Tulin raskaaksi ja on hyvin vaikea kiinnostua enää muiden elämästä, etenkin lapsettomien
Onko kohtalotovereita? Kun on näin iso elämänmuutos, tuntuu moni muu asia niin tyhjänpäiväiseltä.
Kommentit (56)
Miten sinulla on aikaa kirjoittaa tänne? Olet raskaana!
Lapsen saaminen muokkaa äidin ajatusmaailmaa yhtä paljon kuin lapsen menettäminen.
Minua ei kiinnosta kenenkään raskaus.
T. Perheellinen
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, ap. En ikinä vaihtaisi elämääni omaasi.
Surunvalittelut sinunkin äidillesi. Ajattele miten ihana elämä hänellä olisi ollut ilman sinua.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta kenenkään raskaus.
T. Perheellinen
Ei minuakaan kiinnosta sinun perheesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap nauti tästä ainutkertaisesta ajasta täysillä, äläkä piittaa täälläkään hulluista alapeukuista. Minulla on jo aikaa siitä kun odotin, mutta muistan kirkkaasti kuinka näin vain raskaana olevat naiset kaduilla. Uskon, että luonto hoitaa näin tämänkin asian, tuleva äiti valmistautuu uuden ihmisen tuloon. Tottakai raskaus vaikuttaa monella tavalla myös fyysisest, mutta ihana asia eikö vain!
Onnellista odotusta! Onnea tulevaan!
Kiitos! Joo vähän hämmennyin miten tämä aloitus keräsi alkuun näin inhottavia kommentteja.
Ei mun elämä ole minun mielestä yhtään sen kummempaa kuin kenenkään muun, mutta ehkä on vain tajunnut oman elämän hienouden uudelleen ja pystyy keskittymään siihen ihan eri tavalla kuin aiemmin. Voin paremmin kuin ikinä henkisesti. -Ap
Nostan hattua! Harva trollaa yhtä uskottavasti kuin Sinä. Ei ylilyöntejä, ei provosoitumista. Tyylikästä ja hienovaraista. Tämä on vilpitön kehu, yhdeltä trollilta toiselle. Itse seison kuningas Herodeksen joukoissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten sinulla on aikaa kirjoittaa tänne? Olet raskaana!
Eihän siinä raskaana ollessa ole oikein muuta tekemistä kuin odotella vauvan syntymää, ellei ole töissä. Hankintoja ei tarvitse paljoa, ne ehtii tehdä alle viikossa. Tietty joku hypnosynnytyskurssi jos haluaa hyvän synnytyksen kotona, eikä silvottavana pharmassa.
Voin paremmin kuin ikinä henkisesti. -Ap
Raskauden aikana naisen aineenvaihdunta kiihtyy, veren määrä lisääntyy ja erityisesti alkuraskaudesta olo on kuin olisi jatkuvasti steroideissa. Itsellä parantuivat urheilusuoritukset merkittävästi tuona aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, ap. En ikinä vaihtaisi elämääni omaasi.
Surunvalittelut sinunkin äidillesi. Ajattele miten ihana elämä hänellä olisi ollut ilman sinua.
Joo, "Kunpa ette olisi syntyneet" ja "Älkää vaan ikinä hankkiko lapsia", emä sanoi ysärillä päiväkoti-ikäisille lapsilleen. Toinen noista on kyllä toteutunut 😊
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä(kään) en ole koskaan ollut tippaakaan kiinnostunut muista kuin omasta rakkaimmasta lähipiiristäni (johon kuuluu lapsiakin) ja itsestäni.
Muu maailma joutaisi puolestani jorpakkoon. Mitä vähemmän tarvitsee olla tekemisissä, sen parempi.
Tämä. Tuntui kuin elämältä olisi pudonnut pohja kun lapset aikuistuivatkin niin nopeasti ja muuttivat omaan elämäänsä ulkomaille. Sitä tyhjyyttä on vaikea lapsettomalle edes kuvailla miltä tuntuu huomata ettei omaa elämää ole.
Onhan sinulla oma elämä jota tuhlaat vauvapalstalla.
Eivät sinun lapsesi ole olemassa sinua varten.
Kyllä monet ulkoistavat elämänsä. Koska elämässähän ei ole mitään järkeä.
Kyllä sitä ollaan nyt niin täynnä omaa tiineyttä, sitten kaipaat niitä lapsettomia ystäviä, kun huomaat, että kohta sulla ei ole yhtään aikuista ihmistä ympärillä, jonka kanssa jutella. Elämäsi on kustapaskaaoksennusta, kihomatoja, koliikkia, huonosti nukkumisia. Puolisi odottaa, että hoidat lapsen, kodin ja kumppanin velvollisuudet kun hän käy töissä tienaamassa. Varsin löyhässä on myös sun ystävyydet, mutta älä huoli, he kyllä löytävät parempaa seuraa kuin sinä ja he myös muistavat, että sinulla oli aika elämässäsi, että heidän asiat ei sinua kiinnostaneet. Onnea valitsemallesi tielle, elämähän on valintoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap nauti tästä ainutkertaisesta ajasta täysillä, äläkä piittaa täälläkään hulluista alapeukuista. Minulla on jo aikaa siitä kun odotin, mutta muistan kirkkaasti kuinka näin vain raskaana olevat naiset kaduilla. Uskon, että luonto hoitaa näin tämänkin asian, tuleva äiti valmistautuu uuden ihmisen tuloon. Tottakai raskaus vaikuttaa monella tavalla myös fyysisest, mutta ihana asia eikö vain!
Onnellista odotusta! Onnea tulevaan!
Kiitos! Joo vähän hämmennyin miten tämä aloitus keräsi alkuun näin inhottavia kommentteja.
Ei mun elämä ole minun mielestä yhtään sen kummempaa kuin kenenkään muun, mutta ehkä on vain tajunnut oman elämän hienouden uudelleen ja pystyy keskittymään siihen ihan eri tavalla kuin aiemmin. Voin paremmin kuin ikinä henkisesti. -Ap
Nostan hattua! Harva trollaa yhtä uskottavasti kuin Sinä. Ei ylilyöntejä, ei provosoitumista. Tyylikästä ja hienovaraista. Tämä on vilpitön kehu, yhdeltä trollilta toiselle. Itse seison kuningas Herodeksen joukoissa.
Joku voisi pelästyä että naiset ovat tulleet hulluiksi, kun näitä lueskelee. Olen kuitenkin vieraillut täälläkin usein ja huomannut, että sairaat ja katkerat ovat joskus järkyttäviä. Kateus ja katkeruus on tosi säälittävää. Onneksi suurin osa meistä suomalaisista voi vielä hyvin, lapsi on yksi upein ja ihanin asia perheelle, äidille!
Vierailija kirjoitti:
En nyt oiikein ymmärrä miksi sitä kovin paljon muiden elämästä (tai mistään muustakaan) pitäisi raskausaikanaan jaksaa olla kiinnostunut. Saa toki, jis energiaa riittää mutta kyllä sitä raskausaikana voi hyvästä syystä olla "vähän" itsekäs ja keskittyä enempi itseensä, jos se nuytoin on.mahdollista.
Uskovainen mies
Sinulla on aina hyviä ja rakentavia kommentteja, kiitos niistä.
Vierailija kirjoitti:
Voin paremmin kuin ikinä henkisesti. -Ap
Raskauden aikana naisen aineenvaihdunta kiihtyy, veren määrä lisääntyy ja erityisesti alkuraskaudesta olo on kuin olisi jatkuvasti steroideissa. Itsellä parantuivat urheilusuoritukset merkittävästi tuona aikana.
Aika jännä. Mulla ei fyysisesti kehuttava alkuraskaus, kun oksensin ensimmäiset 16 viikkoa, mutta nyt keskiraskaudessa on tuntunut tosi voimakkaalta keho. -Ap
Liian hyvät tuet. Olet porvari nyt.
Onhan sinulla oma elämä jota tuhlaat vauvapalstalla.
Eivät sinun lapsesi ole olemassa sinua varten.