Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin raskaaksi ja on hyvin vaikea kiinnostua enää muiden elämästä, etenkin lapsettomien

Vierailija
02.08.2026 |

Onko kohtalotovereita? Kun on näin iso elämänmuutos, tuntuu moni muu asia niin tyhjänpäiväiseltä. 

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntymä on kuolemantuomio :(

Mitä sitten? Lapsella pystyy tyydyttämään omia tarpeitaan.

Lapella tyydytetään omia tarpeita? Ihan oikeasti? Eikö kuitenkin ensisijaisesti pitäisi tyydyttää ne lapsen tarpeet, ei kuitenkaan missään tapauksessa niin että häneen ladataan ne kaikki omat toteutumattomat odotukset, toiveet ja haaveet.

Ei lapsella ole tarpeita, jos häntä ei ole olemassa eli ensin tehty tyydyttämään omia tarpeita.

Vierailija
62/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap valitsemallasi tiellä!

Omasta äidistä tuli samanlainen kun alkoi odottaa minua. Katkaisi kaikki ystävyyssuhteet vihamielisesti, ghostasi jopa useita ihmisiä. Seuraus: yksinäinen loppuelämä ja valittaa ettei ketään käy. Kuulemma hormonit sekoitti niin pahasti pään, että halusi olla vaan yksin ja minun synnyttyä vaan mun kanssa seuraavat 6 v. Vasta kun menin eskariin, alkoivat muut ihmiset kiinnostaa. Olen siis ainoa lapsi vielä. Ei ollut siis mikään kotiäiti vaan kävi töissä ja työkaveritkin, ja kotina oma mies, olivat vtuttaneet.

Itse en kyennyt tuohon odottaessani. En tiedä kohdallani hormonit eivät tehneet tuollaista, vaan päin vastoin aloin vaalia entistä enemmän hyviä ystävyyssuhteita. Montaa heitä ei ole, mutta kultaakin arvokkaampia. Ja mieskin on aivan ihana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, juuri raskaaksi tulleet naiset on jotkut tosi rasittavia, ihan kuin maailmassa kukaan muu ei olisi moista saanut aikaiseksi. Ollaan niin täynnä itseään.

Se on surullista kuinka heidän elämänsä ja persoonansa muuttuu yhdeksi pelkäksi sikiöksi, jonka selviytymisestä ei edes ole mitään varmuutta.

Itse koen, että persoonapiirteeni ovat vahvistuneet ja turha hioutunut pois. T. Ap

Minkä ikäinen olet? Itse olen 40v ja ensimmäistä kertaa raskaana. Ei tässä iässä persoonallisuus muutu, se on rakentunut kuitenkin jo niin kauan sitten. Pienempiä muutoksia vain tulee.

Vierailija
64/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öyh öyh ei enää kiinnosta kanssaihmiset kun oma elämäntarkoitus on täytetty 😂 ei ihme että lapsettomia ei kiinnosta olla edes tekemisissä teidän kanssa joiden suurin saavutus on tavallinen biologinen prosessi siinä missä paskalla käyminen ja sillä ylpeily. Oksettavaa.

Vierailija
65/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt oiikein ymmärrä miksi sitä kovin paljon muiden elämästä (tai mistään muustakaan) pitäisi raskausaikanaan jaksaa olla kiinnostunut. Saa toki, jis energiaa riittää mutta kyllä sitä raskausaikana voi hyvästä syystä olla "vähän" itsekäs ja keskittyä enempi itseensä, jos se nuytoin on.mahdollista.

Uskovainen mies

Valitettavasti se kiinnostuksen puute jatkuu tulevinakin vuosina, ja kuitenkin odotetaan muiden olevan kiinnostuneita siitä omasta kutistuneesta elämänpiiristä ja loputtomista puheista, mistäpä muusta kuin itsestä ja siitä lapsesta. Usein ei ymmärretä sitä, ettei se oma lapsi ole muiden elämän keskipiste ja muut ihmiset haluaisivat jutella muustakin kuin vaikka lapsen oksennustaudista, miten oli taas oksennukset pitkin seiniä.

Vierailija
66/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap nauti tästä ainutkertaisesta ajasta täysillä, äläkä piittaa täälläkään hulluista alapeukuista. Minulla on jo aikaa siitä kun odotin, mutta muistan kirkkaasti kuinka näin vain raskaana olevat naiset kaduilla. Uskon, että luonto hoitaa näin tämänkin asian, tuleva äiti valmistautuu uuden ihmisen tuloon. Tottakai raskaus vaikuttaa monella tavalla myös fyysisest, mutta ihana asia eikö vain!

Onnellista odotusta! Onnea tulevaan!

Kiitos! Joo vähän hämmennyin miten tämä aloitus keräsi alkuun näin inhottavia kommentteja. 

Ei mun elämä ole minun mielestä yhtään sen kummempaa kuin kenenkään muun, mutta ehkä on vain tajunnut oman elämän hienouden uudelleen ja pystyy keskittymään siihen ihan eri tavalla kuin aiemmin. Voin paremmin kuin ikinä henkisesti. -Ap

No olihan tuo otsikko aika törkeä. Kannattaa vähän miettiä, miten asiat esittää.

Vierailija
67/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, juuri raskaaksi tulleet naiset on jotkut tosi rasittavia, ihan kuin maailmassa kukaan muu ei olisi moista saanut aikaiseksi. Ollaan niin täynnä itseään.

Juurikin näin. Huvittavaa. Kannattaa muistaa, että se sun lapsi ei ole muille ihmisille mikään elämän keskipiste. Puhu joskus muustakin kuin Joose-Jessicasta ja äitiydestäsi. Ja äiti olen itsekin (ei tarvitse vedota kateuteen). 

Vierailija
68/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nämä maailman napa-naiset on kyllä ärsyttäviä. Ihan kuin olisivat tekemässä jotain maailman suurinta ihmettä ensimmäistä kertaa. 

Vierailija
69/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin paremmin kuin ikinä henkisesti. -Ap

Raskauden aikana naisen aineenvaihdunta kiihtyy, veren määrä lisääntyy ja erityisesti alkuraskaudesta olo on kuin olisi jatkuvasti steroideissa. Itsellä parantuivat urheilusuoritukset merkittävästi tuona aikana.

Aika jännä. Mulla ei fyysisesti kehuttava alkuraskaus, kun oksensin ensimmäiset 16 viikkoa, mutta nyt keskiraskaudessa on tuntunut tosi voimakkaalta keho. -Ap

Jännä. Kiviäkin kiinnostaa, miltä sun keskiraskaus tuntuu. 

Vierailija
70/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas väänsin todella ison tortun vessanpönttöön, oikein pyytonin. Ei meinannut huuhtoutua, mutta menihän se, kun vedin kolme kertaa.

Nyt on vähän tyhjä olo, kun kakka on mennyt, mutta jotenkin kevyempi olo kehossa kuitenkin. Ja vahvempi.

Vierailija
71/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä taas ei näin teini-ikäisten äitinä kiinnostaa yhtään pikkulapset, vaippasulkeiset tai raskausjutut. Onneksi omassa ystäväpiirissä on myös lapset "jo tehty" ja isoja, niin ollaan suht samoissa elämäntilanteissa. Juuri kävin eräässä tapahtumassa ja mietin siinä elämää ympärilläni seuratessa että onneksi itsellä on takana tuo aika kun jyräät panssarivaunujen kanssa väentungoksessa, pilkot aamulla porkkanatikkuja ja viinirypäleitä evääksi (koska säästäminen ja itkupotkuraivarit) ja hoet "älä juokse", "odota äitiä", "onko nälkä/jano/vessahätä/kuuma/kylmä" jne. Kun oma elämäni oli tätä, muistan välillä ajatelleeni, että mitähän elämässä on sitten nelikymppisenä kun omat lapset on jo isoja eikä tarvitse minua enää samalla tavalla, varmaan aika tyhjää. No, nyt voin sanoa, ei ole tyhjää, vaan aika ihanaa itse asiassa. Tässä jos missä sopii sanonta, AIKANSA KUTAKIN. Nauti siitä elämäntilanteesta mikä milläkin hetkellä on, mutta älä sulje silmiäsi muulta maailmalta, koska mikään vauvakupla ei kestä ikuisesti. Pätee myös toisin päin.

Vierailija
72/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin velojen raivosta! Jatkakaa toki. 

Vierailija
73/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mun lapsi joten ei kiinnosta, tylsää

Vierailija
74/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku suuttui tuosta otsikosta? Noloa.

Vierailija
75/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia käpertyä itseensä ekan lapsen raskausaikana, mutta tuo kuulostaa oudolta, että "etenkään lapsettomat" eivät kiinnosta. 

Vierailija
76/76 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos samoin, tunne on molemminpuolinen koska raskaana olevat ei kiinnosta yhtään.

vela

Vela ja vela, tuollainen kommentointi kertoo ihmisvihamielisestä luonteestasi, jos se on sulle ok, niin älä ihmettele jos ystäviä on vähän!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän