Pillerit sinkulla
Mitenköhän moni sinkkunainen syö pillereitä ehkäisyn vuoksi?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten kukaan tietoinen ihminen syö hormonaalisia pillereitä.
Pidän niin luonnonvastaisena että hui kauhea.
Heti, kun vaikeisiin kuukautiskipuihin kehitetään muuta hoitoa, niin voin toki kokeilla. Ei, särkylääkkeet ei tässä auta.
Nyt syön pillereitä pitääkseni kuukautiset pois, ja pysyäkseni toimintakykyisenä. Eli tässä kohtaa pillerit on ehkäisyn sijasta lääkehoitoa.
Kuukautisista ei ole normaalia kokea suurta kipua. Jos kivunsietokyky on 0, se voi toki tuntua todella suureltakin. Liikunta auttaa tässä, opettaa kehoa sietämään normaalia elämän rasitusta ja tehostaa aineenvaihduntaa, joka helpottaa kaikkea olemista ja elämää.
Näin kuvailee ihminen, jolla ei ole koskaan ollut vaikeita kuukautiskipuja.
Niin ei ole koska äitilinjani ja minä olemme kaikki eläneet suhteellisen luonnonmukaisesti syöden niukasti ja liikkuen paljon. Kuukautiskivut eivät ole normaaleja vaan johtuvat sairaalloisesta elämäntavasta.
Jumala ei ole luonot ihmistä vialliseksi, rikkinäiseksi, sairaaksi. Teollisuus on tehnyt ihmisestä sellaisen.
Olet sattunut voittamaan geenilotossa kivuttomat kuukautiset. Onnittelut siitä.
Ihan sama mikä on lottonumero, jokainen voi pudottaa painonsa normaaliin ja liikkua terveellä tavalla kehoonsa rajoittaen. Miljonääriksikin voi tulla omilla ansioillaan sen sijaan että itkee vesilätäkössä, kun ei perinyt miljoonaa.
Älä jaksa. Tuhansia vuosia naiset ovat kärsineet runsaista ja kivuliaista kuukautisista silloin kun eivät ole olleet raskaana. Vaikka sinä et niistä kärsi niin miljoonat naiset kärsivät oli painoindeksi mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti, kun vaikeisiin kuukautiskipuihin kehitetään muuta hoitoa, niin voin toki kokeilla. Ei, särkylääkkeet ei tässä auta.
Nyt syön pillereitä pitääkseni kuukautiset pois, ja pysyäkseni toimintakykyisenä. Eli tässä kohtaa pillerit on ehkäisyn sijasta lääkehoitoa.
Kuukautisista ei ole normaalia kokea suurta kipua. Jos kivunsietokyky on 0, se voi toki tuntua todella suureltakin. Liikunta auttaa tässä, opettaa kehoa sietämään normaalia elämän rasitusta ja tehostaa aineenvaihduntaa, joka helpottaa kaikkea olemista ja elämää.
Voi miten tykkäisin katsoa sivusta jos saisit kokea ne kivut mitä minä olen kokenut kuukautisista. Ja ei, liikunta ei auttanut pätkääkään niihin, vaikka minulle terveydenhuollossakin niin väitettiin.
Tuhansia vuosia naiset ovat ahtaneet kehoihinsa epäruokaa, olleet liikkumatta ja lihoneet.
Mietipä nyt. 30km kävelyä yhtä ateriaa vastaan. Sitten kun olet jalostanut kehosi tuohon kuntoon niin soitellaan taas "menkkakivuista". Muuten ei tarvitse soitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miten tykkäisin katsoa sivusta jos saisit kokea ne kivut mitä minä olen kokenut kuukautisista. Ja ei, liikunta ei auttanut pätkääkään niihin, vaikka minulle terveydenhuollossakin niin väitettiin.
Mistäs sinä tiedät kuinka paljon kipuja olen kokenut kun en ole niitä vältellyt vaan ilolla ne keholleni vastaanottanut mm. säännöllisen liikunnan, urheilun, paaston ja esim. luomusynnytyksen muodossa. Valehtele vaan itsellesi lisää. Tiedät että totuus on se, että elintapasi sairastuttavat sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sinä tiedät kuinka paljon kipuja olen kokenut kun en ole niitä vältellyt vaan ilolla ne keholleni vastaanottanut mm. säännöllisen liikunnan, urheilun, paaston ja esim. luomusynnytyksen muodossa. Valehtele vaan itsellesi lisää. Tiedät että totuus on se, että elintapasi sairastuttavat sinut.
Sinähän tässä itsellesi valehtelet. Endometrioosi ei katso kenelle se tulee, voit olla terveyden esikuva ja silti sairastaa sitä. Minulla on epäily siitä ja kirjaimellisesti ne kivut olivat pahimmillaan sitä että et voinut kun vain maata sängyssä ja itkeä, se lamaannuttaa sinut. Särkylääkkeetkään eivät kaikilla auta, minä olen yksi heistä.
Tasan ainoa helpotus on ollut minipillerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole sinkkuna syönyt e-pillereitä, koska en nai siellä ja täällä, vaan seksiä harrastetaan vain sellaisen kanssa, jonka kanssa ollaan myös suhteessa.
Minä en ainakaan ota suhteeseen ilman koeajoa.
Jee, ilmainen hyväksikäyttö jotta pääsee ilmaisen hyväksikäytön suhteeseen. Miksi kukaan hakisi ilmaisen s eksiorjan paikkaa, eli "suhteeseen" kanssasi? Pimeää touhua.
Itse aina varmistan ennen TInder treffejä chatissä että ehkäisy on kunnossa naisella. En treffaa naisia, jotka ilmoittavat ei oo ehkäisyä ja pitäisi olla kumi
Niillä on ehkäisy jotka haluavat seksiä treffeillä.
Sovi seksistä etukäteen. 👍
Sovin aina tai enemmänkin, jos ilta on mukava niin sitten siirrytään makkariin. En pakota ketään seksiin vaan ihan vapaaehtoisto on antaako vai ei. Kutsun yleensä naiset kotiin ja teen kynttiläillallisen ja juodaan viiniä sohvalla ja jos tuntuu siltä niin mennään makkariin ja nainen tarjoilee jälkiruuaksi piirakkaa johon tarjoan kermakastikkeen.
Halvempaa kuin prostituutio. Naurettavaa. Toivottavasti naiset kasvattaisivat jonkinlaisen itsekunnioituksen ja jättäisivät tällaiset viinillä humalluttajat seksuaalihyväksikäyttäjät oman onnensa nojaan.
En tykkää maksullisista kun seksi niiden kanssa on kylmää, Aidot naiset on parhaita ja jokainen on erilainen ja niiden kanssa on kiva viettää aikaa keskustelleen kiinnostavista asioista ja suudella, hipsutella, hyvällä, tuottaa orgasmi mm. nuolemalla ja kiireetöntä panemista ilman kumia loppuun asti. Budjetti on sellainen max 50€ ja nainen saa juoda viiniä ihan omasta tahdosta ja osa on absolutisteja olut, joten se siitä juottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki normaalit, seksuaalisesti aktiiviset naiset.
Uuden kumppanin kanssa myös kondomi lisäksi.
Aloittaja voi lopettaa toisten ihmisten seksuaalisuuden murehtimisen ja keskittyä omaan elämäänsä.
Ja arvaa mitä! Sinkut ottavat jopa hormonikierukan ihan vuoto-ongelmien vuoksi, vaikkeivät oke edes synnyttäneet.
On ne sinkkunaiset hurjia.
"Melkein kaikki normaalit, seksuaalisesti aktiiviset naiset."
Ei voimakkaiden hormonien syömistä tulisi pitää naisilla minään oletusarvona.
Erilaisia haittavaikutuksia on merkittävästi. Tutkitusti hormoniehkäisy vaikuttaa myös esim. siihen, millaiset miehet naista miellyttää. Ja voi vaikuttaa myös siihen, jos sitten alkaa parisuhteeseen, niin viehättääkö oma kumppani enää, jos jättää pillerit pois.
Toki on hyvä, että tällainen hormoniehkäisyvaihtoehto myös on, ja toisille tämä sopii. Kannattaa punnita omalla kohdallaan hyötyjä / haittoja ja riskejä.
En tiedä tilastoja, mutta moni nainen valitsee näistä ekstralääkehormoneista vapaan elämän. Ja se on myös täysin normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin kuvailee ihminen, jolla ei ole koskaan ollut vaikeita kuukautiskipuja.
Niin ei ole koska äitilinjani ja minä olemme kaikki eläneet suhteellisen luonnonmukaisesti syöden niukasti ja liikkuen paljon. Kuukautiskivut eivät ole normaaleja vaan johtuvat sairaalloisesta elämäntavasta.
Jumala ei ole luonot ihmistä vialliseksi, rikkinäiseksi, sairaaksi. Teollisuus on tehnyt ihmisestä sellaisen.
Olet sattunut voittamaan geenilotossa kivuttomat kuukautiset. Onnittelut siitä.
Ihan sama mikä on lottonumero, jokainen voi pudottaa painonsa normaaliin ja liikkua terveellä tavalla kehoonsa rajoittaen. Miljonääriksikin voi tulla omilla ansioillaan sen sijaan että itkee vesilätäkössä, kun ei perinyt miljoonaa.
Älä jaksa. Tuhansia vuosia naiset ovat kärsineet runsaista ja kivuliaista kuukautisista silloin kun eivät ole olleet raskaana. Vaikka sinä et niistä kärsi niin miljoonat naiset kärsivät oli painoindeksi mikä hyvänsä.
Pahinta, että itse sain itsekseni teininä kärsiä lamauttavista kuukautiskivuista, koska "normaali osa elämää, muutkin on kestäneet!".
Kun kipuluokka oli jo heti ensimmäisistä kuukautisista lähtien sitä, että oksentelin ja jalat petti alta.
Vähän sama kuin esim. jalka olisi murtunut, ja käskettäisiin vain kestämään kivun läpi, on muutkin selvinneet ja silleen.
Ekat sopivat, sivuvaikutuksettomat pillerit kun viimein löytyi, niin en voinut uskoa todeksi sitä, ettei todella kova kipu ole enää pysyvä osa elämää.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole sinkkuna syönyt e-pillereitä, koska en nai siellä ja täällä, vaan seksiä harrastetaan vain sellaisen kanssa, jonka kanssa ollaan myös suhteessa.
En minäkään nai siellä täällä, mutta vihaan menkkoja ja minipillereiden kanssa kuukautisia eikä niihin liittyviä vaivoja ole ollut vuosiin. Miksi ihmeessä haluaisin menkat takaisin eli lopettaa pillereiden syönnin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tässä itsellesi valehtelet. Endometrioosi ei katso kenelle se tulee, voit olla terveyden esikuva ja silti sairastaa sitä. Minulla on epäily siitä ja kirjaimellisesti ne kivut olivat pahimmillaan sitä että et voinut kun vain maata sängyssä ja itkeä, se lamaannuttaa sinut. Särkylääkkeetkään eivät kaikilla auta, minä olen yksi heistä.
Tasan ainoa helpotus on ollut minipillerit.
Täysin sama juttu. Tosin itse en itkenyt, vaan huusin suoraa huutoa siitä tuskasta.
Kipu oli polttavaa, kuin käytännössä koko vatsa olisi ollut tulessa.
Karmeinta oli, kun ei tiennyt miten pitkään se sillä kertaa kestäisi. Ja särkylääkkeet ei auttaneet, ellei niitä syönyt ennakoiden, eli ennen kivun alkamista. Joka epäsäännöllisillä kuukautisilla oli mahdotonta.
Minipillerit pitävät nykyään kuukautiset kokonaan poissa, joka ilmeisesti ensisijainen hoitomuoto näin vaikeissa kivuissa.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki normaalit, seksuaalisesti aktiiviset naiset.
Uuden kumppanin kanssa myös kondomi lisäksi.
Aloittaja voi lopettaa toisten ihmisten seksuaalisuuden murehtimisen ja keskittyä omaan elämäänsä.
Ja arvaa mitä! Sinkut ottavat jopa hormonikierukan ihan vuoto-ongelmien vuoksi, vaikkeivät oke edes synnyttäneet.
On ne sinkkunaiset hurjia.
Kyllä monet normaalit seksuaalisesti aktiiviset naiset ovat ilman hormonaalista ehkäisyä. Kondomikin on keksitty ja kaikki naiset ei halua elämäänsä hormonaalisen ehkäisyn haittoja.
Vierailija kirjoitti:
E-pillerit auttaa akneen ja myös rinnat kasvaa mikä hyvä juttu 😅
Kiva kun a-kuppi paisuu c-kupiksi 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan ainoa helpotus on ollut minipillerit.Täysin sama juttu. Tosin itse en itkenyt, vaan huusin suoraa huutoa siitä tuskasta.
Kipu oli polttavaa, kuin käytännössä koko vatsa olisi ollut tulessa.
Karmeinta oli, kun ei tiennyt miten pitkään se sillä kertaa kestäisi. Ja särkylääkkeet ei auttaneet, ellei niitä syönyt ennakoiden, eli ennen kivun alkamista. Joka epäsäännöllisillä kuukautisilla oli mahdotonta.
Minipillerit pitävät nykyään kuukautiset kokonaan poissa, joka ilmeisesti ensisijainen hoitomuoto näin vaikeissa kivuissa.
Minä en enää edes jaksanut huutaa vaan itkin. Ihan karmeat kivut ja tuntui kuin polttavan kuumia neuloja olisi tungettu lantiosta reisiin, samalla kun kohtu, munasarjat ja suolistoa vedetään tiukalle solmulle ja kiskottaisiin kohti selkärankaa.
Särkylääkkeet eivät minulla auttaneet, ei edes sen vertaa että olisi vienyt kivuilta sen pahimman kärjen pois ja tuo on hirveää kun et tiennyt miten kauan ne kivut kestää. Ja sitten pelolla odotat että tulevatko ne takaisin kun tulee edes pienen hetken helpotus.
Minulla käytössä slinda, ei kuukautisia enää useaan vuoteen ja jätän ne viimeiset vihreät pillerit syömättä ihan sillä ettei vuotoja ja kipuja tulisi enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lesta?
Ei tarvitse olla lesta halutakseen pitää normaalin hormonitoimintansa eikä sekoittaa sitä keinotekoisesti.
Raskaudetkin sekoittaa hormonitoimintaa ja jälkiehkäisypillerit moneksi kuukaudeksi. Aborttikin voi olla haitallista kropalle.
Raskauksissa / imetyksessä homonitoiminta muuttuu tarkoituksenmukaisesti ihan luonnollista biologisista syistä.
Jälkiehkäisypillereissä on todella iso hormoniannos, jolla on myös haittavaikutuksia. (Niissäkin on jokin raja, kuinka usein edes saa ottaa.) Ja myös abortista olet oikeassa. Nämä ei muuta sitä tosiasiaa, että myös hormoniehkäiyssä on riskinsä ja haittansa.
Niin joo ja kiduttaa miljoonia eläimiä samalla sekä yrittää monopolisoida terveyttä ja hyvinvointia, mitä ei sitten edes sitä rahaa vasten tarjoa.
Sisältää lisäksi sadistisia kidutusrituaaleja silpomisineen ja muine sekoiluineen.
Se että joku on uutta ei tarkoita sitä että se on hyvää. Miehet tämän intuitiivisesti tietävät eivätkä osallistu tähän sekoiluun. Kannattaisi pharmalaisten naistenkin vähän miettiä ja katsoa ympärilleen, että voisiko olla että nyt on tultua mentyä paholaisen ansaan. Siinä vaiheessa kun terottaa skalpellejaan toisen naisen pillun päällä niin pitäisi jo aika monen varoituskellon soida.