Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkääkö teidän lapset täytekakusta?

Vierailija
01.10.2008 |

Minäkin leivon hyviä täytekakkuja, ainoa, jolle ei kelpaa on meidän 3-vuotias. Ei kyllä isompikaan pienenä tykännyt.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä aina on tilattu jäätelökakku, ja sen pitää olla esim. tukkirekan tai prinsessalinnan muotoinen.

Vierailija
2/13 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina ihmettelen tuota, että lapset eivät tykkää täytekakusta. Meidän lapset on aina tykänneet ja vieraillekin on kelvannut. Kun teen tavallisen täytekakun, kostutan huolellisesti pohjan (esim. limsaa ja vettä), laitan kakun väliin oikeita marjoja, hilloa, kermarahkaa, ja päälle usein joko marjoja tai karkkeja. Joskus olen tehnyt myös Brita-kakkua, jossa on marenkipohja, ja siihenkin laittanut levyjen väliin oikeita marjoja ja kermarahkaa. Olen tehnyt myös kääretortusta erilaisia fantasiakakkuja ja nekin ovat maistuneet.

Onko se kovin yleistäkin, että kakut eivät maistu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiani on joskus oikein kehuttu siitä kun syövät kakkua, ilmeisesti joku gramma kakkua on vähentynyt vanhempien ilta-annoksista ;)

Vierailija
4/13 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itte olen myös lasten kutsuilla pannu merkille, ettei lapset syö täytekakkua. Oli kakku sitten itsetekemä, tilattu prinsessa, tai dino kakku, niin ei lapsiin uppoa.

Vierailija
5/13 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan eikä missään eikä minkäänlaista kakkua. Maistavat, jos pakotetaan.

Vierailija
6/13 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen poika syö kyllä kaikkea makeaa mahan täydeltä, mutta mun oma ei syö juuri mitään herkkuja, no jätski kyllä maistuu jos on ihan perusmakua ilman sattumia ja hilloja :)

Vierailija
7/13 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille viidelle täytekakku maistuu, ja synttäreilläkin on yleensä yksi tai kaksi kymmenestä vieraasta jotka eivät syö (itse tekemääni) täytekakkua.

Vierailija
8/13 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 5v. ja 2v. ja kyllä pääsääntöisesti tykkäävät hyvästä täytekakusta. Mutta siis puhun nyt hyvästä kakusta... Ei minullekaan maistu sellainen ällötys, jossa on kuiva pohja, välissä hilloa niukasti ja päällä kellertävää kermavaahtoa sentin väleillä pursotettuna =/ Saati sitten lapsille... Lapset siis on tottuneet kotona meheviin täytekakkuihin, joissa on muhkeat täytteet ja reilut kuorrutukset, monesti suklaata tai kinuskia tms. päällä ja välissä mansikoita, vadelmia tai mustikoita kermarahkan tai suklaa/valkosuklaamoussen tms. kera.

Vierailija
9/13 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on ns aikuisten juhlat, jossa on sitä kakkua ja muita oikeita kahvipöydän tarjottavia. Lastenkutsuilla ikävä kyllä karkit ja sipsit vie voiton kakusta.

Vierailija
10/13 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä ainakaan. ja kermavaahto kuulemma pahaa. suklaapäällysteellä menee

Vierailija
11/13 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen tietäväni miksi kakut ei kaikille lapsille maistu. He eivät ole tottuneet kakkuihin.

Meillä lapsuudenkodissa oli usein täytekakkuja koska äitini piti leipomisesta ja kokkailusta. Minä olen perinyt jauhopeukalon jo kotoa sekä lisäksi käynyt leipuri-kondiittori koulutuksen.

Suurin osa lasteni synttärivieraista on syönyt kakkua, ainoastaan yhden tytön muistan joka ei ole syönyt.

Meillä synttärivieraat jopa ottaa kakkua lisääkin. Juhlissa meillä on pöytä koreana. Kakkujen teemat vaihtelee ja teen eri makuisia ja tyyppisiä kakkuja.

Meillä on kakkuja muulloinkin kuin synttäreillä.

Omat syö muiden synttäreillä kakkua joskaan ne ei ole aina kovin onnistuneita, joskus lapset sanoo että kakku oli kuivaa tai siinä ei ollut juurikaan sokeria. Kerran olen itsekin saanut täytekakkua joka oli niin niukalla sokerilla tehty etten pitänyt. Täytteenä rahkaa ja oli todella vastenmielistä syötävää.

Vierailija
12/13 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytekakut, mutta suklaakakku sen sijaan on toivelistan ykköshitti. Kuopus 4v oppi syömään täytekakkua tänä kesänä - hän ei tykkää kermasta eikä marjoista vaan ottaa ne aina pois ja syö kakun täytteineen (ei siis syö marjoja ollenkaan muutenkaan). Esikoinen 7v. syö sit täytekakusta päällisen ja kermat ;-) eli hyvin jakavat saman palan eri osat omille lautasilleen.

Eli meillä tarjotaan kaverisynttäreillä jäätelöä mieluummin kuin täytekakkua ja aikuissynttäreillä suklaakakkua ja juustotorttua, jota molemmat lapset rakastaa. Tarjoamiset sankarin toiveiden mukaan.

Vierailija
13/13 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meidän lapset ovatkin lähes kaikkiruokaisia, eivät hekään tykkää kuivasta mauttomasta täytekakusta.

Minä olen opetellut tekemään täytekakun niin, että se maistuu aina. Ja on muuten maistunut aina myös vieraille. Noh, nyt täällä haisee vähän omakehu, mutta haiskoot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän