Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia laihdutuslääkkeistä?

Vierailija
02.08.2026 |

Ihan aluksi: Pyytäisin asiallista keskustelua. 

Olen vähän reilu 110kg mies ja pituutta on noin 190cm. Kärsin uniapneasta, joka on alkanut liikapainon myötä. Vielä noin 95-kiloisena kuorsaus ei ollut ongelma mutta nykyään se on valtava riesa, olen aina väsynyt ja nukun ehkä vain 5 - 6 tuntia yössä.

Tein elämäntapamuutoksen muutamia vuosia sitten ja se onnistui varsin hyvin, paino putosi hitaasti 9 kiloa ja sain pidettyä painon noin 103 - 104 kilon seudussa. Käyn myös edelleen säännöllisesti kuntosalilla ja lihaskunto on hyvä edelleen.

Ongelmaksi minulle muodostui ainainen nälkä. Ei auttanut vaikka lisäsin proteiinia ja söin ohjeiden mukaan, nälkä oli koko ajan. Itse asiassa tälläkin hetkellä on. Jos haluan nälän hetkeksi pois, joudun syömään valtavan annoksen ruokaa. 

Homma repesi reilu puoli vuotta sitten konkurssin ja siitä seuranneen velkavastuun myötä eli lainan takaus kyseessä. Nyt painoa on tullut 7 kiloa lisää, paino vaan raketoi mutta nälkä vaan on ja pysyy. Stressaava elämäntilanne näyttää jatkuvan vielä vuoden verran.

Painoindeksi on taas yli 30, on verenpainetta ja pahenevaa uniapneaa. Ei hyvältä näytä. Olen aika varma, että suolistohormonit ovat menneet jotenkin sekaisin kun ei minulla nuoruudessa tämmöisiä ongelmia ollut. Olin 40-vuotiaaksi asti hyvin sopusuhtainen.

Mikä laihdutuslääke ihan oikeasti veisi tämän helvetillisen näläntunteen pois? Olen valmis käyttämään lääkettä lopun ikäni, toki jatkan liikuntaa myös.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän