Odotatko jo joulua?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan. Suklaatiostokset aloitan tässä kuussa.
Niin, kohta ainakin Lidlissä on joulu suklaat hyllyssä, näin tapahtui viime vuonna. Tais olla syyskuussa...
Ei sentään. Ensin tuli kaikki Halloween-rekvisiitta.
Vierailija kirjoitti:
Juhannusta vietettiin jo pikkujouluteemalla.
Onpa omaperäistä. Ehkä minäkin voin sitten aloittaa vähän etuajassa ja ottaa kuusen esiin jo marraskuussa. Tai ehkä vähän ennen sitä?
Vierailija kirjoitti:
Surullista kun olen lukenut, miten joulu aattona jopa juodaan. Sehän on lasten suurin ja odotetuin juhla. Miksi se hautaan pilata lapsilta. Joulut lapset muistaa koko elämänsä. Toivon ja rukoilen,että jokainen lapsi saisi raittiin joulun.
Aiheeseen liittyen: norjalaiset merimieskirkot raportoivat kesällä, että etelän suosituissa lomakohteissa joillakin norjalaisilla on mennyt liian lujaa. Teini-ikäiset saattavat ottaa heihin yhteyttä, koska vanhemmat juopottelevat ja ovat täysin holtittomia. Nuoret pelkäävät, etteivät pääse takaisin kotimaahan, jos vanhemmat "unohtavat" lähtöpäivän ja rahat ovat lopussa. Myös perheriidat ja muut ihmisten väliset konfliktit ovat työllistäneet merimieskirkkoja kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupallinen joulu on monelle lapselle niin surullista. Lahja toiveita on niin monia. Joillakin voi olla lahjaton joulu. Vanhemmat voivat joutua tilanteeseen, otetaanko ruokaa vai lahja. Olen laittanut aina Tuulia ryn kautta jotain. Kauppojen kuussa on,.myös toiveita. Kyllä rikkaat voisi yltäkyllyydestään antaa paljon, jos ois sydän paikallaan. Köyhä antaa vähästään.
Aika monet Suomessa antavatkin. Ongelmana on vain se, ettei tiedä mikä lahjoitus menee perille. Jonakin vuonna kerrottiin jälkeenpäin, että suuren kaupungin lastensuojelun, lastenkotien ja sossun asiakkaille kerättyjä lahjoja oli tullut liikaa. Lahjoja oli siinä tilanteessa jaettu perheisiin, jotka eivät omasta mielestään tarvinneet apua. Olen varma, että samaan aikaan oli paljon heitä, jotka olisivat tarvinneet pari ylimääräistä lahjaa lapsille, mutta kun he eivät olleet juuri lastensuojelun asiakkaita. Toisin sanoen kukaan ei tiennyt osoittaa lahjoja juuri heille. On sääli, jos tällainen keräys loppuisi, kuten epäsuorasti vihjailtiin viime vuonna. Ihmisillä on tarve auttaa ja jouluna erityisesti. Ps. On totta, että lastenkodissaoleva alaikäinen saa joka tapauksessa jotain lahjoja viranomaisten puolesta. mutta onhan aina jäännittävää saada tuntemattoman ihmisen paketoima pieni lahja, jonka sisältö on yllätys. Jos lahja ei satu sopimaan saajalle, niin aivan samaahan tapahtuu vanhempiensa luona asuville lapsille.
kiitos- juuri näin...ikävä noita aikoja - ihana sun kertomus
Tuo Tuulia ryn toiminta on luotettavaa.
Lapset ostaa ajoissa suklaat. Jouluisia on vielä Pääsiäisenä. Nyt toivat minulle glögikuulat keksejä. Päiväys on 10. 2027 Eli pitkiä päiväyksiä suklaalla on
Kivaa!