Kysymys kohdun laskeumasta
Olen alle 30v neljän lapsen äiti,kuopukset kaksosia. Kaikki lapset olleet syntyessään isoja. Minulla on joskus kipuja alavatsassa,varsinkin yhdynnän jälkeen. Peräpukamatkin on. Joskus yhdynnässä tulee pissa : (
Olen lievästi ylipainoinen,ja luin juuri että ylipaino pahentaa oireita. Oireet ilmestyivät vähän aikaa sektion jälkeen. Joskus sattuu kun housut painavat vatsaa.
Voisiko kyseessä olla kohdunlaskeuma? Mitä muita samantapaisia " sairauksia" on?
On kai mentävä lääkäriin.
Kommentit (5)
laitat sormen tai pari emättimeen. Normaalisti kohdunnapukan pitäisi tuntua juuri ja juuri siellä jossain tooosi syvällä niin että juuri sormi ylettyy kun oikein venyy. Kohdunlaskeumassa se kohdunnapukka luonnollisestikin laskeutuu alaspäin kohti emättimen suuaukkoa, ja vaikeissa tapauksissa tuntuu heti siinä emättimen suulla. Ja itseasiassa koko kohtukin voi tipahtaa emättimen aukosta ulos, mutta tuskin nyt sinun ikäiselläsi vielä. : )
Sinun ongelmasi on löysät lantionpohjalihakset. Sehän siihen kohdunlaskeumaankin on syynä, ei se mistään muusta syystä sieltä laskeudu. Voithan sinä käydä lääkärissä tarkastuksessa, mutta hoito on joka tapauksessa jumppa, kuten tuossa jo ehdotettiin. Noin nuorella sen kyllä pitäisi riittää, ellei sitten jotain muuta vikaa löydy.
saattaa siihen vähän laskeumaakin liittyä, mutta joka tapauksessa hoitona on 1. jumppa, 2. jumppa ja 3. jumppa!!!!! Vasta sitten jos pitkällinen ja säännöllinen lihasharjoittelu ei ole tuottanut tulosta, mietitään leikkaushoitoja. Niin ja se ylipaino pitää myös saada karistettua.