ymmärrän Tampereen vetovoimaisuuden ja palaan varmasti pian.

Hieno kokemus sinulle ihastella terasseilla ja ravintoloissa olevaa porukkaa. Itselle se ei ole hieno kokemus. Niitä öliseviä juoppoja tosiaankin on ravintoloissa ja kesäksi levittäytyvät jalkakäytävillä oleville terasseille. Samanlaisia päihteidenkäyttäjiä ne on kuin terassin vieressa hoippuva huumeporukkakin. Osittain ovat samoja tyyppejä vaeltamassa terassilta toiseen.

Vierailija
31/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös erään kahvilan sisällä (Ratinassa) olen nähnyt kun todella likaisen näköinen pullonkerääjä tuli kahvilan sisään poimimaan rullaakkoon palautetuilta tarjottimilta asiakkaiden ostamia panttipulloja?! Tuli asiakkaana todella epämukava olo kun oli siinä puhelin pöydällä että jos olisin hetkeksi kääntänyt selkäni niin olisi saattanut puhelin lähteä tämän laitapuolenkulkijan matkaan.

Vierailija
32/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 maassa käyneenä en ole myöskään missään törmännyt yhtä pahaan näkyyn kun suomen isoissa kaupungeissa. Nimenomaan väkilukuun nähden ja aivan ydinkeskustassa missä pitäisi olla siivous, vartiointi ja yleinen viihtyvyys kohdillaan. Huonommat alueet on sitten joka maassa erikseen ja niitä tuskin ikinä saadaan parannettua. Keskusta on yleensä se mihin eniten panostetaan.

Vierailija
33/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kymmeneen vuoteen ei ole ollut keskustaan asiaa. 

Vierailija
34/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri mieltä. Joka ikisessä paikass, jossa on ihmisiä Suomessa on huumeidenkäyttäjiä ja sotkua. Olet varmaan osunut sellaiseen aikaan, että ei ole jostain syystä siivottu katuja? Tampere on täynnä upeita paikkoja, kun lähtee pääkadulta kiertelemään eikä pääkatukaan mikään törkynen todellakaan ole. 

Vierailija
35/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vertaan menneeseen, aiemmin oli pari spottia (=helppo vältellä) missä nk. päihdeporukka oleili, vs. nyt koko keskusta on 'vallattu' ja myös heidän määränsä on moninkertaistunut

Nykyään keskellä päivää on sekaisin olevaa porukkaa, usein sanaharkkaa tai muuta mölinää keskenään, ja myös ratikassa olen todistanut keskellä päivää päihdetyypin täysin ulkopuoliseen kohdistunutta lyöntiä. Polkupyöriä samoin varastetaan keskellä päivää täysin estoitta esim. Koskarin kulmilla, huumekauppa koskenrannassa hyvin avointa, samoin Tullintorin kupeessa.

Missään(!) muualla missä olen reissannut, ei homma ole näin keskeisellä paikalla näin avointa...! Huumekujia ja puistoja on varmaan liki kaikkialla maailmassa, mutta keskellä kaupunkia (nk. "turistialueet") ei juuri ikinä, -paitsi Tampereella.

Ja olen hyvin liberaali, minusta vaikka valtioin toimesta voitaisiin antaa maksutta kaikki mahdolliset aineet käyttäjille, SILLÄ EHDOLLA, että vetävät ne jossain syrjässä/suljetulla alueella. Kannabiksen (tietyt lajikkeet) myös voisi puolestani laillistaa jne. kuten monissa  aissa o  jo tehtykkin, mutta nuo peukku- sun muut päät voisi heivata pois ihmisten näkyvistä, että kaupunkikuva tulee siistiksi ja TURVALLISEKSI...!

Ennen oli ennen, nyt on nyt. Tuo lintukotomaisuus on mennyttä täällä peräpohjolassa ollu jo kauan aikaa sitten. Menepä hykkeileen köpikseen esim niin siellä niitä narkkeja ja kodittomia ihan yhtä lailla, monista euroopan isoista kaupungeista puhumattakaan. 

Ajat on muuttunut, ei vaan trella vaan joka puolella maailmaa. 

Vierailija
36/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autatko heitä kuinka paljon?

Vierailija
37/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joskus kauan aikaa sitten punainen. Nyt on ruskea, paskanruskea.

Vierailija
38/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös erään kahvilan sisällä (Ratinassa) olen nähnyt kun todella likaisen näköinen pullonkerääjä tuli kahvilan sisään poimimaan rullaakkoon palautetuilta tarjottimilta asiakkaiden ostamia panttipulloja?! Tuli asiakkaana todella epämukava olo kun oli siinä puhelin pöydällä että jos olisin hetkeksi kääntänyt selkäni niin olisi saattanut puhelin lähteä tämän laitapuolenkulkijan matkaan.

Rikkauskultturi etenee. Kannattaa jättää suosiolla kaikki kotia. Nuorilta lähtee jo vaatteetkin päältä

Vierailija
39/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli joskus kauan aikaa sitten punainen. Nyt on ruskea, paskanruskea.

Eli yhä punainen

Vierailija
40/114 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäväksi on meno mennyt, jonkun mielestä varmaan jännittävä ja täynnä elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän