Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 52-vuotias mies tosiaan ikäloppu työelämän kannalta?

Vierailija
02.08.2026 |

Haluaisin vaihtaa vielä kerran työpaikkaa mutta tilanne näyttää todella huonolta vaikka olen korkeakoulutettu ja alallani hyvinkin pätevä. Näytän kuulemma vähän yli 40-vuotiaalta.

Vielä 2 vuotta sitten minulle tuli jatkuvasti työtarjouksia Linkedinissä, nyt ei tule enää mitään muuta kuin osta konsultilta tai firmalta x sitä tai tätä.

Onko tosiaan näin, että Suomessa yli 50-vuotias on pelkkää roskaa? Eläkeikään on vielä ainakin 15 vuotta.

Onneksi on vielä saman ikäinen vaimo, jos hän jättäisi niin palstan mukaan minut kärrättäisiin vanhainkotiin ja köytettäisiin pyörätuoliin.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomna naisvaltaisella alalla ja laitosohjaajana olen saanut käytännössä valita työpaikkani 28 vuoden ajan. Miehiä on niin harvassa.

M52

Juu, lastensuojelu, kehitysvamma, päihdekuntotus ym. laitokset ja ympärivuorokautinen toiminta, niin miehenä sut otetaan heti. Jo ihan rajaamistilanteet suorastaan vaatii miehistä läsnäoloa. Toki joiltakin kamppailuljai kokemusta omaavilta naisiltakin sujuu. Siis tilanteet, joissa puhejudo ei enää riitä.

Juuri niin hoitamaan sen fyysisen ja vaarallisen työn että "likat" pääsee kahville juoruamaan.

Vaikka niin. Näkyy myös palkassa etenkin yksityisellä puolella.

Vierailija
62/67 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun alallani miehet tekevät töitä yhtä pitkään kuin naisetkin. Minulla on kollegoita jotka ovat syntyneet 1940-luvun alussa ja jopa 1930-luvun lopussa.

Älä naurata. Vuonna 1940 syntynyt on nyt 86-vuotias ja 1930-luvulla syntynyt vielä vanhempi. Millähän alalla yli kasikymppiset on töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta ja ammatista. Joillain aloilla jo 40 v. on ongelmajätettä.

Vierailija
64/67 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäinen työnhakija olen enkä ollut varmaan kymmeneen vuoteen päivääkään töistä pois sairauden takia.

Vierailija
65/67 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli viiskymppisen työttömän on todella vaikea saada töitä. Tiedän sen kokemuksesta.

M.55

On tämäkin. Minun minimieläkeikä hieman alle 67 vuotta. Paina tässä sitten duunia jos kukaan ei palkkaa enää viisikymppisenä....

Sinänsä kelpaisi sama kuin buumereille että eläkeputkeen pääsisi 55+ vuotiaana

Vierailija
66/67 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin työeläkkelle 2021 silloin normalissa 63v9kk iässä ei tullut mistään työtarjouksia "tulla palkolliseksi" mutta olin silloin jo ollut sivutoiminen yrittäjä noin 12 vuotta joka muuttui kokopäivätyöksi. En ole ikinä mainostanut palveluitani mutta säpinää piisaa ihan mukavasti. Tänä vuonna olen ensimmäisen puolen vuoden aikana laskuttanut saman verran kun edellisenä vuonna kokonaan. Ei passaa valittaa. Täytyy toivoa että terveyttä piisaa.

Vierailija
67/67 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä käy kaksi eläkkeelle jäänyttä lääkäriä töissä viikon silloin tällöin mikä on hieno juttu näin kesän aikana. Se on varmaan koulutuksesta ja osaamisesta kiinnin onko töitä tarjolla kun alkaa tulla ikää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme