Kiinalaisia halpavaatteita myyvän Cybershopin toimitusjohtaja: Temu lienee iso syy Suomen talousahdinkoon
Kiinalaisia halpavaatteita myyvän Cybershopin toimitusjohtaja: Temu lienee iso syy Suomen talousahdinkoon
Cybershop ja Morticia -liikkeet myyvät vaatteita, joita voi ostaa myös suoraan Temusta tai Sheinistä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan Temusta tarvittaessa ja ihan sama, mitä sanotte muut. Miksi ihmeessä maksaisin jonnekin suomalaiselle marketille tai Tokmannille samoista jumppatrikoista 2-3 -kertaisen hinnan? Nekin hakee Kiinasta tuotteensa... Ei minulla ole varaa harrastaa hyväntekeväisyyttä paikallisten kauppojen eduksi. Esimerkiksi uimapuvuissa aivan upea valikoima, satoja ja satoja värejä ja kuoseja. Noin 10 Euroa kappaleelta. Miksi kävelisin Cittariin ja maksaisin siitä tylsästä mustasta 50 Euroa? Ostin sifonkimekon kesän juhliin sieltä 15 Eurolla ja todellakin menee ihan siinä kuin täältä ostetut 70 Euron mekot. Olen saanut kehuja ja mitenkään sen huonompi/laaduttomampi ole.
Sitä paitsi tätähän yritykset halusi. Tuotanto halpamaihin, jotta voidaan itse kääriä voitot. Nyt alkoi itku, kun porukka alkaa suoraan hyötymään siitä tuotannosta siellä.
Totta.
Temuilmiön syyllinen ei suinkaan ole viaton kuluttaja vaan Suomen valtio/verottaja ja suomifirmat.
Suomen sikakovan verotuksen takia kansan ostovoima on aivan nollissa, enää ei ole varaa ostaa suomesta.
Siksi kansa tilaa nyt kiinasta halvalla. Järkevää.
Eli 1990-luvulla Suomi ja EU siirsi itse tahallaan ahneuttaan tuotantonsa kiinaan. Samalla lopetettiin suomitehtaat.
Nyt kiina on kopioinut kaikki mahdolliset tuotteet ja kehittelee niitä myös nopeammni kuin kukaan muu.
Myy halvalla ja kauppa käy. Asiaa!
Siksi temu ja kumppanit nyt rulettaa ja tälle ei näy loppua.
Eurooppa yksinkertaisesti ei pärjää kiinalle/aasialle, koska eu:ssa on liian kova holhous, byrokratia ja verotus.
Eli EU itse on syyllinen vahvaan temu ilmiöön!
Eli tilataampa jatkossakin temusta -ja hyvällä omatunnolla. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mutta ovat tärkeitä työllistäjiä. Temu ja Shein ei suomalaisia työlllistä.
Joku välistävetäjä on siis tärkeä työllistäjä?
Mietippä uudelleen, niin ymmärrät että juuri nämä halpatuotteita tuovat ovat oikeasti suurin syy Suomen heikkoon taloustilanteeseen. Lähes kaikkien tuotteiden valmistus on viety halpamaihin, ja se hyödyttää lähinnä vain sitä halparoinan myyjää. Hinnat ei asiakkaalle päin juuri sitä halvempia ole olleet kuin Suomessa valmistetut. Mutta kun on totuttu valtaviin katteisiin, ei ole enää mahdollista että menetetty valmistus tulisi takaisin Suomeen.
Toki Kiinassakin on useita tehtaita ja samassakin tehtaassa voi raaka-aineet vaihdella sen mukaan onko ostajalla mahdollisuutta vaikuttaa miten riskillä haluaa mennä.
Suomalaisten pitäisi omaksua samanlainen kulttuuri kuin romaneilla eli joka päivä pukeudutaan kansallispukuun. Ja ainoastaan käsintehtyyn. Miehille ja naisille. Siinä syntyy työpaikkoja käsityöläisille.
Kiitos temun ja muiden halpakauppa-alustojen, kuluttajista on tullut entistä viisaampia ja vaativat yrityksiltä enemmän. Enää ei riitä, että tilaa Kiinasta rätin eurolla, jota myy 20x kalliimalla Suomessa. Jos he haluavat pärjätä markkinoilla, heidän on pakko tarjota jotain, mitä näistä alustoilta ei voi saada. Paitsi ehkä kopioversiot, mutta se ole sama kuin aito tuote.
Vierailija kirjoitti:
En osta temusta jos olisi rahaa niin paljon että voin ostaa se 1e tuotteen 10 eurolla.
Temu ym ei ole ongelma vaan ongelman seuraus eli ihmisillä ei ole rahaa.
Paskapuhetta. Ihmiset osaa kyllä valehdella taitavasti, ennen kaikkea itselleen. Suurin osa omista tutuista jotka Temuttaa on ylempää keskiluokkaa ja pari on miljonääriä. Ne jotka on pienituloisia, omistaa ihan käsittämättömän määrän kaikenlaista turhaa niin että vieraillessa itseä alkaa ahdistamaan kaikki se epämääräinen sisustustavara esimerkiksi. Liki jokaisella on varaa ostaa myös Suomesta tuote, mutta kun Kiinasta saa halvemmalla niin ahneus iskee ja tilataan sieltä. Suomalaisilla on keskimäärin aivan liikaa vaatteita, elektroniikkaa, kosmetiikkaa, koristeita ja astioita tarpeeseen nähden. Kun on vain niin kiva ostella. Suomalaiset myös valittaa jatkuvasti kun rahaa ei ole, mutta ei nähdä että ne omat rahat menee siihen kaikkeen kertakäyttöiseen rojuun ja sisustuksen sekä tyylin vaihtamiseen monta kertaa vuodessa sen sijaan että ostettaisiin kestävää ja laadukasta niin ettei jatkuvasti tartte olla ostoksilla. Osalla vaikuttaa myös poliittinen mielipide ja kasvatus - esim. Ei voi esim. ostaa jotain design-tuotetta kun niin ei sovi työläisperheessä tehdä. Surettaa myös se että sillä ei nähdä arvoa että joku tutkii tuotteiden laadun ennakolta, varmistaa että löytyy EU:n vaatimat sertifikaatit ja tuo työtä Suomeen. Verkkokauppojakin löytyy myös suomalaisia eli ei tartte välttämättä mennä mihinkään kivijalkaliikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan Temusta tarvittaessa ja ihan sama, mitä sanotte muut. Miksi ihmeessä maksaisin jonnekin suomalaiselle marketille tai Tokmannille samoista jumppatrikoista 2-3 -kertaisen hinnan? Nekin hakee Kiinasta tuotteensa... Ei minulla ole varaa harrastaa hyväntekeväisyyttä paikallisten kauppojen eduksi. Esimerkiksi uimapuvuissa aivan upea valikoima, satoja ja satoja värejä ja kuoseja. Noin 10 Euroa kappaleelta. Miksi kävelisin Cittariin ja maksaisin siitä tylsästä mustasta 50 Euroa? Ostin sifonkimekon kesän juhliin sieltä 15 Eurolla ja todellakin menee ihan siinä kuin täältä ostetut 70 Euron mekot. Olen saanut kehuja ja mitenkään sen huonompi/laaduttomampi ole.
Sitä paitsi tätähän yritykset halusi. Tuotanto halpamaihin, jotta voidaan itse kääriä voitot. Nyt alkoi itku, kun porukka alkaa suoraan hyötymään siitä tuotannosta siellä.
Totta.
Temuilmiön syyllinen ei suinkaan ole viaton kuluttaja vaan Suomen valtio/verottaja ja suomifirmat.
Suomen sikakovan verotuksen takia kansan ostovoima on aivan nollissa, enää ei ole varaa ostaa suomesta.
Siksi kansa tilaa nyt kiinasta halvalla. Järkevää.
Eli 1990-luvulla Suomi ja EU siirsi itse tahallaan ahneuttaan tuotantonsa kiinaan. Samalla lopetettiin suomitehtaat.
Nyt kiina on kopioinut kaikki mahdolliset tuotteet ja kehittelee niitä myös nopeammni kuin kukaan muu.
Myy halvalla ja kauppa käy. Asiaa!
Siksi temu ja kumppanit nyt rulettaa ja tälle ei näy loppua.
Eurooppa yksinkertaisesti ei pärjää kiinalle/aasialle, koska eu:ssa on liian kova holhous, byrokratia ja verotus.
Eli EU itse on syyllinen vahvaan temu ilmiöön!
Eli tilataampa jatkossakin temusta -ja hyvällä omatunnolla. Kiitos.
Totta, mutta kyse ei ole vain edullisemmista hinnoista, vaan paremmasta valikoimasta, johon kuuluu myös paljon sellaisia tuotteita, joita ei saa suomalaisista kaupoista.
Kun mua ei kerran haluta ottaa töihin minnekään niin en anna rahojani suomalaisille yrityksille vaan mieluummin Temuun yms. Ei näin työttömänä muutenkaan ole rahaa Suomituraanikrääsään. Sitä saa mitä tilaa. Tällä tavalla kostan.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kun ihmetellä että suomalaiset tilaa Temusta. En ole koskaan tilannut enkä tilaa jatkossakaan.
No osta sitten Suomesta ja maksa samasta tuotteesta kolminkertainen hinta. Ei sun typeryytesi muita haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Elämän voi elää viettämällä miettien miten kaikki vain vetää välistä ja kuinka ITSE pääsee hyötymään kaikesta maksimaalisesti, tai sitten miettiä mikä tekee yhteisön ja yhteisen maan ja toimia sen mukaa.
Täällä suomessa vähät välitetään vähävaraisista ja heitä haukutaan netissä 24/7 joten pask at yhteisöstä ja "yhteisestä" maasta. Tilaan Temusta niin kauan kun tässä maassa äänestetään PersKokkareita.
Elämän voi elää viettämällä miettien miten kaikki vain vetää välistä ja kuinka ITSE pääsee hyötymään kaikesta maksimaalisesti, tai sitten miettiä mikä tekee yhteisön ja yhteisen maan ja toimia sen mukaa.