Iso riita seksistä. Mies uhkaa nyt mennä vieraisiin
Minulla alkaa olla perimenopaussi ja s*ksi ei oikein enää niin sytytä. Miehen mieliksi kuitenkin koitan kerran tai kaksi kuussa suostua siihen ja mies saa ensin hieroa minua sitten viedä sen loppuun kun makaan mahallani. No viimeksi mies lopetti kesken ja sanoi, että minun pitäisi kääntyä ympäri. Sanoin, että en todellakaan, tee loppuun asti. No hän siinä koitti, mutta lopulta sanoi, että ole järkeä jatkaa. En ollut kostunut kyllä yhtään enkä enää kostukaan oikein ollenkaan. Ihmettelin, että miksi mies noin lopetti ja sanoin sitten ehkä vähän ajattelemattomasti, että en tarvitse enää mitään seksiä, ei ole kiinnostanut vähään aikaan. Mies sanoi vain jaa ja alkoi nukkua. Nyt sitten mies avautui, että jos en kerran enää halua niin hän ei kuitenkaan aio lopettaa ja seksiä saa kuulemma myös muualta. Aikoo siis pettää? Miten tästä nyt eteenpäin?
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos mies hakee seksinsä muualta, jos ei itse sitä edes halua? Sama kun vaatisi että jos itsellä ei ole nälkä, on toisenkin oltava syömättä.
Mitä väliä? Joillakin se seksi nyt sattuu olemaan sellainen asia, että sitä tehdään vain puolison kanssa. Helpottaa varmasti jo hukassa olevia seksihaluja, jos toinen on kiinnostunut myös muista sillä silmällä.
Tässä tapauksessahan puoliso ei halua sitä tehdä puolisonsa kanssa. Luultavasti ei enää tulevaisuudessakaan halua yhtään sen enempää. Avoimia suhteita on maailma pullollaan eikä siinä mitään.
Niin? Ei halua ja haluttomuudelle on syynsä. Puoliso haluaisi muita... Itselleni se kyllä olisi ihan eron paikka. Jos mieheni olisi halunnut seksiä joltain muulta naiselta, kun kärsin haluttomuudesta raskauksien, imetysten, pikkulapsiajan kuormituksen ja unettomuuden takia, niin heippa vaan ikuisesti. Kiva, että pani kuitenkin paksuksi ja se arvostus loppui siihen.
Onneksi minulla on kuitenkin upea mies, jota haluan nyt pikkulapsiajan jälkeen mielettömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n miehellä on nytten neljä vaihtoehtoa käytettävissään:
1. sopeutua tilanteeseen
2. hakea seksi muualta ap:n luvalla
3. hakea seksi muualta omalla luvalla
4. erota
Eihän ap voi edes loukkaantua, jos mies valitsee vaihtoehdot 2 tai 3, koska ap ei ole edes kiinnostunut seksistä eikä miehensä tarpeista. Tuossa tilanteessa valitsisin ehdottomasti vaihtoehdon 4. MItä töllasella kiukuttelevalla ja pihtaavalla naisella viriili mies tekee? Ei mitään. Kyllä maailmassa halukkaita naisia löytyy. Tai niitä, jotka huolehtivat omasta halukkuudestaan esim. lääkärin avulla. Ap joutaa luiskaan!
5, avata suhde. Kummallakin saa olla muita suhteita vanhan lisäksi. Seksi tai muu tarve tyydytetääm muiden kanssa.
Ei voi olla validi vaihtoehto täätässäs, koska ap on jo kertonut, että sitä ei seksi kiinnosta eikä haluja ole. Onko sulla tähän vielä jotain lisättävää?
Ei ole sanonut, että seksi ei kiinnosta. On todennut, että halu on vähentynyt.
Siihen voi olla monta syytä ja se saattaa vielä muuttua.
Öö. Avauksesta. "Seksi ei kiinnosta, eikä oikeastaan ole kiinnostanut pitkään aikaan". Ihan kirjaimellisesti kun luet tuolta.
Ei kannata olettaa, että tällä palstalla kaikki ymmärtäisivät lukemansa.
Pääasia, että pääsee sanomaan mielipiteensä, vaikka, ei edes tajua mitä keskustellaan.
Kannattaa tosiaan opetella lukemaan.
Suora sitaatti: "sanoin sitten ehkä vähän ajattelemattomasti, että en tarvitse enää mitään seksiä, ei ole kiinnostanut vähään aikaan."
Aiemmin kertoo, että kiinnostus vähän laskenut. Ei siis kokonaan.
Eli tarinan mukaan miehelleen sanoi vaan että ei huvita eikä ole kiinnostanut aikoihin. Se suhde ei varmaan mammapalstalle puhumisesta parane vaan miehelle olisi pitänyt se tilanne avata jos haluaisi hänenkin tietävän, että jotain on muutettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Seksin lopettajat: mitä muita asioita päätätte yksin toisenkin puolesta? Asuinpaikan? Yhteiset velat? Lapsien määrän? Entä millä muilla tavoin pidätte puolisonne hyvinvoinnista huolta ja osoitatte rakkautta? Yritän ymmärtää, mikä se logiikka on, jolla joku ajattelisi suhteen voivan pysyä hyvänä noin, näinkö voi hyvä suhde ollakaan vaan enemmän rahojen tms vuoksi yhdessä olemista ..
Päätämme kaiken ja vihaamme miehiä
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti monen mielestä ns oikea vastaus on sanoa että joo mies on kusipää, jatka sinä ap vaan ilman hoitoja ja mukavasti sohvalla pihdaten. Kumppani on onneton, mutta hei pieni hinta siitä, ettei tarvitse itse avata suutaan omista tarpeistaan missään rakentavassa hengessä. Tai erota.
"Et hoitanut x kertaa vauvaa siivonnu ja muutenki oot ärsyttävä, niin nytpä pistänki jalat ristiin! Tietenkään en aio sanoa mikä oikeasti vaivaa tai jos olisi jotain apua, hakea sitä, kunhan näen että olet yhtä kitkerä kuin minäkin, sitä se rakkaus on!!*
Kyse on enemmänkin siitä että mies on valmis tuhoamaan suhteen noin pienen ja todennäköisesti väliaikaisen asian vuoksi.
Kyllä ainakin oma suhde on niin paljon muutakin kuin seksi, että yhden kuivan kauden ei pitäisi sitä romuttaa. Toki tämä ongelma ylipäätään vaatisi molemminpuolista keskustelua. Pidän myös vähän outona, että mies ylipäätään haluaa seksiä, jos nainen ei siitä selkeästi nauti, vaan kokee sen jopa kivuliaana kuivuuden vuoksi.
Eipä parisuhteessa oikein ole mitään järkeä ilman seksiä. Mieluummin sitä sitten yksin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne seksihalut lopu jos nainen tulee aidosti kuulluksi ja nähdyksi. Keski-iän seksielämä rakennetaan nuorempana. Jos mies on tottunut saamaan pillua vaik ei laittais tikkua ristiin naisen hyvinvoinnin eteen, keski-iässä seksi loppuu.
Vaihdevuodet kyllä vaikuttaa. Se on hormonaalista, ja varmasti yksilöllistä miten paljon vaikuttaa, mutta siihen haluttomuuteen ei auta vaikka mies tekisi mitä taikatemppuja tahansa. Oikeastaan ei edes ole halusta kiinni, vaan elimistön kyvystä. Limakalvot ohenee ja haurastuu, eikä vaan enää kostu. Edes masturboiminen ei välttämättä onnistu. Mulla meni näin pahaksi, mutta hormonikorvaushoito korjasi tilanteen.
Kaikki eivät saa hormonikorvaushoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos mies hakee seksinsä muualta, jos ei itse sitä edes halua? Sama kun vaatisi että jos itsellä ei ole nälkä, on toisenkin oltava syömättä.
Seksin puutteeseen ei kuole että sikäli tuo vertaus ontuu. Jos pettää on l u t k a. Mieskin voi olla ja usein onkin saastainen petturil u t k a
Kutsu sitä millä nimellä haluat, mutta seksi on perustarve. Ihmisen keksimä juttu, että siinä on jotsin älyttömän pahaa, jos harrastaa seksiä jonkun muun kuin puolison kanssa. Pahaa se on silloin, jos sen tekee salaa selän takana, mutta jos toinen ei edes HALUA, niin sehän on sitten ihan vittumaisuutta vaatia että toinen ei saa tyydyttää tarpeitaan muuallakaan. Mikä se haitta siinä oikeasti on? Millä tavalla on parempi, että tietää että mies kyllä haluaisi käydä hakemassa seksiä muualta, mutta ainoastaan siksi ei sitä tee, että vaimo kieltää. Luulisi että siinä tilanteessa on ihan sama tapahtuuko fyysinen akti vai ei, kun tunnetasolla mies kuitenkin haluaisi, ja vaimo tietää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti monen mielestä ns oikea vastaus on sanoa että joo mies on kusipää, jatka sinä ap vaan ilman hoitoja ja mukavasti sohvalla pihdaten. Kumppani on onneton, mutta hei pieni hinta siitä, ettei tarvitse itse avata suutaan omista tarpeistaan missään rakentavassa hengessä. Tai erota.
"Et hoitanut x kertaa vauvaa siivonnu ja muutenki oot ärsyttävä, niin nytpä pistänki jalat ristiin! Tietenkään en aio sanoa mikä oikeasti vaivaa tai jos olisi jotain apua, hakea sitä, kunhan näen että olet yhtä kitkerä kuin minäkin, sitä se rakkaus on!!*
Seksikö se tärkein asia on tuossa kohtaan? Niin helvetin tärkeää, että mies olisi valmis panemaan toista naista?
Vierailija kirjoitti:
Eipä parisuhteessa oikein ole mitään järkeä ilman seksiä. Mieluummin sitä sitten yksin on.
Olen pahoillani puolestasi, jos parisuhteesi ovat olleet niin huonoja, että niissä ei ole ollut järkeä ilman seksiä :/
Vierailija kirjoitti:
Ok. Kyllä itselläni moni asia tulee ennen seksiä parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole pettämistä. Mies rakastaa sinua edelleen ja tyydyttää seksuaalisen tarpeen toisen kanssa. Nämä muualta haetut ovat vain pelkkkiä panoaukkoja miehellesi, samalla tavalla kuin tekopimperot.
Saako nainen myös mennä rauhassa vieraisiin jos miestä ei enää seksi kiinnosta? Vai koskeeko vain miehiä?
Miksi ei saisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oma suunnitelmasi? Lopettaa kahden ihmisen seksielämä kun itseä ei enää huvita?
Niin no ei kiikkustuolissa vanhana enää sen kautta eletä. Kyllä se parisuhde lähtee muista asioista.
Kiikkustuoli-iässä muistellaan elettyjä hyviä hetkiä niin kauan kuin niitä muistaa. Altshaimerkn kourissa eletään lapsuusaikaa uudestaan läpi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Joillakin se seksi nyt sattuu olemaan sellainen asia, että sitä tehdään vain puolison kanssa. Helpottaa varmasti jo hukassa olevia seksihaluja, jos toinen on kiinnostunut myös muista sillä silmällä.
Tässä tapauksessahan puoliso ei halua sitä tehdä puolisonsa kanssa. Luultavasti ei enää tulevaisuudessakaan halua yhtään sen enempää. Avoimia suhteita on maailma pullollaan eikä siinä mitään.
Sovitusti avoimet suhteet ovat erittäin harvinaisia. Silloin kun ne toimivat/ontuvat jotenkuten, ovat kaikki osapuolet seksuaalisia ja samaa tasoa seksuaaliselta markkina-arvoltaan (SMV).
Tilanne jossa mies on naimisissa seksuaalisuutensa vaihdevuosien takia menettäneen wanhusnaisen kanssa ja on lisäksi avoimessa suhteessa nuoremman kuuman kaunottaren kanssa, on aina ja varmasti erittäin lyhytikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani puolestasi, jos parisuhteesi ovat olleet niin huonoja, että niissä ei ole ollut järkeä ilman seksiä :/
Siia tämä. Olen jotenkin järkyttynyt, että näin ajattelevia ihmisiä on olemassa. Nämä ovat ilmeisesti juuri niitä, jotka uhkailevat pettämisellä ja pettävät, jos toisella on haluton kausi. Seksi vaan on tärkeää, muusta viis.
Kyllä miehellä joku reikä täytyy olla mihin munansa tunkee. Sitten vaan hakemaan nuorempia naisia jos sinua ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksikö se tärkein asia on tuossa kohtaan? Niin helvetin tärkeää, että mies olisi valmis panemaan toista naista?
Ei pelkkä seksi, lisäksi se, että on ylipätään kiinnostunut toisen tarpeista ja haluaa olla hyvä puolisolleen. Rakastan miestäni ja mulle olisi hirveä ajatus, että minun haluttomuuden vuoksi hänkin joutuisi olemaan ilman. Mutta itsekkäille ihmisille koska seksi ei ole itsellä mielessä, niin silloin se ei ilmiselvästi ole tärkeää, ei edes kunnollisen kommunikaation arvoista ja mies kärsikööt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole pettämistä. Mies rakastaa sinua edelleen ja tyydyttää seksuaalisen tarpeen toisen kanssa. Nämä muualta haetut ovat vain pelkkkiä panoaukkoja miehellesi, samalla tavalla kuin tekopimperot.
Saako nainen myös mennä rauhassa vieraisiin jos miestä ei enää seksi kiinnosta? Vai koskeeko vain miehiä?
Ihan jokaisen oma asia.
Siis nainen makaa mahallaan ja odottaa miehen hoitavan hommat, vaikka kyseistä naista ei selvästikään paskaakaan kiinnosta? Joo. Erotkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin puutteeseen ei kuole että sikäli tuo vertaus ontuu. Jos pettää on l u t k a. Mieskin voi olla ja usein onkin saastainen petturil u t k a
Ei kuole ei. Mutta parisuhde ilman seksiä on pelkkä kaverisuhde. Myöskään petetyksi tulemiseen ei kuole. Eikä avioeroon.