Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei enää jaksa kantaa kauppakasseja vaan kaikilla kärry, johon ruuat laitetaan. Sit sitä vedetään perässä.

Vierailija
02.08.2026 |

Mielipiteitä?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei todellakaan ole perässävedettäviä kärryjä. Itse en ole nähnyt kuin ehkä pari vuotta sitten jollakin vanhuksella sellaisen. 

Jospa jättäisit ap liioittelut sikseen ja kantaisit ihan itse vain rauhassa kassisi. Oletkohan sekottanut nyt kauppakassit ja turistien vetolaukut keskenään. 

Vierailija
42/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt vetokärryjä vain iäkkäillä ihmisillä. Vanhemmiten tulee kulumia olkapäihin ja painavan kassin kantaminen koskee.

ja katinkontit, olen yli 70v ja kannan aivan kevyesti 29kg kauppakassin jos tarvitsee.

Eikä ole mitään "olkapää" kipuja.

Aina siihen asti kunnes saat tyrän. Omaa järkeäänkin voi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä noita kasseja myydään? Olisi kyllä kätevä, mutta ei ole osunut missään silmiin  

Katsele netin valikoimia! Itse tilasin saksalaisen vähän peruskärryä "tyylikkäämmän" kärryn. Verraton kauppamatkalla ja kulkee kevyesti niin talven tuiskuissa kuin kesän helteissä (sisus pakasteita varten). Muovikoukut, että voi ripustaa kaupan ostoskärryn ulkopuolelle. Palvellut jo kymmenisen vuotta eikä ole mennyt miksikään.

Isommissa laukkuliikkeissä voi myös olla , Ystäväni osti aikoinaan Stockmannilta omansa.

Reisenthel?

Vierailija
44/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt vetokärryjä vain iäkkäillä ihmisillä. Vanhemmiten tulee kulumia olkapäihin ja painavan kassin kantaminen koskee.

ja katinkontit, olen yli 70v ja kannan aivan kevyesti 29kg kauppakassin jos tarvitsee.

Jotkut ovat tehneet ikänsä kuluttavaa työtä tai saaneet työtapaturman. Joillakin ei ole kahta kättä tai voi olla jokin sairaus, ettei käsi toimi tms. Olisiko vaan niin, että ihmisillä on niin erilaisia tilanteita? Jos sinä et ole koskaan vaikka käynyt esikoulua, se ei tarkoita sitä, ettei kukaan muukaan olisi. 

Aloitus on trolli. Se on palstan vakitrollaaja, etkö tunnista tyyliä. Voi olla vaikka ylläpito ,joka noita työntää hiljaiseen aamuun.

Vierailija
45/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut selkäsairaus kolmekymppisestä lähtien. Lähempänä neljääkymppiä se alkoi pahenenaan. Myöhemmin on tullut muita vaivoja. On krooniset kivut. Olen osatyökyvytön. Ei ole autoa. Mitäpä luulet miksi kärry on tarpeellinen?

Vierailija
46/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mummot taas yhdessä ketjussa 😂

Vierailija
47/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat paljon kätevämpiä kuin tavalliset kassit, varsinkin jos tekee enemmän ostoksia kerralla eikä ole autoa käytössä. Ennen kannoin repun ja ehkä jopa 4 eri kassia, kaksi olkapäillä ja kaksi kädessä. Nyt saan kaikki ostokset samaan kärryyn ja toinen käsi jää vielä vapaaksi. Ja ei, en ole vanhus. En vain tahdo tehdä kaikesta itselleni mahdollisimman vaikeaa enkä halua ravata jatkuvasti kaupassa.

Sama täällä! Euroopassahan noita kärryjä näkee nuoremmallakin väellä. Itselläni on aika style musta jossa on tehosteena hieman seeprakuviota, silleen tyylikkäästi. Ulkomailta ostettu. En oikeastaan edes ymmärrä miksi ne täällä Suomessa mielletään vain vanhojen ihmisten apuvälineiksi. On tosi paljon kivempaa raahata ostoksia kärryllä kuin kauppakasseja kanniskellen. 

Vierailija
48/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut selkäsairaus kolmekymppisestä lähtien. Lähempänä neljääkymppiä se alkoi pahenenaan. Myöhemmin on tullut muita vaivoja. On krooniset kivut. Olen osatyökyvytön. Ei ole autoa. Mitäpä luulet miksi kärry on tarpeellinen?

Voi kyynel 😢. 

Vierailija
49/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa maailmassa hyvinkin yleinen väline jopa nuoremmilla. Täällä on sitä muovikassi porukkaa.

Vierailija
50/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kärry? Lähipiirissä ei yhtään enkä muista milloin sellaisen olisin kaupassa nähnyt.

Taidat asua palvelutalossa.

Vierailija
51/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat tehneet ikänsä kuluttavaa työtä tai saaneet työtapaturman. Joillakin ei ole kahta kättä tai voi olla jokin sairaus, ettei käsi toimi tms. Olisiko vaan niin, että ihmisillä on niin erilaisia tilanteita? Jos sinä et ole koskaan vaikka käynyt esikoulua, se ei tarkoita sitä, ettei kukaan muukaan olisi. 

Pystytkö nyt olemaa. vai tarvitaanko ambulanssia?

Rauhoitu nyt.

Vierailija
52/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KERRAN  VIELÄ

Miksi ihmeessä menette noihin päivänselviin trollauksiin kerta toisensa jälkeen. Ettekö oikeasti tunnista tota riitaa haastavaa tyyliä. 

Vierailija
53/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KERRAN  VIELÄ

Miksi ihmeessä menette noihin päivänselviin trollauksiin kerta toisensa jälkeen. Ettekö oikeasti tunnista tota riitaa haastavaa tyyliä. 

Eivät näköjään tunnista provoa.

Vierailija
54/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Espanjassa noita on käytetty iät ajat. Kassojen ulkipuolella säilytyslokeroiden vieressä on ketjuja, joihin kärryn voi ankkuroida ostoskierroksen ajaksi ja ottaa sitten kassalle täytettäväksi tai viedä maksetut ostokset sen luo ja täytellä kaikessa rauhassa.

Vierailija
55/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat paljon kätevämpiä kuin tavalliset kassit, varsinkin jos tekee enemmän ostoksia kerralla eikä ole autoa käytössä. Ennen kannoin repun ja ehkä jopa 4 eri kassia, kaksi olkapäillä ja kaksi kädessä. Nyt saan kaikki ostokset samaan kärryyn ja toinen käsi jää vielä vapaaksi. Ja ei, en ole vanhus. En vain tahdo tehdä kaikesta itselleni mahdollisimman vaikeaa enkä halua ravata jatkuvasti kaupassa.

Mistäpä olet löytänyt noin tilavan vetolaukun? Eihän noihin kauppareissuihin tarkoitettuihin perusvetolaukkuihin näytä mahtuvan kuin yksi kaupan muovikassillinen kamaa.

En käyttänyt muovikasseja. Otin ennen kauppareissulle mukaan repun ja yksittäisiä kestokasseja. Nyt pärjään pelkällä kärryllä. Nätisti pakkaamalla saa tavarat hyvin mahtumaan ja on helppo viedä. Ja tosiaan niin kuin joku kertoi, myös kookkaampia postipaketteja pystyy hakemaan helposti, jos on tarve. Niistähän saa yleensä kassin irti, jolloin se toimii pienenä nokkakärrynä. 

Vierailija
56/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mummot taas yhdessä ketjussa 😂

30v lapseton mummo ilmoittautuu

Vierailija
57/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Rollser merkkinen ollut jo kymmenen vuotta, enkä pois antaisi, reppuakin kannan jos tarvetta, en näe mitään syytä raahata painavia ostoskasseja.

Vierailija
58/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KERRAN  VIELÄ

No, älä huoli, sillä nuo trollaukset saattavat käynnistää hyvän keskustelun. 

Vierailija
59/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin vetokärryn 36 vuotiaana, kun ei huvittanut kantaa koko perheen (2+2+lemmikit) ruokia kahta kilsaa kotiin.

Silloin ei vielä ollut tilausvaihtoehtoa kuin kokeellisesti.

Kärryjä saa marketeista. Mä ostin parhaimman Ikeasta. Tarpeeksi iso, suuret (vaihdettavat) pyörät ja värikäs.

Kulkee kaupassa hyvin perässä, kun siinä on se vetoaisa. Joskus nostin kärryyn ja siinä kulki samalla.

Nykyään tilaan verkkokaupasta, mutta 15 vuotta erilaiset vetokärryt palveli mun perhettä, kun dösä ei vieläkään tuu kilsaa lähemmäs. Eipä tarvinnut maitoja ja vichyjä kanniskella, kun näppärästi tuli kärryssä. Yleensä oli reppukin käytössä ja kestokassi.

Vantaa

Vierailija
60/97 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä nivelrikko peukalon tyviniveliin. Osalla viisikymppisistäkin on se.

Kyllä se nivelrikko tulee muihinkin niveliin

t.  4  tekoniveltä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi